خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امام جمعه بیرجند: متاسفانه بودجه کمیسیون تلفیق را پشت سر گذاشت

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: متاسفانه با اینکه برخی از شخصیت‌های آگاه در کمیسیون تلفیق نسبت به وضعیت بودجه سال آینده فریاد زدند، اما بودجه مرحله کمیسیون تلفیق را پشت سر گذاشت و به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز یکشنبه 8 دی، در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه بیرجند، اظهار کرد: دانشجوی متعهد موذن جامعه است، همانگونه که موذن اذان می‌گوید و جامعه به نماز می‌ایستد، در مسائلی که جزء واجبات جامعه است، دانشجوی متعهد حرفی برای گفتن دارد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری از زمان‌ها، سکوت‌ها کارها را خراب می‌کند، افزود: متاسفانه با اینکه برخی از شخصیت‌های آگاه در کمیسیون تلفیق نسبت به وضعیت بودجه سال آینده فریاد زدند، اما بودجه مرحله کمیسیون تلفیق را پشت سر گذاشت و به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، عبادی ادامه داد: به صورت ریشه‌ای اگر بخواهیم این مسئله را مورد ارزیابی قرار دهیم، باید بدانیم که علاج اصلی این قضیه همان معیارها و ملاک‌هایی است که زیرساخت مجلسی است که وکیل‌الدوله نباشد.

وی تصریح کرد: نمایندگان چه بودجه را تصویب کنند و چه نکنند، دیگر نه عمری از این مجلس باقی است و نه می‌توان به این نمایندگان اعتماد کرد، چون تجربه خود را در این ۴ سال نشان داده‌اند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه یکی از مهمترین زمان‌هایی که بصیرت مورد نیاز است، همین انتخابات است، گفت: باید معیارها و ملاک‌ها در این فرصت باقی مانده تا تأسیس مجلس جدید، برای مردم بازگو شود.

عبادی به جریان فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و اظهارکرد: در سال ۸۸، آسیب‌هایی به کشور وارد شد و برخی‌ها شیرینی حضور مردم در انتخابات را تلخ و به مردم خیانت کردند، اما در طول ۸ ماه بصیرتی حاصل شد که ۹ دی را آفرید که البته این مدت قانع کننده نیست، بلکه قانع کننده آن زمانی خواهد بود که تا دشمن می‌خواهد اراده فتنه کند، ما آخرش را بدانیم و بر دهان دشمن، سیلی بزنیم.

وی افزود: اگر در سال ۸۸، هشت ماه طول کشید تا مردم حسابشان را از افراد غیر جدا کردند، اما در فتنه ۹۶، این مدت به ۸ روز و در فتنه ۹۸ به دو روز کاهش پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بصیرت هرجا باشد ارزش دارد، گفت: به برکت جمهوری اسلامی و بر خلاف حکومت‌های استبدادی و وراثتی که گاه پنجاه سال طول می‌کشد تا یک عنصر بی خاصیتی چون ناصرالدین شاه حکومت کند، اکنون هر چهار سال، اختیارات به دست خود مردم برمی‌گردد.

عبادی اظهارکرد: امروز وقت آن است تا معیارها و ملاک‌ها بیان شود تا نماینده و نمایندگانی که شایستگی دارند امانت مردم را حفظ کنند، معرفی شوند.

وی گفت: اگر مردم بصیرت به خرج دهند و ما دارای مجلسی شویم که نمایندگان مردم باشند، قطعا جبران خیلی از آسیب‌ها را خواهند کرد.

امام جمعه بیرجند افزود: دولت باید در ریل مجلس که نماینده مردم هستند حرکت کند نه اینکه سر خود دست به هر کاری بزند.

عبادی با تأکید بر اینکه دولت باید طبق قانون و مصوبات مجلس حرکت کند، ادامه داد: مجلس همچنین دارای قدرت نظارت و استیضاح است و از قدرت تذکر خود نیز می‌تواند در راستای نگه داشتن دولت به صورت لحظه به لحظه بر آنچه که منافع واقعی مردم است، استفاده کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مردم ما مردمی رنج دیده هستند، تصریح کرد: مردم دارای نیت‌های پاکی هستند، اما گاهی غوغاسالاری‌ها، آن‌ها را گول می‌زند و برای آن‌ها شبهه ایجاد می‌کند.

عبادی تصریح کرد: باید افرادی که در حوزه و دانشگاه مسائل را می‌دانند به مردم کمک کنند تا انتخابات مجلس، انتخابات شایسته نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی افزود: چهل سال آزمون و خطا کافی است و دیگر نباید به دنبال حزب، گروه، روزنامه، عوامل فریب، مکر، حیله و تبلیغات دروغ برویم، لذا امید است که بتوانید در این رسالت خود انجام وظیفه کنید و مردم شیرینی یک انتخابات با بصیرت را بچشند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: بسیاری از افراد بر اساس فریب، مردم با صداقت ما را گول می‌زنند لذا امیدواریم که دیگر شاهد صحنه‌های تلخ نباشیم.

عبادی با اشاره به اینکه شخصیت افراد، مولود همنشینی‌ها است، گفت: در قرآن کریم آمده است که « وَیَوْمَ یَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَی، یَدَیْهِ یَقُولُ یَا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلًا یَا وَیْلَتَی، لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِیلًا»، در روز قیامت برخی از افراد با حسرت پشت دستشان را می‌گزند و می‌گویند که ای کاش ما با برخی افراد نشست و برخاست نمی‌کردیم.

وی بیان کرد: اگر آیت الله مطهری، مطهری می‌شود به این جهت است که با نیکان، علما، انسان‌های بصیر و با ایمان هم نشین و همچنین پای درس آیت الله بروجردی، طباطبایی و حضرت امام خمینی(ره) نشسته‌اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که کسانی را به همنشینی بگیرید که سه نشانی دارند، اول اینکه ظاهر آنها ظاهر خداپسندانه داشته باشد و شما را به یاد خدا اندازد، دوم اینکه صحبتشان بر دانش شما بیفزاید و سوم اینکه عملشان شما را به شوق آخرت اندازد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا