خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقض آزادی بیان در اینستاگرام

گزیده‌ای از پاسخ‌های کامبیز نوروزی، حقوقدان به پرسش‌های خبرنگار جماران را می‌خوانید:

حذف پستهای مربوط به سردار قاسم سلیمانی از اینستاگرام مغایر با مبانی آزادی بیان و عدالت در گردش آزادی اطلاعات دانست و آن را تاسف آور است.

این اتفاق در اینستاگرام در موارد دیگر هم مسبوق به سابقه است.
این رخداد واقعا تأسف آور و نقض آشکار حق آزادی بیان است. سردار شهید قاسم سلیمانی به عنوان یک فرمانده نیروی مسلح ایرانی یک شخصیت رسمی داشته است ؛ شخصیتی که چه در حقوق داخلی و چه در حقوق بین الملل باید به رسمیت شناخته شود.

ایالات متحده آمریکا در اقدامی خودسرانه که با نقض حقوق بین الملل همراه بود اقدام به ترور ایشان کرد. نظرات و تصمیمات دولت ایالات متحده منبع حقوق بین الملل نیست که بخواهد منشاء اثر باشد. این تصمیمات نمی توانند سانسور در اینستاگرام را توجیه کنند و بنابراین سانسور مطالب مربوط به سردار سلیمانی در اینستاگرام کاملا نقض آشکار حق آزادی بیان و گردش اطلاعات است.

این سانسور نشانه دیگری است که فرآیند گردش اطلاعات در جهان فرآیندی آزادینیست و می تواند تحت تأثیرقدرت های جهانی قرار گیرد. این یک واقعیت دردناک است.

بر همین اساس همیشه تاکید داشته ایم که گردش اطلاعات در داخل کشور باید به سطحی از آزادی و امنیت برسد که مردم ایران بتوانند در چارچوب منافع ملی با رعایت حق آزادی بیان و استقرار رسانه ای از منابع داخلی اطلاعات خود را تامین کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ای بیچاره سردار رفتی و راحت شدی اگر این سیاست بازان سیاست زده و یه عده بی ادب و بی نزاکت در این شبکه های کوفتی بزارن..تا کی میخوایین ادامه بدین

  2. جناب نوروزی وقتی که کل اینستاگرام برای ده ها میلیون ایرانی توسط دولت فیلتر شد چه عکس العملی نشان دادند ؟ آن نقض آزادی بیان نبود ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا