خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزئیات نقشه مجله تایم برای تجزیه عراق

مجله تایم که معمولا دیدگاه‌های دولت آمریکا را بازتاب می دهد،‌ در تازه ترین شماره خود به طور مفصل به بحران امنیتی اخیر عراق پرداخته و با انتخاب تصویری از نقشه عراق بر روی جلد خود با تیتری درشت نوشت: پایان عراق.
به گزارش فارس، مجله تایم آمریکا در تازه ترین شماره خود در  گزارشی به قلم مایکل کراولی خبرنگار و از اعضای هیئت سردبیری این مجله  از برنامه های آینده ای در عراق خبر داد که براساس ان این کشور به سه قسمت شیعه،‌ سنی و کرد تقسیم خواهد شد.
برپایه این گزارش،‌ مجله تایم که معمولا دیدگاه‌های دولت آمریکا را بازتاب می دهد،‌ در تازه ترین شماره خود به طور مفصل به بحران امنیتی اخیر عراق پرداخته و با انتخاب تصویری از نقشه عراق بر روی جلد خود با تیتری درشت نوشت: پایان عراق.
در داخل این مجله کراولی با انتخاب تصویری از تروریست‌های داعش در مقاله ای 6 صفحه ای به طور مفصل به برنامه های آینده جهت تقسیم عراق پرداخته است.
در این گزارش نقشه ای برای نخستین بار از عراق منتشر شده است که در آن نقشه نشان داده شده که عراق قرار است چگونه به سه قسمت تجزیه شود.
نویسنده  معتقد است عراق به سه بخش کردستان(شمال شرق)،‌ سنی ستان (شمال و غرب و بخشی از جنوب ) و شیعه ستان (جنوب و بخشی از کویت) تقسیم خواهد شد. به نوشته این مجله  منطقه کرکوک در داخل نقشه جغرافیایی  کردستان عراق واقع خواهد شد و منطقه موصل در شمال و بخشی از مناطق نفت خیز کویت و عربستان در جنوب  به بخش سنی ستان عراق داده خواهد شد. ضمن آنکه بغداد نیز براساس این نقشه در اختیار بخش سنی ستان قرار داده شده است. نویسنده سپس اشاره می کند که بخشی  از خاک عراق در جنوب این کشور نیز به کشور شیعه ستان اختصاص خواهد یافت.
کراولی در این مقاله زمان تجزیه عراق را دوشنبه هفته آینده 30 ژوئن پیش بینی کرده است.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا