خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گلایه‌ی احسان شریعتی

دکتر احسان شریعتی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «یک توضیح مطبوعاتی ضروری» نوشت:

امروز در کیوسک شمارهٔ این ماه «فرهنگ امروز» را دیدم که برروی جلدش نوشته بود: «گفتگو با…» فلانی، با عنوان «باید فردید را جدی گرفت»! تعجب کردم؛ تا آن‌که پیامک کارگردان مستند سینمایی «تئوریسین خشونت»، آقای محسن کوقان، را دریافتم که نوشته بودند مصاحبه گذشته‌مان دربارهٔ فردید را، بی‌اطلاع حقیر، برای انتشار به این نشریه داده‌اند (زیرا در آن مستند بخش انتقادی نظرات من دربارهٔ فردید نیآمده بود).

هفتهٔ پیش هم در کیوسک دیده بودم که روزنامهٔ «سازندگی»، گفتگوی نشست «انصاف نیوز» دربارهٔ «چیستی و مصداق نولیبرالیسم در ایران» را زیر عنوان «بیچاره نئولیبرالیسم»، «مناظره‌ٔ» دو روشنفکر «لیبرال» و «رادیکال» (به چه معنا؟)، منتشر کرده است و باز تعجب کرده بودم؛ زیرا از اول قرار ما این بود که شکل آن گفتگو «مناظره» نباشد، و تا به‌حال ندیده بودم که نشریه‌ای در «تیتر» و در اعلام موضوع یک نشست هم این‌جور موضع بگیرد و یک‌طرفه به قاضی برود!

درهرحال، از آنجا که متون منتشرشده خود در این نشریات را تا کنون ندیده‌ام و نمی‌دانم چه اشتباهات و اغلاط محتملی در مکتوب‌سازی آن گفتگوهای برگرفته از منابع دیگر می‌تواند وجود داشته باشد، از این بابت مسوولیتی متوجه این‌ جانب نخواهد بود!

…، زیرا در مملکت ما «حقوق مؤلف» هم مانند حقوق کارگران زیاد محترم نیست!


توضیح انصاف نیوز: در قسمت اول گزارش منتشر شده از عنوان «مناظره» استفاده شده بود که با عنوان اولیه‌ی «گفتگو» در اعلام برنامه تفاوت داشت. ضمن پوزش از آقایان شریعتی و زیدآبادی، این عنوان اصلاح شد ]

گفتگوی چالشی شریعتی و زیدآبادی درباره‌ی نئولیبرالیسم – ۱

عکس‌ها | گفتگوی احسان شریعتی و زیدآبادی

[فیلم] گفتگوی احسان شریعتی و زیدآبادی بر سر «نئولیبرالیسم»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا