خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هدیه‌ی خدا بود

مطهره شفیعی، فعال سیاسی، در یادداشتی به بهانه‌ی شهادت سردار قاسم سلیمانی نوشت:

«وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ يُرْ‌زَقُونَ، هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‌اند، مرده مپندار، بلكه زنده‌اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند».

حاج قاسم سلیمانی هم آسمانی شد؛ مردی دیگر در میان ما نیست. حاج قاسم سلیمانی در سال 1335 در روستای کوهستانی و دورافتاده قنات ملک در شهرستان رابُر در ایل عشایر سلیمانی در استان کرمان به دنیا آمد و به فرماندهی نیروی قدس رسید. شاید هیچگاه تصور نمی‌شد در روز خداحافظی این سردار واقعی، اصلاح طلبان بیش ازاصولگرا اشک بریزند و زیر لب زمزمه کنند مرد اعتدال واقعی رفت.

قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس بود، همان نهادی که تا پیش از حضور او انتقاداتی به آن بود اما حاج قاسم بود که در مدت کوتاهی توانست نگاهها را تغییر دهد به نهاد حراست از مرزها. او دلخور می‌شد که گاهی برخی اقدامات از سوی تازه سپاهی شده‌ها اصالت سپاه را به زیر سوال می‌برد. مشی سردار سلیمانی مخالف حذف بود و نماد شایسته‌ی جذب. او معتقد بود همه‌ی اعضای جامعه فارغ از گرایش سیاسی دارای حق برابر بودند. زاده کرمان هیچگاه میان مردان زادگاهش با مردان خطه‌های دیگر تفاوتی قائل نشد و مشی اعتدال پیش گرفت.

قاسم سلیمانی خاکی بود و آن روزها که خنده که بر لب کودکان یتیم می‌نشاند در حال ساخت خانه‌ی خود در بهشت بود. سردار سلیمانی تنها آموزگار اخلاق و اخلاص در درون مرزهای ایران نبود و دست‌های او یاریگر مردمی در فراتر از مرزهای ایران بود و زمانی که برای دریافت مستمری برای خانواده‌ی بی سرپرست جایگاه خود را فراموش می‌کرد تا لبخندی بر لب فقرا بنشاند.

او هدیه‌ای از جانب خدا برای مردم ایران و جهان بود. نام سردار سلیمانی در زمان فعال شدن گروهک تروریستی داعش بیش از همیشه نمایان شد. رسانه‌های عراق از سردار سلیمانی به عنوان «ژنرال بي‌سايه» یاد می‌کردند و تصویر او در جلد مجلات خارجي و داخلي می‌درخشید. همان روزها، روزنامه‌ی «ساندي‌تايمز انگليس»، «وال‌استريت ژورنال» و «نيويورک‌تايمز» گفتند که ايران فرماندهی ارتش ازهم‌فروپاشيده‌ی عراق را بر عهده گرفته تا با داعش بجنگد.

آمریکا هم در زمانی که مسوولیت سپاه قدس را به سردار سلیمانی سپردند ذهن خود را برای از میان برداشتن او متمرکز کرد و بارها در این مسیر شکست خورد اما روز گذشته در کمال نابرابری شرایط به اهدف شوم خود رسیدند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا