خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امید نوروزی اهالی انصاف

کوتاه‌نوشته‌های اعضای پایگاه خبری تحلیلی انصاف نیوز به مناسبت نوروز سال 1397 را در پی می‌خوانید:

نسترن فرخه، خبرنگار اجتماعی: الهی! سال جدید نه خبری از کودک زباله‌گرد باشه نه کودک دست فروش، الهی آمار اعتیاد همنشین صفر باشه و آمار فقر اصلا نباشه.

عید همه مبارک

امیرحسین ناظری، دبیر هنری: شواهد نشان می‌دهد ۹۷ سال خوبی نخواهد بود، اما باز با امید، آرزو می‌کنیم که سال خوبی داشته باشید.

معصومه رشیدیان، خبرنگار سیاسی: این سبزی‌ها و این دایره‌ی نو شدن‌های دوباره و دوباره، علیرغم همه‌چیز، حتی لجوج‌ترین فرزندان آدمیزاده را چشم انتظار و امیدوار به فرداها کرده است.

فردای خوبی داشته باشید.

زهرا منصوری، خبرنگار اجتماعی: روزی بهار واقعی خواهد آمد، آن روز دست بوستان خواهم بود و شریک شادی‌های یکدیگر خواهیم شد، اما علی الحساب همین بهار را شاد باش می‌گویم …

و سالی پر از تفکر و محبت را برایتان آرزومندم.

زهرا شاهسوند، خبرنگار ورزشی: امیدوارم بازی‌های جام جهانی امسال عالی باشه و سالی پر از فوتبال‌های هیجان انگیز داشته باشیم.

ن م، خبرنگار سیاسی: سال گذشته، سال تلخی بود برای همه‌ی ما در تمام حوزه‌ها، امیدوار بودیم، ناامید شدیم، استعفاها دادند و استیضاح‌ها شد و در نهایت به اینجایی که الان هستیم رسیدیم. اوضاع تغییری نکرد اما امیدوارم سال جدید سال تغییر و دگرگونی باشه، اول برای خودمون بعد در تمام ابعاد کشور.

مهلا زمانی، دبیر سرویس عکس: وقتی به من گفتند که تبریک سال نو بنویس فکر کردم که لابد به عنوان عکاس انصاف نیوز باید بنویسم: امیدوارم در سال جدید عکس‌های زیبا و شاد بیشتری بگیریم!

اما چیزی که در انصاف یاد گرفته‌ام تلاش برای رشد در همه‌ی ابعاد است. آرزوی قلبی‌ام این است که در سال جدید در همه‌ی ابعاد زندگی‌ام فرد بهتری باشم و به اندازه‌ی خودم دنیا را جای بهتر و مهربان‌تری کنم و این شاید گاهی ملزم به ثبت  تلخی‌ها، دلتنگی‌ها، خشونت‌ها و… باشد، اما خب، هدف مهم است و باید تحمل کرد.

کیانوش درویشی خبرنگار اجتماعی:

به جمشید بر گوهر افشاندند / مران روز را روز نو خواندند

سر سال نو هرمز فرودین / برآسوده از رنج روی زمین

بزرگان به شادی بیاراستند / می و جام و رامشگران خواستند

چنین جشن فرخ از آن روزگار / به ما ماند از آن خسروان یادگار

نوروز باستان بر همه‌ی فارسی زبانان تبریک و فرخنده باد و امیدوارم سال پیشِ رو سالی پر از آرامش، صلح و آزادی برای ایران و مردم دنیا باشد.

حمید انوری، خبرنگار اجتماعی: معمولا سال نو را با امید برای رسیدن به روزهای بهتری آغاز می‌کنیم، سال نو  امسال برایم با حضور در انصاف شروع شد و در این مدت توانستیم با پیگیری برخی سوژه‌ها که با دید مثبت و همدلی برخی مسوولان همراه بود را به سرانجام برسانیم. مانند: ادامه‌ی تحصیل مهدی جعفری و تصویب بورسیه به دانشجویان غیرایرانی که رتبه‌ی زیر صد کسب کنند، بازگشت دانش آموران مهاجر به مدارس خود در شهرهای یزد و کرمان، حذف گواهی تجرد برای دختران افغانستانی و…

امیدواریم امسال هم بتوانیم به گونه‌ای رفتار کنیم که گویی، آنچه انجام می‌دهیم قرار است یک تفاوت و تغییر جدی ایجاد کند.

پروین محمدی، خبرنگار اجتماعی: اتفاقات و حوادث در ایران منتهی به سال ۹۶ نخواهد بود. ایران مادری‌‌ست که آبستن همیشه‌ی حوادث است. آنچه در این میان مهم است این است جامعه‌ی خبرنگاران بنابر رسالتشان نه براساس منفعت احزاب منتخبشان همه‌ی حوادث و اصل اتفاق را گزارش دهند. امید ندارم بر این آرزو. سال نو مبارک

روزبه توکلی، خبرنگار فرهنگی: بهار یعنی همون ساعت صفر! که می‌ری درست جلوی پنجره‌ی اتاقت می‌شینی و نگاه می‌کنی به همون شاخه‌ی درخت وسط حیاط که حالا شکوفه زده، بعد شروع می‌کنی به خلوت کردن با خودت، شروع می‌کنی به زیر و رو کردن بقچه‌ی آرزوهات، شروع می‌کنی دونه دونه‌اش رو خوندن و حرف زدن با آرزوهات!

امیدوارم بوی عیدی، بوی کاغذ رنگی، بوی تند ماهی دودی، وسط سفره‌ی نوی همه‌مون به مشام برسه!

امیدوارم در بهار ۹۷ امیدهاتون سبز بشه و آرزوهاتون جوونه بزنه.

پارسا زمانی، خبرنگار سیاسی: سالی بود که بیشتر درد‌ها و رنج‌ها به چشم آمد و رسانه‌ها اخبار چندان امیدبخش و مثبتی برای مردم نداشتند البته بخشی از این هم به دلیل جوی است که غالب شده و می‌خواهد همه چیز را سیاه نشان دهد و اصلاحات را ناکارآمد. به امید اینکه سال جدید سال اصلاح سیستم‌های ناکارآمد و فاسدی باشد که موجبات عذاب ملت را فراهم کرده است. و امید است که سال جدید سال گذشت از انقلابی‌گری در هر جریانی باشد. و مهم‌تر از همه سال قانونگرایی بیشتر در همه‌ی بخش‌های حاکمیتی باشد.

زهرا بیرامی، عکاس: الهی تمام دلها و مغزها را از سیاهی نجات بده و سایه‌ی سنگین جهل و نادانی و رنج و فقر و تبعیض را از کشور ایران دور کن، الهی در سال جدید حال همه‌ی دلها را سبز نگه دار…

زینب قربانسیاهی، عکاس: ۱۳۹۶ با خوبی‌ها و بدی‌ها و هرآنچه و که بود گذشت. امیدوارم در سال جدید تصاویر زیباتری ثبت بشند تا لبخند امیدواری روی لبان هموطنانم نقش ببندد.

هیچ سایه‌ای وجود ندارد که نتوان آن را روشن کرد- آگوست سندر

احسان حدیدی، عضو بخش تحلیلی: هنوز تاریخ برای ما از نفت مصدق و هسته‌ای احمدی نژاد تا سازش روحانی درس دارد.

نه آنی می‌شود از جهان گسست و روی پای خود ایستاد و نه آنی رابطه با جهان برقرار می‌شود و اختلافات حل می‌گردد!

مخلص کلام اینکه  افراط سم مهلک است چه در ساده انگاری که قطع نامه را کاغذ پاره خوانی و چه در خوش بینی که برجام را آفتاب تابان بنامی!

محمد توکلی، عضو بخش تحلیلی: شکاف‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و… مانده از سال‌های دور با نادیده‌انگاری و فرافکنی‌های «دایی جان ناپلئونی» به تنش ملّی تبدیل شده و می‌شوند. راه مقابله با تنش ملّی، روبرو شدن با واقعیت‌های موجود در متن جامعه و پذیرش تنوع فرهنگی و چند صدایی است.

غلبه بر تنش ملّی جز با گفتگوی ملّی محقق نمی‌شود؛ گفتگویی که پیش‌نیاز تحقق آن شنیدن «دیگری» است و مدارا.

محمد صابریان، عضو بخش تحلیلی: سالی که گذشت سال عجیبی بود، واقعیت‌هایی که سالها آنها را ندیده بودیم درست در وقتی که سرمست پیروزی‌های «تَکراری» بودیم به سخت‌ترین و حادترین شکل ممکن خودشان را نشان دادند و با فریادهایشان وجود خودشان را به لایه‌های دیگر جامعه نشان دادند.

بحران‌های جدی در حوزه‌ب کارآمدی، فساد سیستمی، محیط زیست، بیکاری و رکود و… دیگر قابل انکار نیستند.

سال ۹۷ به حقیقت سال بیم و امید است، بیم از اینکه مجددا صدا‌ها را نشنویم و واقعیت‌های را انکار کنیم. بیم از آنکه این ناتوانی‌ها و این نارضایتی‌ها موجب تقویت ویرانی طلبان و دشمنان این سرزمین شود و مردمان این سرزمین امید و آرزوهایشان را از این کشور برگیرند.

و امید به آنکه عقلانیتی مبنی بر خرد جمعی در مراکز تصمیم گیری شکل گیرد. امید به آنکه اصلاح طلبان از حالت توجیه وضع موجود خارج شوند و به صورت جدی و واقعی دست به اصلاح وضع موجود بزنند.

امید به آنکه مبارزه با فساد تبدیل به خواست و عزمی ملی شود.

امید به آنکه همه‌ی ما گونه‌ای رفتار کنیم شعله‌های امید در دل‌های مردمان این سرزمین روشنتر از گذشته باشد.

به امید روزهای روشنتر از گذشته.

سیاوش خوشدل، عضو بخش تحلیلی: قرار بهار بر تکرار است. هر بار، به هنگام سر می‌‌‌رسد تا باز هم پیام‌‌‌آور مهر بخوانندش و مایۀ شادی و سرآغاز شادابی بدانندش. امّا ملال نمی‌‌‌زاید که سعدی گفته‌‌‌است: «اگر شب‌‌‌ها همه قدر بودی، شب قدر بی‌‌‌قدر بودی». بهار هر بار تکرار می‌‌‌کند، امّا از قدرش کاسته‌‌‌نمی‌‌‌شود و باز بیش از بیش خواسته‌‌‌می‌‌‌شود. قرار امسال ما با بهار و بهرۀ ما از پیام‌‌‌هایش، می‌‌‌تواند همین باشد – که حافظ گفته‌‌‌است: «از خلاف‌‌‌آمدِ عادت بطلب کام»- همین که بهارگونه باشیم؛ آن گونه ساز زندگی را بنوازیم که از تکرار ترانه‌مان، طنین طراوت در جان خود و شاید دیگران بنشانیم.

بفرمایید فروردین شود اسفندهای ما / نه بر لب، بلکه در دل گل کند لبخندهای ما

بفرمایید هرچیزی همان باشد که می‌خواهد / همان، یعنی نه مانند من و مانندهای ما

بفرمایید فردا زودتر فردا شود، امروز / همین حالا بیاید وعدهٔ «آیند»های ما (قیصر امین‌پور)

عباس نعیمی جورشری، عضو بخش تحلیلی: برای اهالی قدرت، عدالت و برای اهالی ثروت، انصاف آرزو دارم.

برای اهل قلم، آزادگی و برای آزادگان، کنش آرزو دارم.

برای عوام، خرد و برای خواص، ادب آرزو دارم.

برای حسودان، محبت و برای حریصان، قناعت آرزو دارم.

برای جمعیتِ احساس، تعقل و برای جمعیتِ عقل، احساس آرزو دارم.

برای نشستگان، ایستادن و برای ایستادگان، رفتن آرزو دارم.

برای متعصبان، مدارا و برای اهل یقین، تردید آرزو دارم.

برای میهن، آبادی و برای مردمانش، آگاهی آرزو دارم.

علی اصغر شفیعیان، سردبیر: نوروز نقطه‌ی عطف طبیعی طبیعت است، برای ما انسان‌ها اما نوروز بهانه است، شاید بهانه‌ای برای امید به یک تغییر. تغییری که خودمان باید رقم بزنیم.

بهترین‌ها را برای خودم، خودمان و شما آرزومندم، در واقع امیدوارم به تلاش بیشتر؛ بکوشیم که حال سال جدید از پارسال بهتر شود، با انصاف بیشتر.

دیداری از «شرق» تا «فارس»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. امروز اول فرورودین 97 من و خواهرم رفتیم پارک ملت تهران. اما…….
    امکان ماندن در پارک نبود . افغانی های مجرد در دسته های 10_ 15 نقره پارک را اشغال کرده بودند.
    پارک مملو از مردان افغانی بود . حداقل 90 درصد پارک مردان مجرد افغانی بودند.
    این انصافه؟؟؟؟؟؟؟؟ شما یه خبرنگار افغانی دارید که یکطرفه فقط از افغانها در ایران حمایت میکنه . اما حق ما ایرانی ها چی ؟ افغانی ها چرا برنمی گردند افغانستان . وضع امروز پارک ملت گریه دار بود. من ایرانی امروز نمی تونستم از پارک که حقم بود استفاده کنم . پارک ملت مملو از مردان مجرد افغانی بود که با نگاهشان امکان حضور ما دو دختر رو در پارک شهرمان و وطنمون گرفته بودند .
    این چه مهاجرت بی در و پیکری هست. کدوم کشوری این جوریه ؟
    خبرنگار افغانی شما داره جفا میکنه در حق من ایرانی . مهاجرت حساب و کتاب داره حد و اندازه داره . اما افغانی ها انگار که انگار . قانون ایران رو ندید میگیرند . بابا امروز یه نگاه به شهر تهران می انداختید . شهر مملو از افغانی بود . به خدا امروز تو تهران احساس غربت کردم . مگه چقدر افغانی تو تهران هست ؟ این درسته ؟

  2. مسولین انصاف نیوز مهاجرت افزار گسیخته افغانی ها به ایران مردم ایران رو عاصی کرده . برید یزد از مردم یزد بپرسید بابت مهاجرت افغانی ها دچار چه مشکلات زیادی شدند. وزارت کشور وایساده داره تماشا میکنه . به زودی ایرانی ها و افغانی ها با هم درگیر میشن در ایران .
    چرا شما در انصاف نیوز منصفانه و نه یکطرفه به نفع افغانها درباره معضلات این مهاجرت حرف نمی زنید؟؟؟؟؟؟؟؟
    بابا من ایرانی من دختر ایرانی امروز نتونستم از پارک شهرم پارک کشورم پارک ملت تهران استفاده کنم . 90 درصد پارک مردان مجرد افغانی به شکل دسته ای بودند . هر جای پارک خواستیم بریم به دسته مرد افغان رو چمن ها آن داده بودن و رهگذرها رو نگاه میکردن.
    چرا مشکل من ایرانی رو رسیدگی نمی کنید؟؟؟؟؟؟؟
    چرا نمیگید 500 هزار بچه افغانی در ایران با پول کی دارن درس می خونن؟؟؟؟؟؟ آخه تا کی ما باید به افغانها باج بدیم ؟ اینا مگه مملکت ندارن کشور ندارن دولت ندارن. مگه ما مسول شغل افغانی ها هستیم ؟

  3. شهر ری سر بزنید . آنقدر افغانی می بینید که دهانتان از تعجب وا میمونه . به خدا مهاجرت حساب و کتاب داره . افغانی ها هر وقت دلشون می خواد میان ایران . به قانون ما دهن کجی میکنن. من از شما شاکی هستم. یه خبرنگار افغانی دارید به آب و آتش میزنه
    تا کلی امتیاز از ایران بگیره. اون وقت هیچ کدوم از خبرنگاران ایرانی انصاف نیوز طرف من ایرانی رو نمیگیرن. نمی گن این مهاجرت گسترده پدر ما ایرانی ها رو درآورده.

  4. خاک بر سر من ایرانی که تو شهر خودم غریبم و نتونستم اول فروردین 97 از پارک شهرم استفاده کنم . چون کارگران غیر قانونی افغانی هوس کرده بودند در پارک باشند و انگار حق اونا بود نه حق من.
    یه پلیس نبود مدرک اینا رو نگاه کنه . پارک رو اشغال کرده بودند . خاک بر سر من ایرانی که افغانی هم تو کشورم بهم روی میگه.

  5. مدیر انصاف نیوز افغانی ها مشکلات فراوانی برای ما ایجاد کردند. یزد اصفهان قم تهران مملو از افغانیه . هر روز اضافه میشن. هر روز زیاد میشن. فقط یه کشور رو نام ببرید که مهاجر بی حساب و کتاب میاد داخلش. ما تا کی باید این وضع رو تحمل کنیم . نماینده مجلس گفته خود مردم کمپین تشکیل بدن و نسبت به این مهاجرت افسار گسیخته افغانی ها اعتراض کنن. راست گفته شما رسانه ای ها اصلا از درد مردم بی خبرید .
    بیچاره ایران و ایرانی

    1. من کامنت های شما رو خوندم،سوالی که برام پیش اومد این بود که اون مردهای توی پارک اگه ایرانی بودند یعنی شما مشکلی نداشتین؟حرفهاتون باعث شد به تجربیات خودم به عنوان یک دختر مراجعه کنم،تا جایی که یادم میاد مردهایی که مزاحمم شدن افغانستانی نبودند.کاش نگاهمون جانبدارانه نباشه.

      1. بالای ده هزار تا مرد افغانی در یک لحظه در یک پارک میدونی یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟این تعداد ایرانی هم بودن باز حس ناامنی میداد . ولی مردای ایرانی با این تعداد یک دفعه نمیان پارک که .
        افغانی ها هستن که در تعداد بسیار بالا مجردی و دسته ای این در و آدم در میان برای گردش.
        این همه مرد افغانی مجرد در کشور حس ناامنی بدی رو انتقال میده .
        معذرت میخوام اما نوع نگاه کردن اینها هم خیلی فرق داره . عجیب نگاه میکنن. از نوک پا تا سر آدمو جوری نگاه میکنن که …….
        این جوری مهاجرت به یه کشور اسفباره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا