خرید تور تابستان ایران بوم گردی

6 نکته درباره پاسخ موشکی ایران

محسن ماندگاری، فعال رسانه‌ای، در یادداشتی با عنوان «6 نکته درباره پاسخ موشکی ایران» در سایت الف نوشت:

حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی الاسد، پاسخی مدبرانه و کاملا حساب شده است. شاید برخی مخالفان از ساعاتی دیگر با نیش و کنایه، این پاسخ را انتقامی کوچک قلمداد کنند اما حمله موشکی سحرگاه امروز به دلایل زیر بهترین پاسخی است که ایران به آمریکا داده است.

1. ارتش آمریکا، یک مقام نظامی ایران را ترور کرده و رسما مسئولیت آن را نیز بر عهده گرفته است. بی پاسخ گذاشتن چنین اقدامی، در داخل،‌عزت نفس ایرانیان را خدشه دار و در خارج موجب گستاخی بیشتر و ادامه دار دشمن می شد.

2- ایران خواهان جنگ نیست و پاسخ خود را نیز طوری کنترل شده انتخاب کرده که دامنه درگیری گسترش نیافته و به جنگ منجر نشود. جنگ تمام عیار اگرچه برای آمریکا، خسارات بزرگی در منطقه خواهد داشت اما برای ایران نیز بسیار پرهزینه خواهد بود و مسیر پیشرفت و توسعه ایران را برای سالها و چه بسا چند دهه به عقب خواهد انداخت.

3- انتقام انسانی، هدف ایران نیست کمااینکه مقامات ایران و سیدحسن نصرالله نیز اعلام کرده اند، از نظر فردی، کسی را همتای سردار سلیمانی برای انتقام نمی دانند.

4- حمله موشکی امروز، پاسخ کوتاه مدت ایران به آمریکاست که در همین جا خاتمه یافته است. نام این عملیات را می توان پاسخ رسمی نظامی ایران نیز گذاشت.

5- انتقام سخت، خروج نیروهای آمریکایی از منطقه است که هدفی بلندمدت یا دستکم میان مدت است. برای دستیابی به این هدف، ایران و گروههای مقاومت در منطقه تمام توان خود را بکار خواهند گرفت تا انتقام سخت در آینده گرفته شود.

6- جنگ تمام عیار درتناقض با انتقام سخت ایران (خروج نیروهای آمریکایی از منطقه) است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا