خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مسوولیت بین المللی دولت‌ها در پرونده ترور سردار سلیمانی

محمدصالح نقره کار، عضو کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داد، با یادآوری «اصل مسوولیت بین المللی دولت‌ها در اقدامات تروریستی در پرونده ترور سردار شهید سلیمانی» تاکید کرد: نهادهای مدنی علیه تروریسم و اقدامات ناقض صلح و امنیت همگانی، اجماع جهانی تدارک بینند.

متن یادداشت آقای نقره کار در پی می‌آید:

برای هر ایرانی وطن دوستی چهره سردار سلیمانی نماد صیانت از امنیت ملی است. با هر نگاهی و از هر موضع سیاسی که بنگریم جملگی امنیت ایران را مرهون فداکاری کسانی می‌پنداریم که جان و هستی خود را به برای حفظ این مرز و بوم ایثار می‌کنند.

باری در اقدامی مغایر با موازین بین الملل و ناقض حقوق بشر، دستان آلوده ترور، قلب مدافع کیان سرزمین ایران “سردار شهید قاسم سلیمانی” را نشانه رفته و ایران دوستان را عزادار ساخت.

این ضایعه برای همه‌ی کسانی که امنیت و آزادی و حقوق دفاعی ایران را آرزومندند مصیبتی جبران ناشدنی است.

بی تردید اقدام تروریستی مزبور، جنایتکارانه بوده و موجب مسوولیت بین‌المللی دولت آمریکا است. لذا می‌باید ضمن محکومیت تمامی اشکال تروریسم، حق ملت ایران در تعقیب مباشران و عاملان اقدام تروریستی در مجامع بین المللی محفوظ دانسته شده و از نهادهای حقوق بشری و سازمان‌های بین لمللی شورای امنیت بخواهیم ضمن محکوم کردن این قبیل رفتارهای تنفر آمیز و خشونت گستر، برای محکومیت ناقضان حقوق انسانی بدون نگاه تبعیض آمیز همت گمارند؛ همصدا با مردم ایران که هماره صلح دوستی و ارامش را برای همه‌ی جهان آرزو داشته‌اند ضمن استیفای حق ذاتی دفاع مشروع، این قتال فجیع تروریستی را تا محکومیت آمران و مباشران پیگیری نمایند.

نهاد وکالت ایران نیز باید تمهیدات لازم را در زمینه‌ی دادخواهی ایران در مجامع بین المللی و ایجاد اجماع مدنی مستقل‌ها در محکومیت اشکال ترور محقق نماید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا