خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد رییس کمیته روابط خارجی کنگره از دستور ترامپ برای ترور سردار سلیمانی

رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا با انتقاد از اقدام دولت ترامپ در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی گفت که در این باره با کنگره آمریکا مشورتی نشده بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه ایندیاتودی، الیوت انگل، رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا در واکنش به اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، در بیانیه‌ای گفت: اقدام امشب [بامداد امروز] نشانگر گسترش زیاد تنش‌ها در درگیری‌مان با ایران به همراه عواقبی غیرقابل پیش‌بینی است.

انگل همچنین در این باره گفت: در نهایت، این حمله بدون اطلاع‌رسانی یا مشورت با کنگره انجام شده است. فشار آوردن با اقدامی به این شدت، بدون مشارکت دادن کنگره، مشکلات قانونی جدی به بار آورده و مقابله با اختیارات کنگره است که شاخه‌ای برابر با دولت [آمریکا] می‌باشد.

واکنش الیوت انگل در پی این مطرح می‌شود که پنتاگون در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی در بیانیه‌ای با اعلام این که ترامپ دستور ترور این سردار ایرانی را صادر کرده بود، مدعی شد که این مقام ارشد ایرانی قصد حمله به دیپلمات‌های آمریکایی و دیگر نیروهای نظامی و منطقه‌ای را داشته است.

روزنامه واشنگتن پست نیز گزارش داد که مقامات آمریکایی اعلام کردند که سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه جمهوری اسلامی ایران هدف پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی بغداد قرار گرفته است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: خباثت و حماقت نیروهای تروریست آمریکایی در ترور سردار سلیمانی، این شهید قهرمان و سردار مبارزه با تروریسم و افراط گرایی،  بدون تردید درخت مقاومت در منطقه و جهان را تنومندتر خواهد کرد.

وزیر امور خارجه در پایان تاکید کرد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تمامی ظرفیت های سیاسی، حقوقی و بین المللی خود را برای اجرای تصمیمات شورای عالی امنیت ملی برای پاسخگو کردن رژیم جنایتکار و تروریست آمریکا در خصوص این جنایت آشکار به کار خواهد بست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا