خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دادگاه لیلا حسین زاده شنبه برگزار می‌شود

/وکیل لیلاحسین زاده در گفت‌وگو با انصاف نیوز/

وکیل لیلاحسین زاده با بیان اینکه دادگاه او شنبه برگزار می‌شود، گفت: « پرونده جدیدی برای خانم حسین زاده تشکیل شده، اتهام او اجتماع و تبانی است. مصداقی که برای اجتماع و تبانی مطرح شده برگزاری جشن تولد برای محمد شریفی مقدم از زندانیان دراویش است.»

امیر رئیسیان در گفت‌وگو با انصاف نیوز می‌گوید:« فارغ از اینکه این رفتار جرم و امنیتی نیست. در واقع دوستانه بوده. در پرونده قبلی خانم حسین زاده با این موضوع تولد حکم بدوی آن‌ها تایید شد. علت تایید حکم بدوی او هم این بود در صورتی که قرار بود، بعد از صدور حکم بدوی دادگاه تجدید قرار بود رای را نقض کند اما گزارشی ضابطین ارائه کردند که ایشان رفتارشان تغییر نکرده.  یکی از مصداق‌های آن هم برگزاری جشن تولد بود.

در نتیجه به خاطر جشن تولد حکم بدوی سابق او صادر شد، تجدید نظر قطعی و به سی ماه حبس محکوم شد، اکنون برای همان رفتار دوباره پرونده جدید تشکیل شده است. فارغ از اینکه جرم نیست و اینکه احتمال امر مختومه هم وجود دارد. اکنون ممکن است به اتهام اجتماع و تبانی به پنج سال حبس محکوم شود اما از آنجایی که بنابر ادعای دادسرا تکرار جرم محسوب می‌شود و براساس ماده 137 مجازات یک و نیم برابر می‌شود اما دادسرا برای آن‌ هفت سال و نیم حبس تقاضا کرده، در صورتی که به خاطر آن مساله یک بار در گذشته حکم خورده است. یعنی این موضوع عجیب است که دادسرا احتمال امر مختومه را در نظر نگرفته اما آن را تکرار جرم می‌داند.»

او در پاسخ  به شایعاتی که درباره‌ی وضعیت جسمانی لیلا حسین‌زاده شنیده می‎شود، گفت: «دیروز با او ملاقات داشتم، از نظر شخصی حالش خوب است اما طبیعتا محیط زندان آزار دهنده و محدود است. با خانواده خود تماس برقرار می‎کنند اما نسبت به قبل این تماس‌ها محدودتر شده است.»

 انتهای پیام 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا