خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک مقام سپاه: مشکلات کشور صرفا به دولت کنونی مربوط نمی‌شود

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: مشکلات کنونی کشور صرفا به دولت کنونی مربوط نمی شود و ریشه آن‌ها به دولت‌های گذشته هم برمی‌گردد. تبیین دقیق و منطقی منشاء مشکلات باید توسط سه قوا و با تشکیل اتاق فکر صورت بگیرد تا از این طریق با ارائه نظرات کارشناسی بتوان گام‌های موثری در راستای رفع مشکلات برداشت.

به گزارش ایسنا سردار محسن کریمی در آیین گرامیداشت نهم دی که عصر روز گذشته در دانشگاه اراک برگزار شد، بر لزوم انسجام و وحدت میان سه قوه اصلی کشور تاکید کرد و افزود: دشمن طی چند سال اخیر سعی داشته است مقاومت مردم را بشکند، اما پس از اینکه در پیاده سازی این نقشه‌ها با مقاومت همه جانبه مردم روبرو شد، بحث مذاکره را پیش کشید. همه مردم باید بدانند که عقب نشینی ما دشمن را برای تحقق اهدافش بیشتر ترغیب می‌کند و فرصت مناسبی را در اختیار دشمن قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید در رأس امور حکومتی باشد و تحقق چنین مهمی تنها با درک اهمیت آن میسر می‌شود. نمایندگان نیز در کنار انجام فعالیت‌های خود باید پاسخگوی مردم باشند و بحث استعفا را پیش نکشند، چرا که استعفا هیچ مشکلی را برطرف نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه در شرایطی سالگرد 9 دی را گرامی می‌داریم که در چهل روز گذشته نیز شاهد فتنه‌ای به سبک جدید بودیم که البته با هوشیاری مردم و مسئولین، دشمنان در این مقطع زمانی نیز متحمل شکست سنگینی شدند. سال ۸۸ نیز فتنه دیگری از سوی دشمن طراحی شده بود که به خوبی نشان می‌دهد دشمن هیچگاه دست از سرمایه های کشور که همان مردم هستند برنداشته و برنمی دارد و درصدد است با این شیوه به اهداف پلید خود برسد و جمهوری اسلامی ایران را از رسیدن به آرمان های خود بازدارد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به نقش پررنگ و رهنمودهای حکیمانه امام خمینی(ره) در شکل گیری و رشد انقلاب اسلامی ایران، بیان کرد: امام راحل با بصیرت بی‌نظیر و شناخت عمیق از اسلام و امت اسلامی، با مدلی که ارائه کردند، نشان دادند این انقلاب زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر(عج) است.

وی اظهار کرد: با گذشت چهل سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی به روشنی مشخص شده است که انقلاب اسلامی ایران علاوه بر سرمایه‌های مادی، ثروت معنوی زیادی را نیز در اختیار دارد که چنین داشته‌هایی آرزوی هر کشوری است.

سردار کریمی ادامه داد: دشمن طی چند سال گذشته هر آنچه در توان داشت علیه ملت ایران به کار گرفته است، اما علیرغم تمام فشارها مردم ما در هیچ مقطع زمانی تسلیم نشده اند و کشورمان همچنان در اوج اقتدار قرار دارد.

وی به انواع مختلف مولفه‌های قدرت در نظام کنونی جهان اشاره کرد و افزود: داشتن یک رهبر دینی اولین و اصلی‌ترین مولفه قدرت و بهره مندی از آرمان‌های بزرگ، مردم فهیم و با بصیرت وهمچنین داشتن دشمن بزرگ از مولفه های دیگر قدرت هستند که کشور ما با دارا بودن چنین شرایطی به عنوان یکی از قدرت های بزرگ دنیا، با اقتدار در مسیر تحقق ارزش‌ها و آرمان‌های خود قدم بر می‌دارد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: تشخیص موقعیت، نیازمند بصیرت و آگاهی است که خوشبختانه در فتنه چهل روز پیش مردم با بصیرت ما با اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری، مسیر خود را از اراذل و اوباش جداکردند و تیر خلاص را روانه پیکره دشمن کردند.

سردار کریمی خاطر نشان کرد: در راهبرد جدید دشمن سه فصل تعریف شده است و با جدیت پیگیری می شود که  فشار هوشمندانه اقتصادی نخستین فصل از نقشه‌های دشمن است. دشمن پس از شکل گیری انقلاب اسلامی ایران هر چه در توان داشت به مردم فشار وارد کرد و از هیچ تلاشی برای تحقق اهداف خود فروگذار نکرد، اما خوشبختانه ما توانستیم تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم و از این طریق روز به روز کشور را به سمت خودکفایی و رونق تولیدات داخلی سوق دهیم.

وی تصریح کرد: ایجاد و پمپاژ عملیات روانی ترفند بعدی دشمن است که هر چند در این مسیر خساراتی هم به کشور وارد شد، اما دشمن در پشت صحنه با شکست مواجه شد و در این مرحله نیز نتوانست کاری از پیش ببرد و نیاز است که مردم در برابر این توطئه ها و فضاسازی دشمن کاملا هودشمندانه و با دقت عمل کنند.

سردار کریمی مذاکره را راهبرد و ترفند دیگر دشمن عنوان کرد و گفت: امروزه در کشورما استقلال، امنیت و مردم سالاری دینی حکمفرماست و با وجود این اقتدار، دشمن همانند چهل سال گذشته هیچ‌گاه نخواهد توانست کوچک‌ترین خدشه ای بر پیکره نظام اسلامی وارد کند.

سردار کریمی در ادامه صحبت‌های خود گفت: مشکلات کنونی کشور صرفا به دولت کنونی مربوط نمی شود و ریشه آن‌ها به دولت‌های گذشته هم برمی‌گردد. تبیین دقیق و منطقی منشاء مشکلات باید توسط سه قوا و با تشکیل اتاق فکر صورت بگیرد تا از این طریق با ارائه نظرات کارشناسی بتوان گام‌های موثری در راستای رفع مشکلات برداشت.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: مطمئنا با همراهی مردم می‌توان از تمامی مشکلات، تحریم ها و تهدیدها سربلند بیرون آمد و با پیروزی مجدد بر دشمن، روسیاهی را برای آنان باقی گذاشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا