خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از اسم انصاف تا رسم انصاف

«جلوی هوای نفس را بگیر و جلودار عَمَلَت باش، در مورد آن کسی که دوست داری و آن کسی که دشمن می‌داری انصاف را مراعات کن …» [نهج البلاغه]

علی اصغر شفیعیان، مدیر مسوول انصاف نیوز:

شاید انصاف در ابتدا یک اسم بود برای سایتی خبری که البته از نهج البلاغه گرفته شد. هر کسی شنید پرسید «انصاف هم دارید؟». این شد که خود به خود این نظارت همیشگی بر روی ما کمک کرد که سعی کنیم انصاف رسم‌مان باشد و معیارمان برای بررسی رفتار دیگران، چه جامعه و چه حاکمان.

بسیار سخت است و شدنی نیست، به ویژه در جامعه‌ی ما که از طرفی درگیر هزاران مساله است، از طرف دیگر انتظار بخش قابل توجه جامعه از رسانه چیزی است که باید جانب یک طرف را بگیرند و علیه دیگری باشند.

در این سال‌ها به خاطر اصرار بر رعایت انصاف، چه دوستانی که رنجیده خاطر نشدند و چه رقبا و دیگرانی که باور نمی‌کردند می‌شود انصاف داشت، اما همه‌اش چالش بوده و هست.

حالا سه سال از تشکیل تحریریه می‌گذرد. تا پایان پاییز ۹۵ نه از دفتر خبری بود و نه از تحریریه اما از آن زمان قدم به قدم تحریریه شکل گرفت با نیروهایی که از طریق شرکت در کارگاه‌های آموزشی در این سال‌ها جذب شدند.

این کار دلیل داشت؛ انصاف در جامعه‌ی ما گم شده است، اگر نگوییم نایاب اما کمیاب است؛ برای همین می‌بایست قدم به قدم تیم شکل می‌گرفت با نیروهایی جوان، باانگیزه، یکدست و آموزش دیده.

حالا این تیم کوچک شکل گرفته، بر خودش هم مدام نظارت می‌کند تا منحرف نشود یا خطای کمتری داشته باشد. چالش‌های درونی این تیم بر سر رعایت انصاف در بیرون دیده نمی‌شود اما به قدری شیرین است که قابل توصیف نیست.

بخشی از ضعف‌هایمان به لحاظ حرفه‌ای را می‌شناسیم، بخشی را در آینه‌ی دیگران می‌جوییم، در پی ارتقای کیفیت کارهای تولیدی هستیم، و چشم‌انداز آینده بسیار بهتر از امروز است.

این به معنای رضایت از وضع موجود نیست؛ همین حالا بدهکار مخاطبان هستیم که انتظار بسیاری داشته و دارند اما نتوانسته‌ایم پاسخگوی آنها باشیم، گاهی خطاهایی داشته‌ایم، گاهی با تمام توان تلاش نکرده‌ایم.

به سهم خودم عذرخواهم. کوتاهی‌ها را فراموش نکنید اما بر ما ببخشید و از انتقاد، تذکر و پیشنهاد دریغ نکنید.

در اینجا لازم می‌دانم یادی کنم از تیم اولیه‌ای که این رسانه با همراهی آنها شکل گرفت، همچنین از حمایت معنوی دکتر مسعود پزشکیان، از دکتر ابوالفضل فاتح که هیچ گاه از راهنمایی ما دریغ نکرد، از همه‌ی بر و بچه‌هایی که در این چند سال ولو یک روز در کنارمان بودند و از اعضای بخش تحلیلی.

با انصاف باشید و با انصاف بمانید.

با انصاف با مردم [+ویدیو]

پدیده‌ی خطرناک «موازنه غلط» و بدتر از آن «موازنه جعلی» تحدید چندصدایی است | ابوالفضل فاتح

انصاف‌نیوز، ایسناتر از ایسنا

رسانه به مثابه انصاف

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا