خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش شریعتمداری به پیشنهاد استعفای روحانی

حسین شریعتمداری، مدیرمسوول کیهان طرح موضوع استعفا یا برکناری رییس‌جمهور روحانی را طرحی در ادامه فرمول شیوه جدید آشوب‌ها و اغتشاشات دانست و افزود: امروز سینه چاکان رییس جمهور از منتقدین جدی او هستند و موضوع استعفای او را مطرح می‌کنند و نظیر چنین وضعیتی را در کشور عراق نیز شاهد هستیم.

به گزارش ایسنا شریعتمداری شامگاه گذشته در آیین گرامیداشت حماسه ۹ دی که در مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام محله امیرکبیر ساوه برگزار شد، اظهار کرد: فتنه داستانی است که باید از آخر مرور شود تا بتوان از آن عبرت گرفت و در مقابل پس لرزه‌های آن مقاومت کرد.

وی با بیان اینکه همه جریانات معاند نظام در فته ۸۸ شرکت کردند و مستکبران عالم از آن حمایت کردند، گفت: حضور جریانات و گروه‌های متفاوت و ائتلاف آنان با وجود اختلاف نظر، زمینه‌ساز بروز فتنه است، همان گونه که در سال ۸۸ گروه‌هایی به بهانه انتخابات با هدفی مشترک با یکدیگر ائتلاف کردند و فتنه بزرگی شکل داده و به بهانه انتخابات اصل نظام را نشانه گرفتند که اگر حضور پرقدرت رهبری نبود، قطعا در عملیاتی کردن توطئه خود موفق می‌شدند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان ادامه‌ داد: ۹ دی نشان داد دشمن با طبل توخالی برای نشانه گیری اصل نظام برنامه ریزی کرده بود که ناکام ماند. فتنه ۸۸ شبیه جنگ احزاب بود چرا که در جنگ احزاب همه دشمنان پیامبر(ص) و اسلام از همه طیف‌ها تصمیم گرفتند اختلافاتی که داشتند را کنار گذاشته و بر یک نقطه اتفاق نظر داشته باشند و همه متحد شدند تا اسلام نوپا را از صحنه خارج کنند.

وی با بیان اینکه بدخواهان نظام با جوسازی تلاش می کنند بگویند که نور انقلاب اسلامی کم فروغ شده است، گفت: چهل سال است که همه سران سلطه به جان انقلاب افتاده اند و از همه توان خود برای انزوای نظام اسلامی استفاده می‌کنند و هر سال که بر عمر با برکت این کشور افزوده می‌شود حجم  توطئه‌ها و کینه‌توزی‌ها بیشتر می‌شود.

وی بیان کرد: برخی تصور می‌کنند که وقتی در ایران کودتا شود همه به خیابان می‌ریزند و حتی مراکز نظامی به کمک کودتاگران می‌آیند، در حالی که نیروهای نظامی و انتظامی ما وفادارترین نیروها هستند و سناریوهای دشمنان و بدخواهان را نقش بر آب خواهند کرد.

شریعتمداری نفوذ را یکی از برنامه‌های دشمن بیان کرد و افزود: نفوذ در ساختار، برنامه اصلی دشمن است تا در محاسبات نظام اسلامی دخالت کند و تصمیم سازی‌های انقلاب را دست‌کاری کند. تجربه نشان داده است که چنین نفوذی پنهان نمی‌ماند چون چنین کسانی به دنبال عملی کردن نظرات خود هستند و شناخت این افراد آسان است.

وی نفوذ در ساختار را خطرناک توصیف کرد و افزود: نفوذ در ساختار، یعنی کسانی در ساختار نظام نفوذ می‌کنند تا در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست سازی‌ها موثر باشند. نفوذ اصلی این نوع نفوذ است و باید مراقب این نوع نفوذ باشیم.

شریعتمداری در ادامه، طرح موضوع استعفا یا برکناری رییس قوه مجریه را طرحی در ادامه فرمول شیوه جدید آشوب‌ها و اغتشاشات دانست و افزود: امروز سینه چاکان رییس جمهور از منتقدین جدی او هستند و موضوع استعفای او را مطرح می‌کنند و نظیر چنین وضعیتی را در کشور عراق نیز شاهد هستیم.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تصویب FATF گفت: تصویب FATF خودکشی قبل از مرگ است. باید از کسانی که پیگیر تصویب این لایحه هستند خواسته شود که محاسن این طرح را بازگو کنند. ایران همواره قربانی تروریسم بوده است و تصویب این لایحه در ادامه آن خواهد بود.

وی به تعریفی از FATF اشاره کرد و افزود: FATF  یعنی تمامی تراکنش‌های مالی و تجاری در اختیار دشمن قرار گیرد، درحالیکه نباید در جنگ اقتصادی اطلاعات خود را در اختیار دشمن قرار داد.

شریعمتداری در پاسخ به پرسشی با موضوع مسکوت ماندن موضوع “روح‌اله زم” در دستگاههای امنیتی و قضائی گفت: اینطور نیست که موضوع روح‌اله زم مسکوت مانده است بلکه او اعترافاتی داشته است و پرونده وی در حال رسیدگی است.

وی در ادامه با تاکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس خطاب به داوطلبان مجلس گفت: داوطلبان مجلس به جای احساس تکلیف برای کاندیداتوری کاش یکبار هم در صف مدافعین حرم احساس تکلیف کنند.

امام جمعه ساوه نیز گفت: حجم وسیعی از عقده‌ها و کینه‌های بدخواهان نظام اسلامی با بصیرت و حمایت مردمی و با قدرت الهی خنثی شد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی خواستار مرور افتخارات ۹ دی برای الگوگیری از آنها در مقابله با توطئه‌های دشمنان شد و افزود: هر فتنه‌ای با تبعیت از ولی فقیه خنثی می‌شود.

وی بیان کرد: هر کس که از مسیر ولایت خارج شود از ریل انقلاب خارج شده است و نزد ملت ایران مشروعیت نخواهد داشت چرا که رمز پیروزی انقلاب و استمرار آن تاسی ملت ایران از ولایت فقیه است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا