خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شرکت‌های بهداشتی برای کاهش مالیات به بعضی مناطق خدمات ارائه دهند

یکی از شهروندان تهرانی ساکن در هرندی پیشنهادی برای شرکت‌های آرایشی و بهداشتی دارد که برای کاهش مالیات خود به ان‌جی‌اوها و مراکز مردم نهاد خدمات ارائه دهند، زیرا این حرکت یک کار عام‌المنفعه محسوب می‌شود و عامل کاهش مالیات پرداختی آنها است، همچون ارائه‌ی پد بهداشتی برای زنان هرندی که به دلیل کمبود امکانات بهداشتی دچار بیماری‌های زنان هستند.

این شهروند در ادامه گفت : «مرکز بهداشت شهید هرندی معروف به مرکز پایدار و رویش هرندی یک مرکز بهداشتی و درمانی در محله‌ی هرندی است و به اهالی هرندی خدمات رایگان ارایه می‌دهد، ولی داروخانه ندارد در صورتی که بیشتر مردم این منطقه از اتباع و ایرانی‌های بدون اوراق هویتی هستند یعنی بیمه ندارند و هزینه‎ی داروها بسیار زیاد است. بیشتر مردم این منطقه وضعیت مالی ضعیف دارند و مثلا برای داروهای سرماخوردگی که بدون بیمه صد هزار و خرده‌ای می‌شود باید خیر پیدا کنیم.

شهرداری یک سری خدمات مثل بازسازی و مرتب کردن فضا را انجام داده و بخشی از نیرو به صورت داوطلبانه کار می‌کنند اما همچنان نیاز به خدمات بیشتر است، مثلا بخش دندانپزشکی وجود دارد اما دکتری در این زمینه وجود ندارد تا آن بخش فعال شود، بنابراین نیاز است تا پزشکان در این مرکز حضور پیدا کنند و کسی هزینه مواد دندانپزشکی را تقبل کند. در حال حاضر فقط دکتر عمومی، تغذیه و واکسیناسیون فعالیت می‌کنند.

اگر ان‌جی‌اوهایی که در این منطقه فعالیت می‌کنند شناخته شده‌تر شوند، کمک‌رسانی‌های مردمی هم بیشتر خواهد شد که و کمک حال خوبی است، چون وقتی کسی این مراکز را نشناسد کمکی هم به سمتشان نمی‌آید.

موضوع مهم دیکر مشکلات و بیماری زنان است، طبق یک بررسی ساده متوجه می‌شوید بیشتر زنان این منطقه به دلیل نبود فضای بهداشتی دچار بیماری‌های عفونی هستند، بنظرم شرکت‌های بهداشتی به جای پرداخت بخشی از مالیات به این مناطق کمک کنند، ان‌جی‌اوهای فعال حوزه‌ی کودکان این منطقه به صورت مستقیم با مادر بچه‌ها در ارتباط هستند و این شرکت‌های بهداشتی مثل پنبه ریز و پنو که پدهای بهداشتی تولید می‌کنند، به راحتی می‌توانند این کار را انجام دهند چون این کار عام‌المنفعه محسوب می‌شود و چند درصدی آنها را معاف از مالیات می‌کند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا