خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به تهدید ترامپ علیه ایران

«در صورتی که ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند، آمریکا 52 سایت در داخل ایران (به نمایندگی از 52 آمریکایی که ایران سال‌ها پیش به گروگان گرفته بود) حمله خواهد کرد که برخی از آنها بسیار سطح عالی و مهم برای ایران و فرهنگ ایران  است و این اهداف و خود ایران بسیار سریع و خیلی سخت مورد هدف قرار خواهند گرفت. آمریکا تهدید بیشتری نمی‌خواهد.» [فارس]

این توییت تهدیدآمیز دونالد ترامپ با واکنش اعتراضی چهره‌هایی از طیف‌های متنوع سیاسی و‌ فکری روبرو شد. توییت‌هایی در این باره را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

مجید تفرشی: ‏برای توجه به تاثیرگذاری عملکرد بینظیر و تاریخی سردار قاسم سلیمانی و سربازانش، در مقابله با صدامیان، القاعده، طالبان و داعش همین بس که ترامپ در ادامه اقدامات ناتمام و ناقص تروریستهای دست پرورده آمریکا، سعودی، اسراییل و متحدانشان تهدید کرد که به مراکز فرهنگی ایران عزیز تعرض میکند.

حسام‌الدین آشنا: ‏یادآوری:
آن ۵۲ نفر که سالم به وطنشان بازگشتند، فقط زمان‌بندی بازگشتشان رئیس‌جمهور کارتر را تک‌دوره‌ای کرد.
اما اگر قرار باشد به گذشته بازگردیم و بنا بر شمردن باشد؛ داغ ۲۹۰ جان‌باخته پرواز ir655 عمیق‌تر، بیشتر و تازه‌تر است.
بلاهای غیبی و اهداف عینی هم در منطقه و جهان فراوانند.

حسین باستانی: ‏قطعنامه 2347 شورای امنیت، با توجه با رای دادگاه لاهه در “جنایت جنگی” معرفی کردن “حمله عمدی به ساختمانهای مذهبی و بناهای تاریخی”، تاکید دارد “انجام حملات غیرقانونی علیه مکانها و ساختمانهای… مذهبی، آموزشی، هنری، علمی یا خیریه ای، همچنین بناهای تاریخی” ممکن است “جنایت جنگی” باشد.

مسعود بهنود: ‏در دو سه روز چقدر هواداران موطلایی خفیف شدند. اولش سانسور اینستاگرام که به متن هم کشید، دیگری تهدید به بمباران مراکز فرهنگ ایران. فیلمی از خانه او وجود دارد که همه چیز در انجا طلا -یا طلانما- ست، از توآلت تا ماهوت پاککن. یک تابلو و مجسمه یا یک اثر هنری انجانیست.
‎#go_to_hell

مصطفی تاجزاده: ‏‎#ترامپ باردیگر نشان داد دغدغه اصلی او ضربه‌زدن به ایران، مردم و فرهنگ آنان است. ما ایرانیان، با هر گرایشی در داخل یا خارج ایران، تهدید ضدانسانی، ضدفرهنگی و مغایر قوانین بین‌المللی ترامپ را قاطعانه محکوم می‌کنیم تا به‌سهم خود در افشا و مقابله با جنگ‌افروزی او شرکت کنیم.

یاسر میردامادی: ‏تا کنون وقتی ترامپ «ایرانی‌ها» را تهدید می‌کرد توجیه عده‌ای این بود که منظور او «حکومت» ایران است نه مردم ایران. حالا که ترامپ از بمباران اهداف فرهنگی در ایران سخن گفته دیگر واضح است که منظورش فقط بمباران «حکومت» ایران نیست. بمباران میراث تمدنی و فرهنگی ایران بمباران ایران است.

کیوان حسینی: ‏تخت جمشید؟ چهلستون؟ عالی قاپو؟ حافظیه؟ کاخ گلستان؟ باغ ارم؟ کاخ سعدآباد؟ ۳۳پل؟ مسجد نصیرالملک؟ مسجد شاه؟ نقش رستم؟ پل خواجو؟ بازار تبریز؟ میدان آزادی؟ موزه هنرهای معاصر؟ مسجد شیخ لطف‌الله؟ منار جنبان؟ امیر چخماق؟ باغ فین؟ مجموعه گنجعلی‌خان؟ بازار وکیل؟
…لامروت تمامی هم ندارد!

آرش حسن‌نیا: ‏نه ‎#ترامپ، ‎#مولوی است نه چهار خط توئیتش، ‎#مثنوی که نیاز به معبّر و مفسر و شارح داشته باشد
‎#همه_ایران_جان_ماست

امیر ناظمی: ‏نماد و اسطوره زنده را شهید کردند!
حالا تهدید می‌کند به حمله به نمادها و اسطوره‌های تاریخی!
این میل به ویرانگری حال و گذشته نیست، میل به ویرانگری آینده ماست.

علی مجتهدزاده: ‏واقعا بنظرتان ‎#ترامپ با تهديد به حمله به مراکزی که از نظر ‎#فرهنگی ارزش بالايی دارند قصد تهديد حاکميت را دارد!؟ يعنی اين موجود خطرناک و مجنون اولويتهای حاکميت را نميداند!؟ بايد منتظر بود تا ببينيم‌ نمک گيران ترامپ اينبار چگونه ميخواهند برای توحش عريان‌ مرادشان توجیه بياورند

میثم بهروش: ‏گفته اگر ایران مقابله به مثل کنه، آمریکا ۵۲ هدف مهم برای ایران و فرهنگ ایرانی را هدف قرار میده.
ببینیم قهرمانان آریایی سلطنت‌طلب چطور می‌خوان قضیه رو توجیه کنن…

فرشاد کاشانی: ‏‎#حقوق بین‌الملل و‌آنچه درباره ‎#ایران با توسل به زور مهلک علیه یک نظامی که در میدان نبرد نبوده، انجام شده:
۱-نقض قواعد بشردوستانه و وقوع جنایت جنگی
۲-نقض منع تجاوز در قطعنامه مجمع عمومی ۱۹۷۴
۳-نقض منشور ملل متحده در تهدید به تجاوز سراسری
۴-تهدید به جنایت جنگی و تخریب مراکز فرهنگی

الهه خسروی: ‏دیگه گمون کنم این که در مواجهه با تهدید خارجی حساب مملکت رو از حکومت باید جدا کنیم یه امر بدیهیه. مردک جلوی چشم جهان برداشته تهدید می‌کنه می‌زنم، داغون می‌کنم. نقش جهان و تخت جمشید چیه؟ شما بگو یکی از همین چنارهای خیابون ولیعصر، روا می‌دونی بیفته رو زمین؟ من نمی‌دونم.

دانیال امیدوار: ‏صبحتون بخیر. ابوایوانکا النیویورکی فرمانده‌ی داعش تهدید کرد میراث فرهنگی ایران رو می‌زنه.

مهدی جامی: ‏اگر محتوای توئیت اخیر ترامپ بخشی از محتوای همان پیامی باشد که از طریق سوئیس به ایران داده باید گفت ایران بدرستی آن را گستاخانه توصیف کرده است. هیچ رهبری در کشورهای دارای دموکراسی تهدید به نابودی مراکز فرهنگی کشوری دیگر نکرده و تنها نمونه های اخیر آن از طالبان و داعش سرزده است.

امیلی امرایی: ‏اردشیر زاهدی می‌گه این مزخرفی که آمریکا گفته جنایت جنگیه.

علی حجازی: ‏والله، بالله، تالله، مشکل این‌ها «ایران» است، نه جمهوری اسلامی.

عباس آخوندی: ‏این یعنی فرمان مستقیم جهت یورش به هویت فرهنگی و ملی ایرانیان. ‎#نگهبان_ایران هستیم و می‌مانیم.

شیلون: ‏درایران با دستور آقا بالاسرها و نظارت استصوابی آدمهای درجه چندم(که درحالت عادی اصلا نباید کاندید شوند)در منصبهای بزرگتر از قامتشان به ما تحمیل می‌کنند، آمریکایی‌ها را چه شد که این احمق را برگزیدند؟!
ترامپ فقط دشمن حکومت اسلامی نیست،او بصراحت گنجینۀ فرهنگ ‎#ایران ما را تهدید کرده

دغدغه‌م حاجی هست‌ش: ‏‎من فكر نميكردم هيچ‌وقت يه شغلى به نام رگلاتوريست صحبت‌های ترامپ هم تو كشور داشته باشيم.

ساسانیان‌شاه: این گروه «کالت ترامپ» هستند و براش یک راهی پیدا می کنند. اگر مثلا مسجدشاه اصفهان چیزیش بشه، می گن «سایت مذهبی اسلامیه، مال عرب هاست»… اگر هم مقبره کورش باشه: «تقصیر ج ا است که ترامپ رو مجبور کرد…»… شرافت زیاد مهم نیست براشون، راهش رو پیدا می کنند!

اینجانب: ‏تو روز روشن واقعیت رو تحریف میکنن تا دیروز از وطن پرستی و رضا شاه روحت شاد می‌گفتند و الان که وطن پرستی به سودشون نیست حاضر نیستند حتی عین جمله ترامپ رو ترجمه کنن. طوری تو گوشه به مراکزمهم فرهنگی اشاره میکنن که انگار ترامپ اشتباهی اینا رو گفته
تف تو شرف نداشتتون

محمد مجیدی: ‏حتی ابرجنگ‌طلب‌ها هم به توییت ترامپ گیر داده‌اند، ولی باز هستن کسانی که خودشونو ایرانی معرفی می‌کنند و مشغول ماله کشی منظور ترامپ هستند!
حقیقتاً باید گفت «تف»!

یگانه خدامی: ‏پست های عزادارانه برای ‎#قاسم_سیلمانی مستحق ریپورت و پاک شدنه اما تهدید یک ملت و یک کشور از سوی ترامپ هیچ واکنشی به دنبال نداره و می‌تونه باشه.

زینب کریمیان: ‏پدر من در جنگ تحمیلی جانباز شد و متنفرم از جنگ! خودم هم به جرم روزنامه نگار بودن ۸ ماه انفرادی کشیدم و دو سال و نیم بلاتکلیفی، بدون اجازه کار، بدون داشتن حکم، بماند که در انفرادی چه بر سرم آمد ، دل چرکینم، جوانی ام به باد رفت اما ‎#ایران خط قرمز من است… لات مسلک ها دقت کنند!

رضا هو: ‏آقای رئیس‌جمهور؛ ما به حکومت‌مان انتقادهای جدی داریم اما برعکس آنچه شما فکر می‌کنید وطن فروش نیستیم

ابراهیم جوادی:‏ اهداف فرهنگی رو می‌زنی؟! آمریکای ترامپ با ادبیات داعش و طالبان. ‏بهش گفته‌اند حرم‌ها برای ایران مهم است، مثلا تهدید بازدارنده کرده، ابله! امکنه مقدس در جان ملت است، تا زنده‌اند حرم‌ها هستند. ‏اینها شاید بعضاً مشاوره‌های نپخته دستگاه امنیتی سعودی باشد.

مهسا: ‏آره دوست عزیز
ترامپ انگلیسیش ضعیفه
بلد نبوده به انگلیسی بگه “اماکن مذهبی و حوزه علمیه” منتظر نشسته شما با آیلتس ۵ توییتشو بخونی بیای برای ما تفسیر کنی.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. مردک فاقدشرف میگویدکلمات مهم نیستند……یعنی منظوری نداشته….به این میگوینداریایی ازنوع فرشگردی……

  2. بابا چرا حرف این مردیکه رو جدی گفتین؟!!!
    یکی بهش حالی کنه که مگه ابرپهپادت تونست از تور پدافند باور عبور کنه؟ هولوفتی افتاد توی تور!!!!!!
    بذار اول 52 تا جنگنده ات از تور پدافند باور عبور کنه بعد زر زر کن!! قاه قاه قاه قاه قاه ……….!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا