خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سردار صنیع خانی: اگر انتقامی باشد خود حاج قاسم می‌گیرد

حاج قاسم فرماندهی که تبدیل به رهبر شد

سردار صنیع خانی، فرمانده سابق سپاه پاسداران و برادر دو شهید، درباره‌ی شهادت سردار قاسم سلیمانی به انصاف نیوز گفت: اگر انتقامی باشد خود حاج قاسم انتقام را می‌گیرد، اینطور نیست که بگوییم حتما ایران انتقام خواهد گرفت یا نخواهد گرفت. این حاج قاسم است که راه را مشخص می‌کند و فرماندهی می‌کند.

او در عین حال درباره‌ی پیش بینی تصمیم متقابل ایران گفت: اگر حرکتی انجام شود صلاح کشور، منافع ملت و تمام جوانب را در نظر می‌گیرند و تصمیم نهایی را خواهند گرفت.

سیدعلی صنیع خانی گفت: در ابتدا یک نکته‌ای که از حاج قاسم شنیده‌ام برای شما بگویم تا سر لوحه‌ی صحبت‌های من قرار بگیرد. ایشان گفت: شهید باشید تا شهید شوید؛ همه چیز در این یک جمله خلاصه می‌شود. ایشان فرمانده بود، اما فرمانده‌ شدنش را تبدیل به رهبری کرده بود. هرجا بود رهبر شده بود نه فرمانده. مقام معظم رهبری یک روزی به فرماندهان فرمودند که «بروید و فرماندهی‌تان را تبدیل به رهبری کنید». یعنی کمتر از مزایای دنیا بهره ببرید، بیشتر از همه کار کنید، شما باید مظهر ایثار باشید. حاج قاسم سلیمانی همیشه و همیشه چنین ویژگی داشت. برای او خطرپذیری اصلا مهم نبود، یعنی اینکه برود و جانش را به خطر بیاندازد اصلا برایش مهم نبود. کمتر از همه‌ از امکانات بهره می‌برد و بیش از همه پیشرو بود. بچه‌ها می‌پرستیدندش. یعنی فرماندهی بود که بر دلهای افراد حکومت می‌کرد.

او در ادامه گفت: یک هواپیمایی در منطقه‌ی کرمان سقوط کرد که 300 نفر از رزمندگان در آن به شهادت رسیدند. او تا وقتی که تکه تکه‌ی بدن جانباختگان را از داخل کوه‌ها جمع نکرد، از آنجا نیامد؛ البته تعدادی هم همراهش بودند که آنها هم عاشقش بودند. مردم کرمان خیلی خوب حاج قاسم را می‌شناسند. حاج قاسم آن وقتی که در نیروی قدس بود هم همین وضعیت را داشت. او بر دل‌ها حکومت می‌کرد. حاج قاسم شهید شد اما او شهید زنده است. درسی که ما می‌توانیم از او بگیریم این است که او در یک محدوده‌ای فرماندهی می‌کرد؛ آن موقع یک لشگری بود و در جمع لشگریان و بسیجیان که شهید هم زیاد ندادند، استادی می‌کرد اما الان دیگر محدود نیست و بیش از گذشته می‌تواند استادی کند.

این فرمانده سابق گفت: آن موقع به هرجهت شاگردان شهید حاج قاسم سلیمانی تعداد قابل توجهی نبودند اما در حال حاضر روحش آزاد شده، او الان بیش از همیشه می‌تواند استادی کند و استادی هم می‌کند. در گذشته امکانش نبود تا حاج قاسم است از او چیزی گفته شود اما الان کسانی که حاج قاسم سلیمانی را می‌شناختند و خصوصیاتش را می‌دانستند دست به قلم خواهند شد و از او خواهند نوشت. به هر جهت اگر می‌خواهیم به جایی برسیم باید اینگونه باشیم و اگر اینگونه باشیم قطعا پیروز خواهیم شد.

صنیع خانی افزود: حاج قاسم‌ها می‌آیند و می‌روند اما مهم این است که چگونه بروند؛ حاج قاسم خوب رفت. درست است که جایش خالی شد و کمتر کسی مثل اوست اما از هر جهت خود حاج قاسم شاگردپروری خواهد کرد و جای خودش را خودش پر خواهد کرد. حاج قاسم الان هم زنده است و بر دل‌ها حکومت می‌کند. امروز ما در کرمان نیستیم اما خواهید دید که در کرمان چه اتفاقی خواهد افتاد و نه در کرمان، بلکه در همه‌ی ایران. هر کسی که حتی مقداری با حاج قاسم آشنا شده باشد تحمل نداردو اشک‌هایی که در غم حاج قاسم ریزان شده این خالصانه‌ترین اشک‌هایی است که ریخته می‌شود و ریایی در آن نیست. همین خودش بهترین درس برای همه است. گاهی می‌پرسند حاج قاسم چه کرده که اینطور شده؟ حاج قاسم عمری برای خدا خالصانه خدمت کرد. در صدد کسب رضایت خدا بود و خدا هم راهش را برای او راحت کرد. او به بالاترین مقام که رضاست رسید و شایسته‌اش بود. خدا رحمت کند حاج قاسم را و انشالله که ما هم بتوانیم راه او را بپیماییم.

سردار صنیع‌خانی در پاسخ به این سوال که ایران در وضعیت کنونی چه کاری انجام دهد؛ آیا انتقام سردار حاج قاسم را از آمریکا می‌گیرد؟، گفت: اگر انتقامی باشد خود حاج قاسم انتقام را می‌گیرد، اینطور نیست که بگوییم حتما ایران انتقام خواهد گرفت یا نخواهد گرفت. این حاج قاسم است که راه را مشخص می‌کند و فرماندهی می‌کند. در حال حاضر خود روح حاج قاسم بیشتر از گذشته می‌تواند فرماندهی کند و توانش بیشتر شده و آزاد شده است. قبلا هم از تمام تعلقات دنیا آزاد بود. من حاج قاسم را خوب می‌شناسم. راه پر نور حاج قاسم ادامه دارد و کار پیش خواهد رفت.

صنیع‌خانی درباره‌ی تصمیم کنونی آمریکا و اینکه آیا عراق قبل از ترور می‌توانست کاری کند یا خیر، گفت: این کار در دست عراق نیست. عراق چه کاری می‌توانست انجام دهد؟ عراق که نمی‌دانست آمریکا قرار است حاج قاسم را ترور کند. آمریکایی‌ها هم در جایی اعلام نکردند که قرار است حاج قاسم را بکشیم. حاج قاسم می‌دانست که آمریکایی‌ها روزی ضربه خواهند زد اما او باید راه خودش را می‌رفت. کار آمریکا ربطی به عراق ندارد که بخواهیم عراق را محکوم کنیم. لذا نباید عراق را هم تضعیف کنیم.

سردار صنیع خانی درباره‌ی پیش بینی اتفاقات پس از ترور سردار سلیمانی در منطقه، گفت: من در جریان تصمیم نیستم. اگر حرکتی انجام شود صلاح کشور، منافع ملت و تمام جوانب را در نظر می‌گیرند و تصمیم نهایی را خواهند گرفت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا