خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گشتی میان دلالان دلار در میدان فردوسی

قیمت دلار در صرافی‌‌های میدان و خیابان فردوسی روز شنبه، یعنی اولین روز هفته پس از ترور قاسم سلیمانی، در کانال 13300 تومان تا 13500 تومان نوسان دارد. دلار سفید در صرافی ملی ایران به قیمت 13230 تومان فروخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، دلالان ارزی حرف‌های متناقضی درباره قیمت دلار دارند و هرکدام پیش‌بینی‌های مختص به خودش را درباره‌ی بازار در روزهای آتی دارند. تنها نکته مشترک در بین دلالان ارزی این خیابان منفعت فردی و جمله‌ی «نمی‌تونم درباره قیمت فردا حدس بزنم» است.

عابران میدان فردوسی تا چهارراه استانبول، شاید بیشترین  صدایی که در این خیایان شنیده‌اند،  نجوای «دلار، دلار» دلالانی است که در گوشه و کنار پیاده‌رو این خیابان ایستاده‌اند و در جست‌وجوی مشتری هستند. این نجوا امروز زیاد به گوش نمی‌رسد و آنها بنا به عادت همیشگی فقط در خیابان حضور دارند.

از میدان فردوسی به سمت چهارراه استانبول می‌روم، یکی از دلالان ارزی خیابان فردوسی قیمت پیشنهادی 13600 تومان را برای فروش 1000 دلار می‌دهد. این دلال می‌گوید تمام دلارهایش آبی و نو است. این دلال ارزی می‌گوید هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست و این دلال بر این باور بود با توجه به کاهش قیمت دلار نسبت به صبح، اکنون بهترین زمان خرید دلار است.

تعداد دلالان ارزی حدفاصل میدان فردوسی تا خیابان تقوی بیشتر است و به گفته‌ی دلالان، دلالان این منطقه گل درشت هستند. به یکی از دلالان این خیابان می‌گویم هزار دلار برای فروش دارم و قیمت را از او می‌پرسم. او قیمت خرید 13350 تومان را پیشنهاد می‌دهد. از او می‌پرسم اگر همین تعداد دلار را می‌خریدم، آیا حاضر به فروش دلار با همین قیمت بود؟ این دلال حرفی درباره این موضوع نمی‌زند و می‌گوید چیزی قابل پیش‌بینی نیست، ولی بهترین زمان برای فروش دلار است.

قیمت فروش دلار بین دلالان این منطقه از 13500 تا 13700 تومان نوسان دارد، حتی دلالانی که در فاصله یک یا دو قدمی هم ایستاده‌اند، قیمت مشترکی برای فروش ندارند. تنها حرف مشترک آنها این است: «نمیتونم قیمت فردا رو حدس برنم». قیمت خرید دلار برای دلالان این منطقه نوسان کمتری دارد. آنها قیمت خرید 13300 تا 13350 تومان را پیشنهاد می‌دهند. پاسخ به این سوال که «دلار تا آخر هفته گران‌تر می‌شود؟» بازهم همان جمله «نمی‌تونم قیمت فردا رو حدس بزنم» است. تنها موضوعی که ملموس است، منفعت فردی دلالان ارزی خیابان فردوسی است.

حوالی چهارراه استانبول، به یکی از دلالان می‌گویم هزار دلار برای فروش دارم. او با تلفنش به کسی زنگ می‌زند و او را «بابا» صدا می‌کند. پیرمردی از آن طرف خیابان دوان دوان به سمتم می‌آید. دلال می‌پرسد: «چند دلار داری؟» تعداد را به او می‌گویم. این دلال می‌گوید فقط دلار آبی می‌خرد و حاضر به خرید حتی یک دلار سفید هم نیست. قیمت خرید او هم بسیار پایین است و قیمت 13100 تومان را پیشنهاد می‌دهد. این دلال می‌گوید من به تو لطف می‌کنم که دلار را می‌خرم.

به سمت میدان برمی‌گردم، مردی حدودا 50 ساله به درختی تکیه داده است و دلار خرید و فروش می‌کند. به او می‌گویم هزار دلار آبی برای فروش دارم. قیمت دلار را از او می‌پرسم. دلال می‌پرسد دلارهایم را به چه قیمتی می‌فروشم. به او می‌گویم دلارهایم را امروز بفروشم یا تا اخر هفته قیمت دلار گران‌تر می‌شود؟ این دلال ارزی در پاسخ می‌گوید: «هیچ چیزی قابل پیش‌بینی نیست. آقای خامنه‌ای هم نمی‌داند که تا فردا چه اتفاقی خواهد افتاد. پس از ترور قاسم سلیمانی بازار هیجانی است. صبح قیمت دلار تا 14200 تومان هم رسید، اما الان 13600 تومان است. به عنوان یک بزرگ‌تر به تو می‌گویم، اگر به پول نیاز نداری، الان رمان خوبی برای فروش دلار نیس، بازار هیجانی است، الان قیمت درحال پایین آمدن است اما بعد بالا می‌رود.»

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا