خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روزهایی که به آسمان پل زده شد / غلامعلی رجایی

به گزارش انصاف نیوز، غلامعلی رجایی در وبلاگ شخصی خود نوشت:

روزهایی که می گذرانیم تذکار روزهای تلخ وشیرین دفاع مقدسند. روزهایی که از زمین به آسمان پل زده شد. الآن یکی از فیلمبرداران همراه شهید سید مرتضی آوینی که مصاحبه اش از رادیو سراسری ایران پخش می شد نکته زیبایی شنیدم که تا این زمان نشنیده بودم.

وقتی مصاحبه گر رادیو از او پرسید: یک خاطره زیبا را از دوران فیلمبرداریهایش درمعیت شهید آوینی بازگو کند، گفت : در یکی ازمراسم، که مردم کمکهای خود رابرای اهدای به جبهه ها می آوردند، پیرزنی را دیدم که دو قالب صابون آورده بود و می گفت شرمنده هستم که اینها تنها چیزهایی بودند که در خانه برای اهدا به جبهه ها داشتم.

او می گفت وقتی این صحنه رادیدم 5 دقیقه تمام پشت دوربین فیلمبرداری گریه کردم .

 ما به مردممان خیلی مدیونیم. ولی نعمت بودن مردم بر مسئولین از آموزه های ارزشمند امام است که متاسفانه خیلی از به مسند رسیده ها در همه دولتها اگرچه آن را به زبان می آوردند، اما آن را در عمل باور نداشتند.

یادم می آید امام در یکی از سخنرانیهایشان با عتاب به مسئولین می گفت قدر این مردم را بدانید اگر اینها نبودند بیشتر شماها هنوز در زندانهای شاه محبوس بودید. خود من که این سطرها را زحمت می دهم، اگر قیام مردم نبود معلوم نبود تا چه زمانی می بایست در زندان شاه می ماندم. بقیه زندانیان سیاسی هم همینطور بودند. در دادگاه من وکیل من چنان ازمن دفاع کرد که من فهمیدم شرایط  سیاسی کشور و جامعه با ماهها قبل که به زندان رفته ام کاملا تفاوت پیدا کرده است. مردم قیام نمودند و عرصه را بر رژیم شاه تنگ کردند که ناچار به تغییر موضع شد و با روی کار آوردن دولت آشتی شریف امامی من و ما را از زندان آزاد کرد.

 مردم ما انصافا خیلی خوبند. امام بحق می گفت این مردم از مردم زمان صدر اول اسلام بهترند. امام حق داشت که می گفت ملت شریف و مسلمان ایران که جانم فدای یکایک آنان باد.

اگر مردم نبودند این مملکت الآن این مرزهای قدیمی و کهن عهد نادرشاه و قاجار را نداشت.

متاسفانه این سالها مردم ما به چیزی گرفته نشدند. رای وخواست آنان نادیده گرفته شد. فرزندانشان به زندان برده شدند. چهره های محبوبشان که یاران امام بودند و درصداقتشان همین بس که در اجابت درخواست رهبر برای گرم کرد ن تنور انتخابات به عرصه آمدند، به حصری سخت وکشنده رفتند.حصری که حتی بیماریهای متعدد آنان هم  دلیل برای عدم تداوم آن نیست!

در این سالها مردم  شریف ما بدجوری تحقیر شدند. اکنون آنها با کم شدن ارزش پول آنها در دولتی که مدعی اداره جهان بود! حتی نزد همسایگان افغانی و عراقی خود احساس بدی دارند.

خدا نبخشاید کسانی که مسبب روی کارآمدن پدیده هزاره سوم!  شدند که  با بی کفایتی و بی سیاستی خود و با بکارگیری مردانی کوچک ،ضعیف و بی اراده، دهها سال ایران را به قهقهرا برد.

 من عمیقا امیدوارم این ملت با درس گیری از وقایع تلخ این سالها که برای کشور بسیار هزینه دربرداشت و با روی کارآوردن مسئولینی عاقل، دانا، راستگو، قانونگرا، پاک و غیر شعاری عزت دوباره خود را بازیابد و می یابد.

این روزهای نورانی را به همه همرزمان وهمه مردم شریف بویژه خاندان معظم شهیدان تبریک عرض می نمایم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا