خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفت‌وگوی تلفنی روحانی و رییس‌جمهور افغانستان

رئیس‌جمهور روحانی تاکید کرد: آمریکایی ها همواره خوی تجاوزگری خود را حفظ کرده اند و هیچ گاه نسبت به تعهدات سیاسی، حقوقی و اخلاقی پای بند نبوده و با زیر پا گذاشتن آن حقوق ملت ها را تضییع کرده و می کنند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر یکشنبه در تماس تلفنی «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان با وی، شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را حادثه‌ای جانکاه و غمی بزرگ برای ملت ایران و جنایتی بی سابقه از سوی دولتمردان آمریکایی برشمرد و اظهار داشت: ما از دولت های دوست و همسایگان خود انتظار داریم این اقدام جنایتکارانه و شرورانه را یکصدا محکوم کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا، افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه آغازگر هیچ تجاوز و تنشی حتی نسبت به آمریکا نبوده و همواره اقدامات ایران پاسخی به تجاوز آمریکا بوده است.

روحانی با بیان اینکه روابط صمیمی و برادرانه ایران و افغانستان در طی سال های گذشته به خوبی توسعه یافته است، اظهار امیدواری کرد تا با درایت مسئولان روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تهران- کابل بیش از پیش گسترش یابد.

رئیس جمهور ادامه داد: صلح و ثبات افغانستان برای ایران اهمیت زیادی دارد و ما صلح و ثبات افغانستان را به نفع مردم دو کشور می دانیم.

روحانی با قدردانی از مراتب همدردی رئیس جمهور افغانستان افزود: می دانیم مردم افغانستان نیز همچون ملت ایران سوگوار این حادثه هستند.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز در این تماس تلفنی ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابراز همدردی دولت و ملت افغانستان با مردم ایران، اظهار داشت: در غم و اندوه ملت برادر و مسلمان ایران شریک هستیم.

رئیس جمهور افغانستان ضمن تاکید بر حفظ منافع مشترک دو کشور در منطقه اظهار داشت: امنیت ایران امنیت ماست و تلاش دولت و ملت افغانستان ایجاد صلح و ثبات و برادری خواهد بود.

اشرف غنی با اشاره به روابط دیرینه و تاریخی دو ملت، از حسن همجواری ملت ایران نسبت به افغانستان طی دهه های گذشته قدردانی کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا