خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توضیح چهره نزدیک به مقتدی صدر درباره «مقاومت بین‌المللی»

صالح محمد العراقی، از چهره‌های نزدیک به رهبر جریان صدر عراق درباره برخی مسایل به وجود آمده در پی توییت روز یکشنبه توضیحاتی داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت خبرگزاری الاخباریه، العراقی در حاشیه توییت روز گذشته‌ مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با عنوان “مقاومت بین‌المللی” و تحریم کالاهای آمریکایی توییتی در صفحه شخصی خود در فیسبوک مطلبی با عنوان “در حاشیه توییت” منتشر کرده و در آن ۹ نکته را توضیح داد.

العراقی اعلام کرد: توییتی روز یکشنبه از طرف ایشان (مقتدی صدر) منتشر شد که دوست دارم در اینجا برخی مسایل مهم مربوط به آن را توضیح دهم.

اول اینکه، اقدام نظامی تا زمانی که تمامی راه‌های سیاسی و پارلمانی به نقطه پایان نرسیده‌اند، آغاز نمی‌شود و تا آن زمان باید صبور و آماده باشید.

دوم اینکه، گردان‌های “سرایا السلام” (وابسته به جریان صدر عراق) در نشست گروه‌های عراقی و دیگر موارد گنجانده نمی‌شوند.

سوم اینکه، هر کسی که در حال حاضر اقدام نظامی را آغاز کند، از ما نیست و آنها باید غیرنظامیان را از خطر دور نگه دارند در غیر این صورت اقدامی ممنوع بلکه حرام است.

چهارم اینکه، فراخوان برای نشست گروه‌ها نباید طایفه‌ای باشد همچنین گروهای عراقی حق ندارند اقدامی خارج از عراق انجام دهند همانگونه که گروه‌های غیر عراقی حق ندارند در داخل عراق اقدامی انجام دهند.

پنجم اینکه، از برخی گروه‌ها برای استقبال از فراخوان نشست‌شان تشکر می‌کنیم اما منظور ایشان (مقتدی صدر) این نبود که رهبر آنها باشد بلکه منظورش این بود که با هم هماهنگ شده و در تصمیم‌گیری متحد شوید و متفرق نشوید.

ششم اینکه، تحریم تولیدات آمریکا شامل آنهایی که در راستای منافع عراق استفاده می‌شوند از جمله در حوزه تکنولوژی‌های ضروری نمی‌شود.

هفتم اینکه، تجاوز آمریکا به حاکمیت عراق اقدامی تروریستی بوده و هر کسی که از آن حمایت کرده و یا در برابر آن ساکت بماند، خائن به کشور بوده و میهن دوستی جزو ایمان است.

هشتم اینکه، سکوت دولت یا مقاومت در برابر این تجاوز آغاز تحقیر عراق و عراقی‌ها خواهد بود.

نهم اینکه، چهره‌های سیاسی به ویژه نمایندگان پارلمان باید در راستای ارتقای جایگاه عراق و حاکمیت و استقلال آن، برای محقق کردن آنچه در توییت اخیر بیان شد، در پارلمان تلاش کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا