خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش هشت زندانی و زهرا رهنورد به وضعیت نرگس محمدی

هشت زندانی اندرزگاه ۷ زندان اوین در نامه‌ای مشترک نسبت به وضعیت نرگس محمدی، زندانی این زندان که در روزهای اخیر به زندان زنجان منتقل شده، واکنش نشان دادند.

به گزارش دریافتی انصاف نیوز، در این نامه آمده است که «خبر برخورد فیزیکی رئیس و برخی از پرسنل زندان اوین با خانم نرگس محمدی، زندانی محبوس در زندان اوین، باعث جریحه دار شدن افکار عمومی و فشار روانی مضاعف بر سایر زندانیان سیاسی گردیده است». آنها در این نامه نوشته‌اند که با توجه به تجربه از وضعیت این زندان «دلیل موجهی برای باورناپذیر بودن ادعای خانم نرگس محمدی، نمی‌یابیم».

در ادامه‌ی این نامه آمده است: «لذا ضمن ابراز نگرانی شدید از آنچه رخ داده و محکوم کردن هرگونه رفتار و برخورد خشونت آمیز و خارج از حوزه قانون و مدنیت، از مسوولان ذیربط می‌خواهیم که با اقدامی فوری، جدی و عاری از تعصب، ضمن تعیین کمیته‌ای مستقل برای بررسی زوایای گوناگون مساله و خاصه واقعه اخیر و همچنین اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف، مانع از تکرار وقایعی شوند که به دلیل بی تدبیری و سوء مدیریت و تمایل برخی از مدیران به ابراز قدرت، رخ می‌دهد و منجر به هزینه‌های سنگین و جبران ناپذیر می‌شود. بدیهی است که در صورت عدم رسیدگی یا تکرار موارد مشابه، حق اعتراض را برای خود محفوظ می‌دانیم».

این نامه را این افراد امضا کرده‌اند: محمود بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی، امیرسالار داودی، مسعود کاظمی، پیمان کوشک باغی، بهروز زارع، ابراهیم نوری و جعفر فاضل.

واکنش زهرا رهنورد

همچنین زهرا رهنورد همسر میرحسین موسوی هم در یادداشتی که کانال مصطفی تاج زاده منتشر کرده، نسبت به وضعیت نرگس محمدی واکنش تندی نشان داده است. او با پرسش درباره‌ی نحوه‌ی مواجهه با زندانی، از «محروم کردن یک مادر از دیدار فرزندان در مراحل رشد و در آغوش گرفتن نوگلانش» نیز انتقاد کرده است. او می‌نویسد: اگر قوه قضاییه آنچنان که ادعا می‌کند در پی اعاده حق زندانیان و جبران مافات گذشته‌هاست، و اگر لایحه “صیانت و کرامت و تامین امنیت بانوان” یک شعار تو خالی نیست، ضارب را مجازات کند و در بهبود شرایط خانم نرگس محمدی و روند آزادی ایشان و سایر زنان زندانی تسریع نماید وگرنه خیلی زود دیر می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آقای رئیسی ، در راستای حقوق عامه ، منتظر برخورد فوری قاطع با ضاربان و خاطیان هر چند که از دستگاه قضا هستند ، هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا