خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند پیام و یادداشت در پی شهادت سردار سلیمانی

بخشی از پیام‌ها و یادداشت شخصیت‌ها و گروه‌ها در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی در پی می‌آید:

پیام آیت الله شبیری زنجانی، از مراجع تقلید

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ. فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ(سوره آل عمران،آیات ۱۶۹ و ۱۷۰)

جنایت ترور سردار رشید؛ حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و سایر همراهان ایشان (رحمت الله علیهم) بسیار اسفناک است.

نقش ارزشمند این شخصیت بزرگ در صیانت از عتبات عالیات ائمه معصومین (علیهم السلام) و سال‌ها مقابله با رژیم صدام و فرقه منحوسه داعش در اذهان مؤمنین به ویژه دو ملت قدرشناس ایران و عراق محفوظ و ماندگار است.

امید است که در ظل عنایت حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) این حادثه دردناک، رسوایی و شکست توطئه‌های معاندین اسلام و تشیع و عزت اسلامی را به دنبال آورد.

هفتم جمادی الاول ۱۴۴۱
سید موسی شبیری زنجانی


پیام آیت الله امجد

السلام‌علیک‌یااباعبدالله
شهادت مظلومانه سردار سلیمانی عزیز همه را متأثر ساخت.
صفا و صمیمیت و ادب و بزرگواری و فداکاری و محاسن ایشان برای همه مشهود است.
خداوند تبارک و تعالی به بازماندگان محترم صبر جمیل و اجر جزیل مرحمت فرماید.
به ما هم سعادت شهادت در راه اعلای کلمه حق عنایت فرماید.
بر معظم‌له و همه شهدا صلوات.
محمود امجد
۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸


پیام علی مطهری، نماینده‌ی تهران در مجلس

شهادت سردار سلیمانی آغازی است برای اخراج آمریکا از خاورمیانه و آغازی است برای آزادی فلسطین. ترامپ جنایتکار از یک طرف می گوید ما دنبال جنگ نیستیم و از طرف دیگر سردار بزرگ ایران را ترور می کند. این یعنی اختلال روانی ناشی از ترس و ضعف.انتقام خون این شهدا خصوصاً سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس برای آمریکا و اسرائیل دردناک خواهد بود.


توییت حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در انگلیس

‏شهید نه تنها خود به سعادت و فوز عظیم دست می یابد بلکه راه حق و عدالت را روشنی می بخشد. شهادت سردار سلیمانی که حیف بود بخواهد به مرگ طبیعی از دنیا برود، رهروان مسیر مقاومت در منطقه و مجاهدین راه استقلال، مقابله با اشغال و‌ تروریسم را در راه خود مصمم تر و ثابت قدم خواهد نمود.


پیام مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس

خبر #شهادت سردار افتخارآفرین سپاه اسلام، سردار قاسم سلیمانی گرچه خواست قلبی و گوارای آن شهید بزرگوار بود؛ اما تمام مردم ایران و مظلومان جهان اسلام را در خشم و اندوهی عمیق فرو برد

🌑 اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور نماد استکبارستیزی خاورمیانه، نشان از حقانیت راهی است که سردار قاسم سلیمانی به نمایندگی جمهوری اسلامی در آن گام نهاده بود
.
🌑 اینجانب ضمن محکومیت این جنایت وحشیانه، شهادت سردار غرورآفرین سپاه اسلام را به پیشگاه امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌نمایم


توییت عطاالله مهاجرانی

انا لله و انا الیه راجعون رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه سپهبد قاسم سلیمانی سردار شهید پرافتخار ایران و اسلام. قهرمان ملی ایران و اسلام بوده و خواهد بود در دفاع از تمامیت سرزمینی ایران دفاع از نظام جمهوری اسلامی مبارزه با داعش شخصیتی یگانه و سرنوشت ساز بود دوسال پیش گفت: کاندیدای گلوله است. شهادت طلبی زندگی او بود . کارنامه سراسر افتخار عمر مبارک قاسم سلیمانی با شهادت امضا شد . رحمت و رضوان خداوند بر او

هنگامی که خبر شهادت مالک اشتر نخعی سردار پرافتخار امیرمومنان امام علی علیه السلام به او رسید با اندوه گفته بود: مالک و ما مالک؟

والله لو کان جبلا لکان فندا و لو کان حجرا لکان صلدا لا یرتقیه الحافر و لا یوفی علیه الطاير مالک بود و چه مالکی! به خداوند سوگند اگر کوه بود کوهی تنها بود اگر سنگ بود سنگی سخت و با صلابت بود هیچ رونده ای به ستیغش نمی رسید و هیچ پرنده ای نمی توانست بر قله اش بال بگشاید. سردار قاسم سلیمانی برای ایران و اسلام و نظام و رهبری چنین بود.


پیام حمیدرضا جلائی‌پور، اصلاح طلب و برادر شهید

انا لله و انا الیه راجعون

شهید قاسم سلیمانی محبوب‌ترین شخصیت نظامی و سپاهی در میان مردم ایران در تاریخ معاصر ایران بود.

او موثرترین سردار نظامی در شکست داعش در خاورمیانه بود.

او با تمام وجود «محافظ سرزمین ایران» بود.

ترامپ با دستور حمله به قاسم سلیمانی بزرگترین خطای دوره زمامداری خود را انجام داد.

سیاست آمریکا در دهه‌های گذشته در خاورمیانه مملو از جنایت و خطاهای استراتژیک و فاجعه‌آفرین بوده است.

تاسف برای افراد و گروه‌هایی که به سیاست‌های جنایتکارانه آمریکا امید ببندند.

ایران شاهد یکی از باشکوه‌ترین تشییع جنازه‌های تاریخش برای یکی از لایق‌ترین سربازان وطن خواهد بود.

روحش شاد و یادش زنده
حمیدرضا جلائی‌پور


پيام سيد حسين مرعشى، سخنگوی حزب کارگزاران

🔴 شهادت دوست و برادر عزیزم سردار رشید ، شجاع و توانای ایران حاج قاسم سلیمانی را به همه مردم آزاده ایران ، همرزمان و خانواده بزرگوار آن شهید تسلیت عرض می کنم .
برای حاج قاسم شهادت تحقق یک آرزوی دیرینه بود ولی این شهادت برای ایران ضایعه عظیمی تلقی میشود .

🔴 او از هیچ سرمایه و پشتوانه سیاسی برای حضور و موفقیت خود بهره ای نگرفت بلکه با توکل به خداوند بزرگ ، مسئولیت پذیری ، رشادت و ایثار ، خود را به پشتوانه ای استوار و سرمایه ای سترگ برای ایران و اسلام تبدیل کرد.

🔴 پایبندی او به سیاست روشن امام خمینی مبنی بر عدم ورود سپاه به احزاب و گروه های سیاسی ، او را که یک چهره مقبول و محبوب مردمی بود به شخصیتی ملی و مورد احترام همه سیاسیون ایران ارتقاء داد .

🔴 امروز نه تنها ایران سرداری بزرگ و اسلام امیری دلاور ، همرزمان وی و خانواده شهدا و ایثارگران تکیه گاهی مطمئن را از دست دادند بلکه ملت های منطقه هم مستشاری امین ، خلاق و مبتکر و مدافع استقلال خود را از دست دادند .

🔴 سردمداران متجاوز آمریکا هم باید بدانند که با این ترور خسارت بار خشم و نفرت نسبت به خود را تشدید کرده اند.

🔴 سید حسین مرعشی سیزدهم دی ماه نود و هشت


پیام انجمن اسلامی مهندسان ایران

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُو فِي سَبِيلِ اللَّهِ
أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ
🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴
هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند، آل‌عمران (۱۶۹)

⚫️بسم رب الشهدا و الصدیقین

شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی ضایعه و خسارتی بسیار سنگین برای اسلام و ایران است.
امریکا بار دیگر با تکرار اقدامی تروریستی در به شهادت رساندن سردار سرفراز، قاسم سلیمانی نشان داد خود را ملتزم به هیچ یک از قواعد و هنجارهای بین‌المللی ندانسته، با بی مسئولیتی تمام، وضعیت پیچیده و بحرانی منطقه را در شرایط بسیار نگران کننده‌ قرار داده است.
انجمن اسلامی مهندسان ایران ضمن تسلیت شهادت این سردار سربلند به خانواده محترم آن شهید، ملت بزرگ ایران و مقام رهبری، اقدامات تروریستی و جنایتکارانه ارتش امریکا را بشدت محکوم می‌کند و از مقامات سیاسی کشور و نهاد مسئول، شورایعالی امنیت ملی می‌خواهد که در این بزنگاه حساس و سرنوشت ساز، با اتخاذ تصمیماتی مدبرانه با استفاده از تمامی ظرفیت های حقوقی، سیاسی، بین المللی، حافظ اقتدار و منافع ملی کشور باشند.
انجمن اسلامی مهندسان ایران


یادداشت غلامعلی دهقان، عضو حزب اعتدال‌وتوسعه

✍️ سردار بی‌ادعای ایران‌زمین حاج قاسم سلیمانی پس ازسال‌ها مبارزه با رژیم جنایتکار بعثی عراق و همچنین، جنگاوری با داعشیان نابه‌کار و در دفاع از عمق راهبردی جمهوری‌اسلامی در منطقه خاورمیانه، با فرمان سیاستمدار ابلهی چون دونالد ترامپ به شهادت رسید.

✍️ سلیمانی فراسوی جناح‌های سیاسی، چهره‌ای فراتر از جناح‌ها و موردتایید همگان بود؛ جوانمرد، دلسوز و مردمی.

✍️ یادآور آرش کماندار شاهنامه که با نثار جان خود حافظ مرزهای ایران شد. مردی از تبار شهادت‌طلبان دشت کربلا که سرانجام توسط یزیدیان زمان به شهادت رسید تا ثابت کند: کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا.

✍️ خطای راهبردی ترامپ به‌زودی در این قضیه هویدا خواهد شد.

منبع: کانال راهبرد


پیام شهاب الدین حائری شیرازی

هو المحبوب

اِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا
قطعاً کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند، به زودی خدای رحمان فقط برای آنان در دل هامحبتی عظیم قرار خواهد داد.

پارسال همین وقتها در مراسم ختم پدر برای اولین وآخرین بار دیدمش وساعتی را با هم گذراندیم.

خاکی بود اما واقعی نه فیلم .
اهل معرفت بود از هم آنها که در سختی و دلهره جهاد ، سیمشان وصل میشود و ره صد ساله را یک شبه میروند.
وخدا به وعده اش عمل کرد .
بر اساس تمامی نظر سنجی ها محبوب ترین ایرانی بود


پیام دکتر داوود فیرحی

مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا (احزاب/ ٢٣)

شهادت مظلومانه سردار سلیمانی، این مالک اشتر دوران، تسلیت باد. خداوند ایران عزیز و جهان اسلام را از خطرات و شرارت‌ها صیانت نماید. آمین


پیام اکبر اعلمی نماینده‌ی سابق تبریز در مجلس

سردار #قاسم_سلیمانی مانند شهید #اصغر_وصالی جزء آن‌دسته از نادره‌مردان روزگار و پاسداران راستین دستاوردها و آرمان‌های اصیل انقلاب ۵۷ (استقلال، #آزادی و جمهوری اسلامی) و مصداق واقعی؛ «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» بود که هرگز از آرمان‌‌های شریف خود دست نکشید و از صف #مردم جدا نشد و در مقابل آنان صف‌آرایی نکرد.

ضمن محکوم کردن عملیات ناجوانمردانه و تروریستی ارتش #آمریکا، شهادت این شیرمرد و دلاور پاسدار مردمی را به خانواده او، همرزمانش و عموم ملت ایران تسلیت عرض می‌نمایم.


پیام محمدمهدی مجاهدی، جامعه شناس

مرگ چنین خواجه نه کاریست خرد

مردمی بسیار در ایران و سراسر منطقه امروز فقدان قاسم سلیمانی را به عزا نشسته‌اند. این مردم نه در سوک سلیمانی، که سوکوار خویشتن اند.

مهم نيست با سیاست‌هایی که او شجاعانه و هوشمندانه نمایندگی می‌کرد، مخالف بوده اند يا موافق. مردم چون می‌دانند با بودن او خیر همگان سرجمع بهتر تأمین می‌شد، سوکوار غم این فقدان اند.

قاسم سلیمانی ‌نابغه‌ای نظامی در مقیاس جهانی بود با افتخاراتی دست‌نیافتنی و نامی ماندگار در شکست دادن دشمنان امنیت ملی ایران و فروکوفتن تهدیدکنندگان امنیت منطقه‌ی خاورمیانه.

ولی او بیش از این بود:

مانند همه‌ی روح‌های بزرگ، جمع اضداد بود. هم دستی گشوده و گامی گرم در رزم، و هم دل و جانی صلح‌اندیش داشت. در مناسبات خارجی کشور، گذرگاه تنگ دیپلماسی را چون چراغ لاله در مصاف تندباد، پاس می‌داشت، و در معادلات داخلی کشور، روابط قطبی‌شونده‌ی سیاسی را به حسن خلق و وفا و درایت، به نقطه‌ی توازن و تعادل نزدیک می‌کرد. برخاستنش از این میانه روند تحولات ملی و منطقه‌ای را به دو دوره‌ی متمایز، پیش و پس از سردار سلیمانی، تقسیم خواهد کرد.

و باز بیش از این بود:

گنج زری بود در این خاکدان
کو دو جهان را بجوی می‌شمرد

روانش شاد و روان باد!

خداوند امنیت و رحمت را می‌خوانیم که سامان ایران و جهان را از سیاست‌های شیطانی جنگ‌ستایان و قدرت‌پرستان و صلح‌ستیزان در امان دارد.


پیام محمدرضا_طاهری، شاعر

صبح که خبر را شنیدم حقیقتاً دلم لرزید. من همفکر و هوادارِ سردار سلیمانی نبودم اما می‌دانم که او برای بسیاری عزیز است و مرگ کسی که عزیز کسانی باشد تلخ است و دردناک. اما دردِ بزرگتر این است که حکومت فاسد و زورگوی امریکا به خودش اجازه می‌دهد که در ده‌ها هزار کیلو.متر دورتر از خاکِ خود آدم‌ بکشد و باز هم شعار حقوق بشر سر دهد. ما هر میزان که به جمهوری اسلامی و جریان‌های تندروی حامی آن معترض باشیم باید حواسمان باشد که کلید رهایی ما در دست امریکایی‌ها نیست. هیچ چیز جز ذلّتِ ملّت ایران نمی‌تواند اهداف آن‌ها را تامین کند. البته که امیدی به حاکمانمان هم نداریم. پس اگر راهی برای سعادت وجود داشته باشد تنها و تنها خلاصه می‌شود در همبستگی و آگاهی و مسئولیت‌پذیری ما مردم.
کشتن سردار قاسم سلیمانی جنایت بود، همانگونه که کشتنِ جوانانِ ایران در آبان ماه. همانگونه که آزار و اذیت نرگس محمدی و خانواده‌ی پویا بختیاری و صدها فعال سیاسی. کشتن سلیمانی زشت بود و قببیح، همانگونه که برج سازی برخی سردارانِ بازنشسته‌ی سپاه، همانگونه که دین فروشی برخی عالمانِ دین، همانگونه که زندانی کردنِ کارگران و معلمان و خبرنگاران. بد بختانه در روزگاری به سر می‌بریم که زشتی‌ها ما را احاطه کرده‌اند. جنایت‌ها از سر و کولمان بالا می‌روند. و من نگران ایرانم. وطنم… و مردمش که از همیشه مظلوم ترند…


پیام ابراهیم حاتمی‌کیا

هوالمحبوب
بارها با عطش او را در آغوش کشیدم و وقت جدایی خودم را تشنه‌تر دیدم.
راستی چه خلعتی جز شهادت برای او زیبنده بود، ولی از محضر شهدا اجازه می خواهم بگویم، حاج قاسم سلیمانی نامی است که هر پیشوند و پسوندی در کنار نامش اضافه جلوه می‌کند. حاج قاسم سلیمانی یعنی همه این القاب.
یادش جاودانه باد.
سرباز کوچکش، ابراهیم حاتمی‌کیا


پیام سید محمدعلی ابطحی

حاج قاسم سلیمانی مظهر عزت و شرف ایران بود.
آن قدر بزرگ بود که به آرزویش رسید. شهادت به دست مستقیم آمریکا.
به خاطر ایران باید خیلی قدردان سلیمانی بود. در دو دهه گذشته همه منطقه دچار نا امنی شدند.
اما سلیمانی مرزهای ایران را به دورتر منتقل کرد که ایرانی در امنیت بماند.
همه دشمنان و مخالفان ایران یک جا خوشحال شدند.
از فرماندهی لشگر ثارالله کرمان در جنگ با عراق تا همین دیشب یک سر، سرباز بود. به فرماندهش، رهبر معظم انقلاب بیشتر از همه باید تسلیت گفت.
متواضع، هوشمند، به معنای واقعی جان برکف بود.
رحمت خدا بر او.


پیام یدالله اسلامی، فعال اصلاح طلب و دبیرکل نمایندگان ادوار مجلس

باور نمی‌کنم پرکشیدنش را.
آشنایی و دوستی من با قاسم سلیمانی به سالها پیش برمی‌گردد. دوران جنگ تحمیلی. او فرمانده سپاه ثارالله کرمان بود و من هم در جهاد سازندگی به فعالیت مشغول بودم. قاسم سلیمانی اهل رابربافت و روستای قنات ملک بود و من هم گوغر و این همولایتی بودن هم در گسترش ارتباطات اثر بخش بود. در انتخابات دوره سوم مجلس هم ایشان از نامزدی من پشتیبانی می‌کرد. پس از آنچه در سال ۸۸ گذشت باهم گفتگوی مفصلی داشتیم.
یک بار هم خستگی ایشان در سفری که به کرمان داشتیم مرا به پرسش واداشت که این خستگی از چیست؟ از آنچه در سوریه و عراق می‌گذرد و نقش داعشی‌ها می‌گفت.
اکنون او رفته است. ترامپ دست به جنایتی بزرگ زده است.
جای انها که می‌روند پر نمی‌شود. مگر جای بهشتی پر شد اگرچه همه فریاد زدند امریکا در چه فکریه ایران پر از بهشتیه!
مگرجای منتظری پر شد.
مگر جای هاشمی پرشد.
مگر جای فرماندهان شهید سپاه و ارتش پرشد؟!
مگر جای شهید کاظمی پرشد؟!
مگر جای ان همه بزرگانی که رفتند پرشد؟!
مگر بازرگانی به جای مهندس بازرگان سربرآورد؟!

مهم نیست که موافق یا مخالف باشیم ولی واقعیت با موافقت ویا مخالفت ما تغییر نمی‌کند.
جای قاسم سلیمانی هم پر نخواهد شد. او حاصل سالها تجربه و حضور در میدان‌های خطر و دشواری بود. او مرد میدان‌های جنگ در جای جای خاورمیانه بود و البته حضور در سالهای دفاع در جنگ ایران و عراق غرور افرین ترین بخش زندگی او خواهد ماند.
هم اکنون که او هم رفته است می‌توانیم با اقدامات او مخالف و یا موافق باشیم. می‌توانیم هر دیدگاهی درباره‌ی سالهای پایانی زندگی او داشته باشیم ولی این سبب تغییر واقعیت نخواهد شد که در موقعیت کنونی جایگزینی نخواهد داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا