خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خط خوردن بازیکنان استقلالی تیم ملی ؛ اسکوچیچ قید ملی‌پوشان آبی را زد

خط خوردن بازیکنان استقلالی تیم ملی خبری است که در واکنش به حضور پنج بازیکن ملی‌پوش استقلال در بازی روز گذشته آبی‌ها توسط حمید استیلی اعلام شده است.

انصاف ورزشی: پس از آن‌که عارف غلامی، امیرحسین حسین‌زاده، سیدحسین حسینی، صالح حردانی و مهدی مهدی‌پور که توسط دراگان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شده بودند، در بازی روز گذشته تیم استقلال در برابر نفت مسجدسلیمان و جشن قهرمانی استقلال شرکت کردند. حمید استیلی مدیر تیم‌ملی اعلام کرد که این بازیکنان با نظر اسکوچیچ از تیم ملی خط خورده اند تصمیمی عجیب که باعث می‌شود پیش از جام جهانی روابط تیم ملی با تیم قهرمان لیگ تیره و تار شود.

«ورزش سه» در این باره گزارش داد

«قبل از آنکه استقلال مقابل نفت مسجدسلیمان در هفته پایانی لیگ به میدان برود، مسئولان آبی ها هشدار داده بودند که بدون ملی پوشان خود در دیدار آخر بازی نمی کنند و خواهان حضور این نفرات در جشن قهرمانی تیم هستند.

این در شرایطی بود که اردوی تیم ملی فوتبال از صبح دوشنبه 9 خرداد آغاز شد و استقلال عصر دوشنبه با حضور سیدحسین حسینی، عارف غلامی، صالح حردانی، مهدی مهدی پور و امیرحسین حسین زاده 5 ملی پوش خود به مصاف نفت رفت و جشن قهرمانی گرفت.

نکته مهم درباره ملی پوشان استقلال این بود که اسکوچیچ قبل از بازی پایانی آبی ها مخالفت خود با حضور این 5 بازیکن در تیم باشگاهی خود را اعلام کرده بود. سرمربی کروات تیم ملی که از لغو برنامه های اردوی پیش رو بسیار ناراحت بود، خواهان حضور ملی پوشان استقلال در روز دوشنبه در اردو بود اما استقلالی ها چنین درخواستی را نپذیرفتند و قصد داشتند بعد از جشن قهرمانی 5 بازیکن خود را در اختیار تیم ملی قرار بدهند.

در چنین شرایطی تصور می شد اسکوچیچ نیز این مساله را پذیرفته و 5 بازیکن ملی پوش هم شب گذشته به اردوی تیم ملی اضافه شدند اما ماجرا طور دیگری رقم خورد.

ظاهرا بعد از جشن قهرمانی و وقتی 5 بازیکن استقلال می خواستند خود را به سرمربی تیم ملی معرفی کنند، اسکوچیچ آنها را نپذیرفته و اعلام کرده آنها به دلیل عدم حضور به موقع حق آمدن به اردو را ندارند.

ر چنین شرایطی تقابل میان کادرفنی تیم ملی و استقلال کاملا به ضرر 5 ملی پوش این تیم تمام شده و به نوعی حسینی، غلامی، مهدی پور، حردانی و حسین زاده قربانی اختلافات شده اند.

اگرچه برخی مسئولان استقلال و فدراسیون فوتبال در صدد هستند تا سوءتفاهم پیش آمده را حل کنند و 5 بازیکن استقلال به اردو اضافه شوند اما اسکوچیچ تا این لحظه چنین درخواستی را نپذیرفته و با بیان اینکه نظم اردوی تیمش بهم ریخته، روی نام 5 بازیکن آبی پوش قلم قرمز کشیده است. بعید هم هست که سرمربی تیم ملی حداقل برای این اردو از نفرات استقلالی استفاده کند.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که باشگاه استقلال و به خصوص فرهاد مجیدی بارها نسبت به کم بودن تعداد ملی پوشانش به عنوان صدرنشین لیگ انتقاد کرده بود اما حالا که بیشترین تعداد ملی پوش به استقلال رسیده، به خاطر یک ناهماهنگی در تغییر برنامه لیگ و البته عدم تعامل میان دو کادرفنی همه بازیکنان از لیست تیم ملی خط خورده‌اند!»

همچنین به گزازش «خبرگزاری فارس» معاون اجرایی باشگاه استقلال نیز در این خصوص موضع گرفته است.

«سعید فتاحی معاون اجرایی باشگاه استقلال با بیان اعتراض باشگاه استقلال در این مورد عنوان کرد: آقای استیلی بهتر است به جای خط زدن بازیکنان ما طوری برنامه ریزی کنید که در زمان پیش از شروع مسابقات جام جهانی، تیم ملی بازی تدارکاتی داشته باشد نه اینکه فیفا دی‌ها را به راحتی از دست بدهیم.

وی افزود: آیا برای حضور در هتل، بازیکنان ما را خط می‌زنند؟ مگر بازی داشتند یا اردویی برگزار شده؟ این بازی توسط سازمان لیگ اعلام شده و این بی برنامگی از فدراسیون فوتبال است. مگر همه بازیکنان دعوت شده دیروز در اردو حاضر بودند؟ چرا می‌خواهید حق بازیکنان استقلال را ضایع کنید؟ تیم ملی معلوم نیست چه زمانی بازی تدارکاتی خواهد داشت. معلوم نیست اردوی این تیم چه زمانی برگزار می‌شود. معلوم نیست این اردو در ایران است یا قطر. برای توجیه بی برنامگی خودتان حق بازیکنان و باشگاه استقلال را ضایع نکنید.»

حال باید دید خط خوردن بازیکنان استقلالی تیم ملی چه عواقبی را در ادامه متوجه فوتبال ایران می‌کند و آیا این عدم دعوت موقتی است یا اسکوچیچ قصد دارد دیگر از آن‌ها استفاده نکند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا