خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به شهادت سردار سلیمانی

توییت‌هایی در واکنش به شهادت سردار قاسم سلیمانی را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

محسن حسام مظاهری: ‏رضوان خدا بر او که از معدود روایات تحریف نشده از نسل جنگ بود.

امید حسینی: ‏‏شاید یکی از رمزهای جذابیت ظاهری و باطنیش این باشه که جز یکی دو مورد خاص تو بازی سیاست نبود. مثل خیلی‌ها مدام برای مردم شاخ و شونه نکشید. برای مردم بیانیه نخوند. مردم رو محکوم نکرد. از مردم طلبکار نبود. مردم رو برای فلان انتخاب، سرزنش نمی‌کرد. همچین مردی چرا نباید محبوب مردم باشه؟/خیلی سبک سنگین کردم که اینو بنویسم یا نه ولی چاره‌ای نیست. خیلی‌ درد داره که حالا در این موقعیت، گروهی پشت خون حاج قاسم سلیمانی قرار بگیرند، ناکارآمدی خودشون رو پنهان کنند، از این فرصت برای خودشون موقعیتی بسازند. اشک مردم رو بد بفهمند. محبت مردم رو به حاج قاسم، بد تفسیر کنند.

احسان رستگار: ‏راستی!
بارها مسئولان رژیم صهیونیستی و ایالات متحده‌ی آمریکا اعلام کرده بودند،مترصّد فرصتند برای ترور سردار شهید حاج ‎#قاسم_سلیمانی.
چرا به راحتی توانستند خودرو عالی‌رتبه‌ترین مقام نظامی و امنیتی کشور را مورد اصابت موشک بالگرد قرار دهند؟
مگر از جولان‌های آمریکا در عراق مطلع نبودیم؟
‏لطفا مسئولان شورای عالی امنیت ملی و سپاه پاسخگو باشند.طی شش سال اخیر،چندین اقدام ناموفق تروریستی علیه حاج قاسم انجام شده بود.آمریکا و رژیم صهیونیستی برای سرش جایزه تعیین کرده بودند!
روشنمان کنید که آیا نهایت حفاظت از ذوالفقار ایران،همین بود؟
خودمان هیچ تقصیری در این فاجعه نداریم؟

سیدعطاءالله مهاجرانی: ‏سردار قاسم سليمانى يك فرد نبود، كه با شهادت او راه قاسم سليمانى تمام شود. او يك مكتب و مدرسه و سبك زندگى بود.
مگر صنايع موشكى ايران با شهادت حسن تهرانى مقدم در ١٣٩٠، متوقف شد؟
قاسم سليمانى با شهادتش، مثل موج هاى دريا و آتش در جنگل تكثير مى شود. شهادت چنين ظرفيتى داشته و دارد.

علی شکوری‌راد: ‏انا لله و انا الیه راجعون
به شهادت رساندن سردار سرافراز ‎#قاسم_سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ‎#ابو‌مهدی_مهندس فرمانده حشدالشعبی عراق به دست نیروهای آمریکایی جنایت‌پیشه، اقدام هولناکی است که منطقه را درمعرض تحولات غیرقابل پیش‌بینی قرار می‌دهد. این مصیبت را به عموم مسلمین تسلیت می‌گویم.

حامد هادیان: ‏یک جوانمرد به آرزوش رسید…

مسعود بهنود: ‏چگونه است حال کسانی که مدعی سیاست شناسی، سیاست ورزی و ایرانیدوستی هستند، و از این فرصت استفاده نمیکنند تا همراهی خود را با اکثریت مردم نشان دهند. خوشحالی برای ترور قاسم سلیمانی، بند نازک میان این گروهها را با مردم میبرد.
با بی شناسنامه ها نیستم، آنها حسابشان جداست./‏من و شما در هر شهری زندگی میکنیم در مهم ترین میدانش، مجسمه یک قهرمان نظامی است که بیرون از مرزهای آن کشور جنگیده. ناپلئون در فرانسه، ژنرال ولینگتون (یا چرچیل) در بریتانیا، اول آن مجسمه ها را بشکنید. بعد، فکر درس دادن به جامعه بشری را از سر بیرون کنند. بزرگتر از ما نتوانستند.

حسام‌الدین آشنا: ‏پس از او خطوط قرمز سیاسی و امنیتی و نظامی در منطقه جابجا خواهد شد.
ملت‌های عراق، لبنان و سوریه قدردان جانفشانی‌های او در مواجهه با داعش خواهند بود.
بیابان‌ها و کوه‌ها و دره‌ها او را بهتر از خیابان‌ها و کاخ‌ها و برج‌ها می‌شناسند.

حمزه غالبی: ‏ترور سردار سلیمانی اقدام جنگیست. عدم واکنش همطراز هدیه به ترامپ و رفع نگرانی آمریکا از تعرض نظامی به کشور است. طراحی زمان و نحوه مقابله به مثل به عهده کسی است که به وضعیت منطقه و توان عملیاتی کشور اشراف دارد اما چیزی که روشن است عدم واکنش همسطح کشورمان را بشدت آسیب پذیر خواهد کرد.

علی علیزاده: ‏با ترور مطهری/بهشتی/رجایی‌، گمان کردند انقلاب تمام میشود.
با ترور عباس موسوی گمان کردند حزب‌الله لبنان.
با ترور مجید شهریاری/احمدی روشن گمان کردند موشکی و هسته‌ای.
و حالا هم گمان کردند محور مقاومت.
بعد از ۴۰سال هنوز نفهمیدند منطق این انقلاب معکوس است؟ و هر خونی قدرتمندترش میکند؟

یاسر میردامادی: ‏داوری‌مان در باب کارنامه‌ی ‎#قاسم_سليماني هر چه که باشد، شادی از رخ‌دادی که می‌تواند به جنگی خانمان‌سوز منجرّ شود، شبیه شادی ترور ولی‌عهد امپراطوری اتریش-مجارستان در سال ۱۹۱۴ میلادی است، تروری که جرقه‌ی جنگ جهانی اوّل را زد.

حسین نورانی‌نژاد: ‏ترور سردار ‎#قاسم_سليمانی را تسلیت عرض می‌کنم. او خارج از منازعات داخلی، برای آنچه منافع ملی می‌دانست مجاهدت کرد و عاقبت شهید شد.
ترامپ هم به نقشش علیه منافع ملت‌های منطقه،علیه آزادی و به سود نظامی‌گری ادامه می‌دهد و نباید به دامش افتاد.
به امید پیروزی و زندگی بهتر برای مردم ایران

داوود حشمتی: ‏‏امروز خوشحال‌ترین‌ فرد ‎#حاج_قاسم_سلیمانی است. به شادی اسراییلی‌های کثیف نگاه کنید. شادی‌ آنها دروغین است.
مناشه‌امیر نوشته: «سر مار در عراق قطع شد / دست بریده قاسم سلیمانی»
شیعه سالهاست با سر و دست بریده آشناست. یزید هم پس از کربلا همینطور خوشحالی میکرد.
او‌عاقبت به آرزویش رسید /
درود به شرف مشاوران ‎#میرحسین_موسوی:
“فداکاری‌های صادقانه سردار سرافراز، قاسم سلیمانی طی ۸سال دفاع قهرمانانه از کشور در مقابل تجاوز بیگانگان و نقش ایشان در شکست داعش فراموش ناشدنی است.” /
چه کسانی آدرس غلط میدادند که ‎#ترامپ ‎#جنگ_طلب نیست ‎#تاجر است. چه کسانی گفتند: اجازه نمی‌دهند ترامپ با رای کارگران به پاخواسته آمریکا، رییس جمهور شود؟
امروز قاسم‌سلیمانی شهید شد. و‌ در آستانه درگیری مستقیم هستیم.
آیا هنوز هم فرق ترامپ و اوباما را میفهمند؟ من بعید میدانم

سیدمحمدرضا اصنافی: ‏لیاقت تو که کمتر از این نبود ولی ما تو زمونه ی کرکس ها به تو دلخوش بودیم سردار….

فرشاد مهدی‌پور: ‏همیشه فکر می‌کردم روزی که خبر ‎#شهید_قاسم_سلیمانی می‌رسد، ای‌کاش زنده نباشم.
جمعه سیاه ۱۳ دی ۹۸؛ ما هیچ‌گاه تو را فراموش نخواهیم کرد و انتقام فرمانده را خواهیم گرفت.

علی قلهکی: ‏لحظات طلایی مدیریت افکار عمومی در کشور بعد از شهادت حاج قاسم است؛ شبکه خبر به عنوان نوک پیکان شبکه های صداوسیما تا الان یه کارشناس درست و حسابی نیاورده روی آنتن!
هر کارشناس ۳دقیقه خودش رو معرفی می‌کنه بعدش یه مشت حرف‌های تکراری و کلی تحویل مخاطب میده

سهام بورقانی: ‏ما منطق ترامپ را برای این اقدام تروریستی به‌درستی می‌دانیم، اما او هیچ‌گاه منطق شهادت را درک نخواهد کرد؛ مغبون اصلی اوست.

سارا معصومی: ‏در جلسه جاری شورای عالی امنیت ملی که گفته می‌شود شخص رهبری ریاست آن را برعهده دارند اعلام کنید توییتر رفع فیلتر شود.والله بالله تالله همان‌ ایرانی‌هایی که شلیک به شهروند غیرنظامی در آبانماه را تقبیح کردند الان مشغول مخالفت با تر‌ور ‎#سردار_سلیمانی و ایستادن پای این مرزوبوم هستند.

کبری آسوپار: ‏یکی از اعضای نیرو قدس می‌گوید چندی پیش حاج قاسم در جلسه‌ای گفت حاضرم هزار بار در عراق شهید شوم، ولی در ایران نه…
روحت شاد سردار؛ ایران امن است؛ امنِ امن، امن و ایستاده و سربلند و… دلتنگ؛ تو بی ما چگونه‌ای؟

مازیار خسروی: ‏نخستین بیانیه سپاه در مورد شهادت سردار ‎#قاسم_سليمانی خویشتن‌دارانه و به دور از واکنش‌های شتاب‌زده و احساسی بود. درست هم همین است. این ترور نباید بی‌پاسخ بماند اما پیش از پاسخ باید خونسرد و سنجیده همه چیز را به ترازوی عقل سپرد.

سیدمحمد آل‌طه: ‏تشیع پیکر شهید سلیمانی(چقدر گفتنش سخته …شهید سلیمانی ) قطعا یکی از شلوغ‌ترین روزهای تهران خواهد بود
شخصیت فراجناحی که از ۱۷ سالگی سرباز وطن بود

محمد ملاعباسی: ‏چه کسی بهتر از تو می‌توانست به ما نشان بدهد «شهید» چه شکلی است؟

مهرزاد دانش: ‏ترور سلیمانی، جنایت بود و هلهله بر این جنایت، وقاحت. وقاحت، دره‌ای عمیق‌تر از پرتگاه جنایت است.

حسام‌الدین قاموس مقدم: ‏از آخرین باری که یک دست اینچنین بر زمین افتاد، بیش از ۱۴۰۰ سال می‌گذرد و هنوز این دست بر گرده تاریخ سنگینی می‌کند. حالا آمریکا هم حداقل تا ۱۴ قرن دیگر باید تاوان بدهد

سیدصادق حسینی: ‏چقدر سخت عادت می‌کنیم بنویسیم؛
شهید حاج ‎#قاسم_سلیمانی

فرشاد توماج: ‏ثبت میکنم: حملات محدودی که امشب یا این هفته میشود ربطی به واکنش ‎#ایران ندارد. اینها خشم‌های شلخته خارج از کنترل است
فردا ایران افکارعمومی ‎#عراق را همراه می‌کند و طی ۲-١هفته آینده آرام برنامه‌ریزی می‌کند، تا ضربه مناسب را درجای مناسب بزند
امنیت ایران در گرو واکنش مناسب ایران است

صبا آذرپیک: ‏لحظه لحظه‌ای که خون ملت‌ها در گوشه گوشه جهان به دست داعش ریخته می‌شد، آیا اسم سردار نبود که ترس به جان داعشی‌های تروریست می‌نداخت؟
آیا می‌توان نقش او را در برگرداندن آرامش از دست رفته توسط داعش، فراموش کرد
تاریخ را نمی‌توان تحریف کرد

امیر جمشیدی: ‏هر وقت فضا تند می‌شود بازنده اصلی اصلاحات و توسعه است!
و برنده جنگ افروزان و تندروها!
بعد می‌پرسند چرا اینقدر گذار به دموکراسی در ایران طول کشیده! ما چند سال توانسته‌ایم در صلح و ثبات باشیم در این بیش از یک قرن بعد از انقلاب مشروطه! جنگ،کودتا،جنگ،تجزیه،کودتا،انقلاب،جنگ،تحریم…

طاهره: ‏میشود ج.ا را دوست نداشت و از رجوی‌ و پهلوی‌چی‌ها و اسرائیل هم متنفر بود، از حوادث آبان ناراحت بود و از ترور سلیمانی خشم داشت، به حجاب اعتقاد و التزام داشت و از حجاب اجباری منزجر بود.
خط‌کش‌هاتون خرابه، عوضش کنید.

ححت مرتجی: ‏تبعات ترور ‎#قاسم_سلیمانی از سوی ‎#آمریکا :
۱. احتمال مصالحه میان ‎#ایران و آمریکا بر سر ‎#برجام از میان رفت.
۲. احتمال درگیری میان دو طرف افزایش یافت.

عماد بهاور: ‏خداحافظ سردار ایران‌زمین …

علی چاهه: ‏کسی که برای وطن به شهادت می‌رسد شهید صلح است و خوشا به حال ‎#سردار_سلیمانی که به این مقام رسید.

امید بلاغتی: ‏اتفاق تلخی بود برای آینده ایران و آن‌قدر پیچیده و عجیب که هیچ امکانی برای فهم آینده قابل ممکن نباشد.
امیدوارم ایران از این دوران سخت به سلامت گذر کند که این آرزوی سربازان واقعی‌اش بود.

محراد مدیری: ‏بابام مخالف سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی هست، همین الان نشسته بود جلوی تلویزیون داشت واسه ‎#قاسم_سلیمانی گریه می‌کرد.

حسن یونسی: ‏شهادت و فقدان سردار ‎#قاسم_سليماني یادآور فقدان هاشمی رفسنجانی است. همانقدر که حضور هاشمی وزنه تعادل در میان جریانهای سیاسی بود، قاسم سلیمانی وزنه تعادل و نماد عقلانیت و میانه روی در میان نظامیان بود

آذر منصوری: ‏چرا ایرانیان فارغ از جناح بندی های سیاسی و تفاوت ها سردار شهید ‎#قاسم_سلیمانی را دوست داشتند؟سردار خودرا ‎#سرباز وطن می دانست و هیچگاه جای هیچ جناح سیاسی ننشست.بی دلیل نیست که امروز او را ‎#سردار_دلها می نامند.
هرگز نمیرد آن که دلش زنده شد به عشق
ثبت است بر جریده عالم دوام ما

امیر ناظمی: ‏همان اندازه که برای چند دهه نام آمریکا با کودتای ‎#مصدق پیوند خورد، این بار با نام کسی پیوند خورد که بنا به نظرسنجی‌ها یکی از محبوبیت‌ترین شخصیت‌های ایران بود. ‏همانطور که بعد از مرداد۳۲ برای چند دهه فضای عمومی ایران در تقابل با آمریکا زیست و فرصت رشد به چپ‌گرایان داده شد تا با کمک شوروی گفتمان خود را تقویت کنند، این بار با گرایش فضای عمومی به روسیه و چین دوباره به دیدگاه‌های ضدآمریکایی و سوسیالیستی این فرصت داده می‌شود!

سیدمحمود رضوی: ‏برای عرض تسلیت به منزل شهید ‎#ابومهدي_المهندس رفتم،سرلشگر باقری و آقا رحیم صفوی مهمان خانواده بودند،دختر بزر‌گ‌ شهید زینب وار از سرداران خواستند به حضرت آقا سلام برسانید و بگویید خانواده ما خوشحال اند که پدرمان تحت ولایت شما شهید شدند و بگوئید دعا میکنیم خدا به قلب شما آرامش بدهد

پدرام سلطانی: ‏ترور سردار ‎#قاسم_سليماني را به دوستدارانش تسليت مى گويم.
هر سربازى، حتى اگر يك روز حافظ مرزهاى كشورش بوده باشد، قابل احترام است.
از امروز بيشتر نگران ‎#ايران و آينده منطقه هستم.
سختترين انتقام بازگرداندن صلح و رفاه و بالندگى به منطقه است. كاش زمامداران اين جمله را چند بار بخوانند.

سینا رحیم‌پور: ‏شما هر طور که می‌خواهید تفسیر کنید
‎#قاسم_سلیمانی برای مردم استان کرمان یک فرد دوست داشتنی بود.
هیچگاه وارد دعواهای سیاسی نشد، با همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی رفاقت و برادری داشت و…
کاش همه فرماندهان نظامی مثل او‌ باشند.
پ‌ن: قاسم سلیمانی در کنار حسین مرعشی در سال‌های دور

حسین نخلی: ‏”قاسم نبودی ببینی قدس آزاد گشته….”
به همین زودی همه باهم بخونیم ان‌شاءالله

پیمان یزدانی: ‏تو این چند ساعتی که کارشناسان ‌مختلف تو سی‌ان‌ان صحبت کردند همشون رو یه نکته تاکید دارند. چه استراتژی‌ای پای این حمله بوده و چرا ترامپ این تصمیم رو گرفته. همه گیجند و میگن خاورمیانه دچار تغییرات بزرگی میشه.

حسین درخشان: ‏سلیمانی از نظر فرهنگی و حتا سیاسی و اقتصادی هیچ ربطی به متحجران […] نداشت، و حتا در نسبت آمریکا و اسراییل هم در کل پراگماتیست و غیرایدئولوژیک بود.

سه‌نقطه: ‏قاسم سلیمانی را نیمه‌شب و غافلگیرانه ترور کردند.
این همان روایت قدیمی است: کفتارها شبانه به شیر حمله می‌کنند.

امیر راعی‌فرد: ‏ترامپ گفته برای پیشگیری از جنگ دست به ترور زده. فکر میکنم از سال ۱۳۳۲ و ‎#کودتا علیه مردم ایران نیت این کشور با ما صاف بوده ما اشتباه فهمیدیم. حتی وقتی یک هواپیمای مسافربری رو زدن و به قاتل زن و بچه مردم مدال دادن هم نیت بدی نداشتن!!!

میثم رمضانعلی: ‏در عالم رازی‌ست که جز به بهای خون فاش نمی‌شود.
[شهيد سيد مرتضی آوينی]
رحمت خدا به مردی که مومنانه زیست، ولایتمدارانه کار کرد، خدمتش برای مردم و دنیای و آخرت‌شان بود و حالا تا دنیا دنیاست، ما حسرت نبودنش را می‌کشیم

حدیث نریمانی: ‏فقط من تو دهنم نمیچرخه بگم “شهید حاج ‎#قاسم_سليماني” ، یا شما هم همینطورین؟؟
هنوز باورم نشده…

نازنین: ‏من هرگز تصور نمی‌کردم ‎#آمریکا جرأت کنه ‎#سردار_سلیمانی رو بزنه
همیشه با همه‌ی ترسی که داشتم فکر میکردم انقدر احمق نیست که همچین تروری کنه یا جنگ رو آغاز کنه
ولی بعد از اتفاق امروز،هر چیزی امکان داره
خیلی جانکاهه ترس‌هایی که پنهان‌ می‌کردی به واقعیت بدل شه
دیگه همیشه منتظر فاجعه‌ای

نازنین شریعتی: ‏درز اطلاعاتی چقدر قوی بوده. تمام آلترناتیوهای حمل و نقل رو با هم زدن و این یعنی منبع اطلاعاتیشون در لایه‌های نزدیک به سردار و المهندس بوده.
حالا اینکه از کدوم طرف بوده، از طرف ایران، عراق یا … به نظر تعیین‌کننده میاد.

ابراهیم جوادی: ‏تلخ‌ترین حقیقت این است که جامعه پاره پاره شده است. من که آمده‌ام در یک پستویی خزیده‌ام و توییت می‌کنم، از خودی بیشتر می‌ترسم تا ناخودی! ‏ولی هریک از ما، کم و بیش، آن‌ها که از ضربه خوردن ایادی حکومت شاد می‌شوند را هم خوب می‌شناسیم. اگر خودمان باشیم خودمان را. اگر دوست و آشنا باشد، آنها را.

ای‌لیا: ‏من از جنگ‌ می‌ترسم، من از مرگ آدمها می‌ترسم، من از تکه پاره شدن کودکان می‌‌ترسم، من می‌ترسم، لعنت به جنگ.

رضا هو: ‏این درست‌ترین کار ممکن است .
تشیع شکوهمند و شلوغ در کربلا و نجف بزرگترین قدرت‌نمایی در مقابل انگیزه و کارفرمای ترور است.

بابک مجیدی: ‏‏تنها تفاوت شهادت سردار ‎#قاسم_سليماني با شهدای جنگ زمانش بود.
وگرنه سردار از دوره جنگ بود. وقتی به شهادتش می‌خندید و می‌رقصید یک معنا دارد یعنی ایستادگی و مقاومت ۸ ساله هم رزمانش رو لعنت کردید.
سردار ایران خوشبحالت/شماهایی که ادعا دارید جوانی رو از ما گرفتن می‌خوام بپرسم اگه امنیت نداشته باشی هرکس بیاد تو کشور تو چه جوری میخوای از زن و بچه‌ات دفاع کنی؟
فهیمه چاکرالحسینی: ‏آقا خیلی ساده‌تر میشه به قضیه نگاه کرد
یک ایرانی توسط آمریکا کشته شده حالا تو کدوم سمتی؟

نفیسه‌سادات موسوی: ‏انتقامش به‌ خدا از حججی سخت‌تر است
وای از مشت گره‌کرده ایرانی‌ها!

داوود سوری: ‏‏آخرین عملیات نظامی در جنگ بود، قطعنامه پذیرفته شده بود. در گرمای تیر ماه شلمچه، حاج قاسم آخرین نفری بود که پای پیاده برگشت. خیلی از فرماندهان مدت ها بود که در خط حاضر نمی شدند اما او همیشه بود، مثل امروز.
او سرباز ایران بود./ اینهایی که الان از شهادت حاج قاسم خوشحال هستند و ترور او را توسط یک دولت خارجی توجیه می کنند مثل همانهایی هستند که در تنگه بلاغی شیراز راه فرعی رو به اسکندر نشان دادن تا آریوبرزن را بکشه، عجب تاریخی!

محمد وحیدی: ‏‎#قاسم_سلیمانی نه آدم حزبی بود و نه آدم سیاسی. یک سرباز وطن بود. خوشحالی یا ناراحتی افراد در فقدانش، سنگ محک مناسبی است برای وطن‌دوستی یا وطن‌فروشی!

داریوش: ‏ابله جان! کشته شدن قاسم سلیمانی در این وضعیت برای من و شمای ایرانی جای خوشحالی ندارد. محاسبه‌ی عادی بلدید؟ یا خشم و نفرت چنان کورتان کرده که حتی مصلحت خود و خانواده‌تان هم برای‌تان مهم نیست؟

زنو: ‏آن زندگی پرثمر، مرگ پرثمر خواهد داشت. تماشا کنید.

حیران: ‏”و از ميان مردم كسى است كه جان خود را براى طلب خشنودى خدا مى‌فروشد و خدا نسبت به [اين] بندگان مهربان است.”
-آیه ۲۰۷ سوره بقره-

حبیب ازغدی: ‏بگذارید جنازه پاره‌پاره‌اش را به خاک بسپاریم بعد با تحلیل‌های روشنفکرانه و آینده‌نگرانه‌تان، به دنبال غنیمت‌خواهی سیاسی بدوید.
اف بر شما و قلم‌های منفعت‌اندیش‌تان.

مرحوم یوزف ک: ‏پیام محمود دولت آبادی درباره قاسم سلیمانی فرصتی است برای عقده گشایی جماعتی که قلم را داس قلمداد می کردند و اکنون با دو قرون دوزار دولت های اروپایی و آمریکایی روز را به شب می رسانند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا