خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش آمریکا به تحولات اخیر در مجمع ملی ونزوئلا

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اقدام حزب حاکم ونزوئلا را در انتصاب رئیس جدید کنگره محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، نیروهای مسلح ونزوئلا از ورود قانونگذاران اپوزیسیون از جمله خوآن گوآیدو به پارلمان ممانعت کردند و نیروهای ارتش با سپرهای ضد شورش خود مانع از ورود وی به پارلمان شدند و به این ترتیب به حزب سوسیالیست نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا این شانس داده شد تا بتواند لوئیس پارا را برای سمت ریاست کنگره برگزیند. پارا اخیرا از سوی حزب اپوزیسیون بابت اتهام فساد اخراج شده بود.

این اقدام از سوی مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به شدت محکوم شد اما وی به گوآیدو بابت انتخاب مجددش به عنوان رئیس مجمع ملی ونزوئلا تبریک گفت و اعلام کرد: واشنگتن به حمایتش از گوآیدو، مجمع ملی و انتخابات آزاد و عادلانه ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه خود آورده است: من به گوآیدو بابت انتخاب مجددش به عنوان رئیس مجمع ملی ونزوئلا تبریک می‌گویم و تلاش‌های ناکام مادورو را برای نفی و خنثی کردن خواسته مجمع ملی منتخب  ونزوئلا محکوم می‌کنم.

قانونگذاران اپوزیسیون ونزوئلا بلافاصله مجددا گوآیدو را که از سوی ده‌ها کشور از جمله آمریکا به عنوان رئیس جمهوری “مشروع” ونزوئلا به رسمیت شناخته شده، برای ریاست مجمع ملی انتخاب کردند.

پامپئو ادامه داد: مادورو به روند خود که همان بی‌اعتنایی به قانون اساسی و خواسته مردم ونزوئلاست، ادامه می‌دهد. هیچ سلول زندان، هیچ رشوه یا تهدیدی نمی‌تواند خواسته مردم ونزوئلا را منحرف کند.

این در حالیست که وزارت خارجه مکزیک نیز روز یکشنبه به دولت ونزوئلا تاکید کرده بود تا اجازه دهد رهبری مجمع ملی این کشور به صورت دموکراتیک و بر اساس قانون اساسی ونزوئلا انتخاب شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا