خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نشست خبری جشن منتقدان سینما برگزار شد

نشست خبری جشن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در سالن سیف‌الله داد در خانه‌ی سینمای شماره یک برگزار شد. در ابتدای این نشست، علی افشار مسوول روابط عمومی از حضور تعداد کم خبرنگاران در این مراسم گله کرد. افشار گفت وقتی صحبت از کارت جشنواره است تعداد زیادی حضور دارند اما در این نشست تعداد کمی آمده‌اند.

جعفر گودرزی دبیر جشن آکادمی منتقدان و نویسندگان در ابتدا از پوستر ۱۳امین دوره با طراحی آرمان داوودی رونمایی کرد. گودرزی در این نشست گفت: «در این بازه زمانی تولیدات سینمای ایران زیاد شده است و ارزیابی منتقدان می‌تواند شاخصه‌های کیفی فیلمسازان را ارتقا دهد‌. آرای آکادمی فارغ از آمار گیشه جهت و مسیر دیگری را برای سینما روشن می‌کند.»

او درباره این جشن گفت: جشن آکادمی ۱۳ دی‌ماه در سالن آمفی‌تئاتر ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی برگزار می‌شود.  این سالن کیفیت خوبی دارد و امیدوارم بعد از جشن ما هم پذیرای دیگر رخدادهای سینمایی باشد و به بهانه‌ی آن موضوع سلامت هنرمندان هم مدنظرمان باشد.  اسامی نامزدها فردا و مجری برنامه هم پس فردا اعلام می‌شود.

دبیر سیزدهمین دوره گفت: «همیشه به سلامت آرای آکادمی افتخار کرده‌ایم که فارغ از مصلحت اندیشی و رفاقت و… بوده است. بیش از یکصد منتقد در جشن شرکت کردند و رأی دادند. فردا کاندیداها را اعلام می‌کنیم و با توجه به آراء نزدیکی که وجود داشته، درباره تعداد کاندیداها بحث کرده‌ایم.
در این دوره بزرگداشت اکبر عبدی، علیرضا زرین‌دست و عباس یاری منتقد سینما برگزار خواهد شد.
علی علایی از اعضای انجمن منتقدان و مسوول شمارش ارا در این نشست گفت: «انتخابات انجمن را از سی‌امین دوره جشنواره به صورت آکادمی برگزار کردیم. اینطور نیست که بگوییم جوایز نوبتی است، بنابراین ممکن است یک هنرمند چند دوره متوالی جایزه بگیرد.

امسال یک رقابت فشرده و نزدیک داشتیم، فردا هنگام اعلام کاندیداها و در جشن، غافلگیری‌هایی خواهیم داشت. معمولا ۵ کاندیدا اعلام می‌شود اما چون اختلاف رای‌ها در برخی رشته‌ها کمتر از یک امتیاز است، در برخی رشته‌ها تا ۷ کاندیدا را اعلام خواهیم کرد. ضمن اینکه چون در برخی رشته‌ها رای کمتری داده می‌شد، جایزه‌ی مهندسی صدا، طراحی صحنه و لباس و… در بخش دستاوردهای فنی اعلام کردیم و تعداد کاندیداها را بالا بردیم. در صدر جدول آرا رقابت فشرده‌ای بین هنرمندان وجود دارد و این در شکل اهدای جوایز متبلور خواهد شد.

او درباره جداسازی فیلم‌های جشنواره ملی و جهانی فجر توضیح داد: «دو سال است که فیلم‌های جشنواره ملی و جهانی را جدا می‌کنیم. چون فیلمسازانی که در جشنواره جهانی هستند، دوست دارند آثارشان دیده شود. متاسفانه منتقدان در جشنواره‌ی جهانی بیشتر فیلم‌های خارجی را می‌بینند تا ایرانی را. البته امسال فیلم‌های بیشتری دیدند خوشبختانه در کاندیداهای امسال نمود عینی دارد. ضمن اینکه فیلمسازان باید فیلم خود را برای منتقدان پرزنت کنند و فیلمشان را جداگانه برای اعضای انجمن منتقدان نمایش دهند.»

علایی در پایان نشست خبری درباره تاریخ برگزاری جشن آکادمی گفت: «دوست داریم تا سه ماه بعد از برپایی جشنواره فجر، برگزیدگان خودمان را اعلام کنیم و در برخی ادوار در تیرماه این کار را کرده‌ایم اما گاهی شرایط اقتصادی این اجازه را به ما نمی‌دهد که زودتر جشن را برگزار کنیم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا