خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شباهت‌های سردار سلیمانی و آیت‌الله بهشتی

سید محمد میرمحمدی ،عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام طی یادداشتی با مقایسه شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با شهید مظلوم آیت الله بهشتی یادآورشد: شهید بهشتی سیدالشهداء انقلاب اسلامی است و شهید حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای مقاومت اسلامی.

به گزارش ایسنا در یادداشت سید محمد میرمحمدی آمده است :

شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را از جهاتی می توان با شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی مقایسه کرد.

1-شهید بهشتی سیدالشهداء انقلاب اسلامی است و شهید حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای مقاومت اسلامی.

2-در شهادت شهید مظلوم دکتر بهشتی گفتند و شعار می دادند ایران پر از بهشتیِ و در شهادت حاج قاسم گفتند ایران پر از سلیمانیِ است. این پیام گرچه پیامی به استکبار خبیث آمریکا و صهیونیزم است اما واقعاً دلهای عاشقانه الی الابد داغدار این عزیزان است.

3-پس از شهادت شهید مظلوم، انسجامی بین ملت پدید آمد و چهره منافقان ضد خلق برای خلق مظلوم نمایان شد و در شهادت حاج قاسم نیز چهره پلید آمریکای جنایتکار و مزدورانش در منطقه بیش از پیش آشکار گردید و در مردم ایران و عراق و کشورهای منطقه و سازمان¬های مقاومت شوری جدید پدید آمد و انسجامی واحد که شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را همگانی کرد.

4- شهید مظلوم تا آخر عمر پر برکت خود عارفانه و عاشقانه از ولایت دفاع کرد و در همگامی با امام و مقتدایش با صدای بلند فریاد برآورد که آمریکا از دست ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر، و شهید حاج قاسم سلیمانی دلباخته امام و مقام معظم رهبری با ریشه کن کردن داعش و گروه‌های تکفیری و تفاله‌های ساخته آمریکا، عملاً همین جمله «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکندِ» امام راحل و مقام معظم رهبری را جامعه عمل پوشاند و سر انجام با بذل خون خود به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

5- بردباری، حلم، مهربانی، از خودگذشتگی، تفکر راهبردی، کادرسازی و پرورش نیروهایی در تراز انقلاب اسلامی و آینده نگری از ویژگی های مشترک این دو شهید تاریخ ساز می باشد.

6- گرچه حاج قاسم مرید شهید مظلوم هم بود اما هر دو، خودساخته بودند و معلمان مکتب شهادت و ایثار، که سالها نامشان، یادشان و راهشان پر رونق و پر رهرو خواهد بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا