خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«جدایی نادر از سیمین» در بین ده فیلم برتر سینما در دهه اخیر

منتقدان نشریه لس‌آنجلس تایمز فیلم «جدایی نادر از سیمین»، به کارگردانی اصغر فرهادی را در فهرست منتخب خود از ده فیلم برتر سینمای جهان در یک دهه گذشته قرار دادند.

به گزارش ایسنا، «جاستین چانگ» و «کنت توران» دو منتقد سینمایی نشریه لس‌آنجلس تایمز، در فهرست خود از ۱۰ فیلم برتر یک دهه اخیر سینمای جهان فیلم «عشق» ساخته «میشائیل هانکه» را در جایگاه نخست قرار دادند و فیلم «بروکلین» از «جان کراولی» و «دریای عمیق آبی» به کارگردانی «ترنس دیویس» نیز به ترتیب رتبه دوم و سوم فهرست را به خود اختصاص داده‌اند.

در رتبه‌های بعدی نیز انیمیشن «Inside Out»، مستند «من سیاه تو نیستم» به کارگردانی «رائول پک»، «لیدی برد» از «گرتا گرویگ»، «مکس دیوانه: جاده خشم» به کارگردانی «جورج میلر»، فیلم برنده اسکار «مهتاب» ساخته «بری جنکینز»، فیلم کره‌ای «شعر» ساخته «لی چانگ دونگ» و فیلم «جدایی» به کارگردانی اصغر فرهادی قرار گرفته‌اند.

منتقدان لس‌آنجلس تایمز درباره فیلم «جدایی» نوشته‌اند: “فیلمی که اصغر فرهادی در سال ۲۰۱۱ ساخت، داستانی است درگیرکننده درباره خانواده و اجتماعی که به مرور ازهم جدا می‌شوند و گره‌ای که به شکلی ویرانگر، در بطن یک درام داستانی و کارآگاهی، گشوده می‌شود: به پیچیدگی و تعلیق فیلم‌های هیچکاک، به همدلی‌برانگیزی و چند لایه بودن فیلم‌های ژان رنوار (کارگردان فرانسوی)، همراه با هوش و زیرکی موشکافانه‌ای که مختص فرهادی است و در همه فیلم هایش دیده می‌شود.

ساخته فرهادی امسال در لیست‌ فیلم‌های منتخب مجله «رولینگ استون» ،«ایندی‌وایر» ،«پلی‌لیست» ،«بی‌بی‌سی» ،«اینسایدر» ،«راجر ایبرت»، World of Reel ، Cine World و City Pages نیز حضور داشت و همچنین در میان چهل فیلم منتخب دهه اخیر «مایک لاسال» (منتقد آمریکایی نشریه سان فرانسیسکو کرونیکل) نیز دیده می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا