خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تحلیل المیادین از رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین

شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی تحلیلی به اهداف پنهان رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین پرداخته و آن را تلاشی برای رویارویی با آمریکا قلمداد کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در گزارشی ویدیوئی از رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین می‌نویسد: ایران، روسیه و چین که بزرگ‌ترین دشمنان و یا رقیبان آمریکا به شمار می روند برای اولین بار به منظور برگزاری رزمایشی مشترک در استراتژیک‌ترین و حساس ترین گذرگاه آبی جهان دورهم جمع شده‌اند.

در این گزارش آمده است: شمال اقیانوس هند و دریای عمان به میدانی برای برگزاری رزمایش دریایی مشترک چهار روزه تبدیل شده است که هدف آن مبارزه با تروریسم دریایی، دزدان دریایی و همچنین محافظت از گذرگاه های بین المللی و تجارت دریایی است.

در گزارش این شبکه لبنانی آمده است: اهدافی که در بالا ذکر کردیم چیزی است که ظاهر رزمایش مشترک سه جانبه ایران، روسیه و چین نشان می دهد اما اهداف باطنی این رزمایش بسیار فراتر است و حامل پیام هایی راهبردی و امنیتی است که بعدی بین المللی و منطقه ای دارد و مخاطب اول این پیام ها آمریکا و هم پیمانان آن است. هدف این رزمایش نشان دادن همکاری مشترک سه کشور ایران، روسیه و چین در سطح سیاسی و اقتصادی در راستای مقابله با تحریم‌های آمریکا و پروژه‌های آن در منطقه است.

در ادامه این گزارش آمده است: این رزمایش همچنین نشان دهنده همکاری‌های پیشرفته نظامی میان سه کشور ایران، روسیه و چین است که این همکاری ها بسیار فراتر از معاملات تسلیحاتی است و می تواند مقدمه‌ای برای تاسیس یک ائتلاف راهبردی در راستای تضمین امنیت سه کشور و منافع استراتژیک آنان باشد؛ منافعی همچون تامین انرژی، صادرات نفت و در آخر مقابله با تهدیدات مختلف آمریکا و یا حداقل دور کردن خطر آن تهدیدات از خود به خصوص در دریای چین؛ دریایی که دولت آمریکا تلاش می کند از طریق آن امنیت شرق آسیا را برهم بزند.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: این رزمایش برای ایران بسیار حائز اهمیت است زیرا نشان می‌دهد که دولت ترامپ در منزوی کردن ایران شکست خورده است، علاوه بر آن ایجاد هرگونه ائتلاف میان این سه کشور امنیت کشتیرانی در بنادر ایران را تامین می کند و سدی بزرگ در مقابله ائتلافی است که دولت آمریکا تلاش می کند در آب های خلیج فارس ایجاد کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا