خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فتاح: نگران تحریم‌ها در بنیاد مستضعفان نیستیم

«پرویز فتاح»، رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ما نگران تحریم‌ها در بنیاد نیستیم، گفت: اگر روزی بگویم کاری به خاطر تحریم‌ها باقی مانده، مستحق توبیخ هستم؛ چراکه تحریم‌ها در مقابل ایمان ما کوچک هستند.

به گزارش ایسنا، پرویز فتاح در نشست هم اندیشی رئیس بنیاد با جمعی از گروه‌های مردمی و جهادی با بیان اینکه با حکم مقام معظم رهبری ۵ ماه است که مشغول فعالیت در بنیاد مستضعفان هستم، افزود: در جلسه دیدار با رهبر به ایشان گفتم  که «آقا سرباز شما هستم». روی واژه سرباز حساس هستم چراکه سرباز یعنی سرم را هم می‌دهم.

وی با اشاره به اینکه امروز نیز می‌خواهم در بنیاد سربازی کنم، تصریح کرد: یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری در حکم بنده هم  توجه به گروه‌های جهادی است.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه  در بنیاد مستضعفان تلاش می‌کنیم تا همه کارخانه‌های وابسته را سرپا نگه داریم، تصریح کرد: اتفاقا در شرایط کنونی باید تلاش کنیم تا راندمان کار را هم بالا ببریم و در عین حال می‌کوشیم تا همه پروژه‌های نیمه کاره را نیز به اتمام برسانیم. به این ترتیب شاید پروژه‌ جدیدی شروع نکنیم اما پروژه‌های قدیمی را به پایان می‌رسانیم.

فتاح افزود: پیش از ما هم در بنیاد آقای سعیدی کیا بودند که شاید رویه و مشی متفاوتی داشتند اما  به آن احترام می‌گذاریم به همین دلیل از آقای منصوری مدیرکل بنیاد علوی خواستم تا پروژه‌های قبلی را به اتمام برسانند چرا که بیت المال هستند و مردم نیز توقع دارند تا پروژه‌ها مورد بهره برداری قرار بگیرند.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان این که فعالیت‌های این بنیاد در دو بال خلاصه می‌شود، تصریح کرد: یکی از این بال ها تمام فعالیت های اقتصادی بنیاد و دیگری بنیاد علوی است به این ترتیب آن چه در حوزه فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی انجام می‌شود منافع آنها در اختیار بنیاد علوی قرار می‌گیرد به همین دلیل فعالیت‌های سودزا را انجام می‌دهیم تا مشکلات مردم را بر طرف کنیم. در حال حاضر با وجود مشکلات دولت و تحریم‌ها جایی مثل بنیاد مستضعفان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند؛ چرا که ما وابسته به نفت نیستیم.

وی با بیان این که در بنیاد مستضعفان نگران تحریم ها نیستیم، گفت: اگر روزی بگویند کاری به دلیل تحریم‌ها باقی مانده است، مستحق توبیخ هستم چرا که تحریم ها در مقابل ایمان ما کوچکتر هستند پس با قدرت و اقتدار اعلام می‌کنم تحریم‌ها در مقابل اراده ملت و جوانان کاری از پیش نمی‌برند و بزرگترین پروژه را جلو می‌بریم.

فتاح با اشاره به این که در حال حاضر نیز یکی از اعضای هیات امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) هستم، اظهارکرد: با آقای بختیاری رییس کمیته امداد همکاری نزدیکی داریم که این فضا فرصتی برای کشور است؛ به طوری که قرار است اقداماتی از بنیاد علوی که به کمیته امداد مرتبط است را با پرداخت اعتبارات آن به کمیته امداد واگذار کنیم تا از سوی این نهاد انجام شود برای مثال توزیع سبد غذایی به زنان باردار مناطق محروم یکی از این اقدامات است. به این ترتیب بنیاد علوی تا حدی خلوت می‌شود و می‌توانیم به توانمندی و آبادانی و مسائل زیر ساختی رسیدگی کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر این که معتقدیم بنیاد علوی نباید ساختار پیدا کند و باید ستادی عمل کند، گفت: به دنبال این برنامه زحمت اصلی  روی گروه‌های جهادی می‌افتد و به این ترتیب تلاش می‌کنیم تا کارهای خرد، مؤثر و پراکنده انجام دهیم.

وی در پاسخ به سوال یکی از جهادگران حاضر در جلسه در مورد لزوم استفاده پیوست فرهنگی برای فعالیت‌های جهادی در مناطق محروم افزود: موافق این اصطلاح نیستم؛ چرا که اصل پیوست فرهنگی را همین مومنان جهادی می‌دانند. وقتی جوانان مؤمن وارد این مناطق شوند تقوا و نماز هم به این مناطق وارد می‌شود و در واقع روح مؤمن بودن با تقوا بودن و خالص بودن است که باعث می‌شود روح انقلاب در مناطق محروم زنده شود.

فتاح با اشاره به این که می‌خواهیم هم کمیت و هم کیفیت را به طرحهایمان اضافه کنیم، تصریح کرد: رویکرد ما در بنیاد مستضعفان جوانگرایی است و اعلام می‌کنم که تا پایان امسال بنیاد مستضعفان، بازنشسته‌ای نخواهد داشت. تا جایی که قانون منع به کارگیری بازنشستگان را نیز فراتر اجرا خواهیم کرد.

تحویل تمام اسناد عمومی در اختیار بنیاد مستضعفان مردم تا پایان سال ۹۹

رئیس بنیاد مستضعفان درخصوص تجربه محرومیت زدایی قلعه گنج نیز توضیح داد: در یازده منطقه جدید و ۳۱ منطقه آتی که قرار است برنامه‌های محرومیت زدایی اجرا شود می‌کوشیم تا تجربه قلعه گنج را مجددا اجرا کنیم و نمونه های بهتری از توانمندسازی را ارائه دهیم. حضور نیروهای جهادی هم باید با نقشه راه باشد.

وی همچنین با تاکید بر این که می خواهم در این حوزه فراجناحی عمل کنم گفت: اگر چه فرد بسیجی هستم اما قصد داریم تا چتر محرومیت زدایی را برای همه گروه های جهادی باز کنیم . همچنین تا پایان سال آینده تمام اسناد عمومی مردم که در اختیار بنیاد مستضعفان است به آنها تحویل داده می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا