خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مودم های تولید داخل ADSL و VDSL پاسخگوی نیاز کشور است»

سیتنا نوشت: با ابلاغ قانون ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی و نظر به حمایت ماه‌های اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت از تولیدکنندگان داخلی، هم اکنون چندین تولیدکننده‌ی داخلی مودم توانسته‌اند کالاهای خود را به صورت گسترده روانه‌ی بازار کنند تا مودم‌های با کیفیت داخلی جایگزین نمونه‌های خارجی (عموما چینی) شوند.

در همین حال، اگرچه طی ماه‌های اخیر با پیگیری دستگاه‌های نظارتی واردات قانونی مودم به حداقل رسیده‌است، ولی همچنان مودم‌های خارجی در بازار به چشم می‌خورد که بخشی از آن پیش از این وارد کشور شده است و بخشی نیز همچنان به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و در بازار توزیع می‌شوند و به صورت رسمی یا زیرزمینی به فروش می‌رسند.

از سوی دیگر از آنجا که قاچاق‌چیان کالاهایی همچون مودم منافع طولانی مدت خود را در خطر دیده‌اند با جوسازی و ادعاهای واهی مبنی بر کمبود مودم در بازار به دنبال راهی برای ادامه‌ی منفعت طلبی شان هستند، ولی طبیعی است که با نظارت پیگیرانه‌ی دستگاه‌های نظارتی، این امکان از آنها گرفته خواهد شد.

دبیر سندیکای صنعت مخابرات: مودم‌های تولید داخل ADSL و VDSL کل نیاز کشور را پوشش می‌دهد

پیش از این، مهندس فرامرز رستگار، دبیر و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا گفته بود: ما چند گروه مودم داریم که هر کدام وضعیت مشخصی دارند. اگر شبکه ثابت باشد مودم‌های ADSL و VDSL استفاده می‌شود، هم تکنولوژی این مودم‌ها در داخل کشور وجود دارد و هم کل نیاز کشور را پوشش می‌دهند.

وی، ادامه داد: برخی از انواع این مودم‌ها از کانال‌های رسمی وارد کشور می شوند و دلایل خاص برای واردات آنها وجود دارد و باید ویژگی‌های خاصی هم داشته باشند تا وارد شوند؛ از نظر مشخصات فنی و مصارف صنعتی با مصرف پایین، با توجیهات واردات را انجام می دهند و با سندیکا هم هماهنگ هستند؛ چرا که آن انواع خاص مودم، ارزش هزینه و تولید در داخل کشور را ندارد، اما مودم هایی که کاربرد عمومی دارند نباید وارد شوند.

دبیر و عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ایران، اظهار کرد: واردات این‌ مودم‌های حاضر در برخی کانال‌های فروش، از کانال رسمی نیست و با بداظهاری یا در بین تجهیزات دیگر یا با نام روتر وارد می‌شوند که تخلف است.  برخی هم کالاهای قاچاق هستند که از طریق مرزهای زمینی یا مسافری وارد می‌شوند.

وزیر صمت: در حمایت از تولید داخل، با هیچ کس تعارف نداریم/ با فساد و قاچاق حتما برخورد می‌کنیم

در همین حال، دکتر رضا رحمانی در حاشیه‌ی مراسم دومین میز تعمیق ساخت داخل در صنعت مخابرات در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا که پرسید “از آنجا که سیاست وزارت صمت در حمایت از تولید داخل باعث بروز برخی جوسازی‌ها از سوی برخی واردکنندگان شده است و آنها ابراز می‌کنند که توان تولید داخل در حوزه‌های مانند ساخت مودم پاسخگوی نیاز مشتریان داخل نیست” توضیح داد: مبارزه با فساد و قاچاق و مقابله با ورود غیرقانونی کالا تبعات دارد و وظیفه‌ی رسانه‌هاست که روشنگری کنند.

وی ادامه داد: وقتی منافع عده‌ای تهدید می‌شود، برخی حرکات انجام می‌دهند، ولیکن بنای ما بر ورود در این مباحث و پاسخگویی نیست.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: این حرکت که در حمایت از تولید داخل شروع کردیم اساسی است و با هیچ کس هم تعارف نداریم. از فساد تا قاچاق حتما برخورد می‌کنیم و سیستم ما این است که فعالیت‌های اقتصادی در بستری سالم انجام شود.

رحمانی پیرامون کیفیت تجهیزات مخابراتی ساخت داخل، گفت: کیفیت را متخصصان تایید می‌کنند ولی تولیدات ما در اکثر محصولات چیزی از کشورهای مطرح دنیا کم ندارد. حتی بعضا تجهیزات مخابراتی ساخت داخل باکیفیت‌تر از نمونه های خارجی است و قیمت اکثر تولیدات تخصصی داخل هم به مراتب پایین‌تر از نمونه‌های خارجی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

  1. سلام
    مطالب جالبی در مورد انواع مودم و نیاز مردم نوشتید
    سایت جالبی دارین
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا