خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«روحانی یک هیأت دولت تازه روی کار بیاورد»

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید: توصیه من در وقایع اواخر آبان به آقای روحانی استعفا بود. اما الان از آنجا که معتقدم زمان طلایی برای استعفاء گذشته، تنها توصیه‌ام به ایشان یک انقلاب مدیریتی یا انقلابی در انتصاباتش است که حتی اگر لازم باشد هیأت دولتی تازه با رای اعتمادی جدید روی کار بیاورد و مدیران و استانداران خود را مطابق آنچه خیرخواهان از سال 92 به ایشان پیشنهاد می‌دادند، تغییر دهد.

جماران نوشت: روز گذشته رئیس جمهور روحانی در حاشیه دیدارش از نمایشگاه صنعت پتروشیمی به ‌مناسبت روز ملی صنعت پتروشیمی در ایران گفت: «برخی که با دولت خرده‌فرمایش دارند بگویند فروردین ۹۶ شما این را گفتید و فروردین ۹۸ لحن فرق کرده در حالی که ما در شرایط صلح قول دادیم و الان شرایط جنگ است.» این اظهارات اما با واکنش‌های مختلفی در میان فعالین سیاسی و شبکه های اجتماعی مواجه شده است.

در همین رابطه، یک فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است آقای روحانی آنقدر از لحاظ روحی در مضیقه بوده و شرمنده جامعه رأی خود است که برای تشفی خاطر مردم و حتی آرام کردن خودش این حرف ها را می زند. وجه دیگرش این است که ایشان با زدن این حرف ها، یک نوع فرافکنی و توجیه عملکرد خودش را مدنظر داشته باشد.

انتظارات جامعه و وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور هیچ ارتباطی با شرایط تحریم‌ها ندارد

عبدالله ناصری درباره اظهارنظر اخیر رئیس جمهور گفت: به نظر من آقای روحانی بعد از دی ماه 96 شدیدا دچار بحران تحلیل شده و این بحران تحلیل ایشان را وادار کرده در این دو سال گفتارهای بحران زده‌ای نظیر همین اظهارنظر دیروز داشته باشد. در حالی که انتظارات جامعه و وعده‌های انتخاباتی رئیس جمهور هیچ ارتباطی با شرایط تحریم‌ها ندارد.

وی افزود: انتصاب این وزیر کشور و انتخاب چنین هیأت‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت‌های اشخاص در انتخابات، همچنین نحوه پیگیری حقوق شهروندی و انتصاب برخی مدیران در استان‌ها عملا هیچ ربطی به شرایط جنگی یا تحریم ندارد. امروز همه انتقادها به آقای روحانی از این ناحیه است که بخش عظیمی از ساختار مدیریتی که ایشان در قوه مجریه به ویژه از سال 96 به بعد شکل داده با وعده های انتخاباتی‌اش همخوانی ندارد.

ناصری ادامه داد: پیگیری مسأله حصر یا پرونده مربوط به سال 88 ارتباطی به شرایط جنگ و تحریم ندارد. بنابراین هیچ کس این موضوع را از آقای روحانی قبول نمی‌کند، بلکه انتقادات جامعه مدنی علیه فرافکنی‌های ایشان را تقویت خواهد کرد.

 

روحانی هیأت دولتی تازه با رای اعتمادی جدید روی کار بیاورد

وی بیان کرد: به نظرم آقای روحانی آنقدر از لحاظ روحی در مضیقه بوده و شرمنده جامعه رأی خود است که برای تشفی خاطر مردم و حتی آرام کردن خودش این حرف‌ها را می زند. وجه دیگرش این است که ایشان با زدن این حرف‌ها، یک نوع فرافکنی و توجیه عملکرد خودش را مدنظر داشته باشد. وگرنه همه می دانند که وعده‌های انتخاباتی ایشان ارتباطی با شرایط جنگ و تحریم ندارد.

عبدالله ناصری در پایان گفت: توصیه من در وقایع اواخر آبان به آقای روحانی، استعفا بود. اما الان از آنجا که معتقدم زمان طلایی برای استعفاء گذشته، تنها توصیه‌ام به ایشان یک انقلاب مدیریتی یا انقلابی در انتصاباتش است که حتی اگر لازم باشد هیأت دولتی تازه با رای اعتمادی جدید روی کار بیاورد و مدیران و استانداران خود را مطابق آنچه خیرخواهان از سال 92 به ایشان پیشنهاد می‌دادند، تغییر دهد. آقای روحانی باید حداقل در یک سال و نیم باقیمانده از دولتش یک تحول اساسی در باور خود و تلقی مردم نسبت به دولتش ایجاد کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا