خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقادات قالیباف به لایحه حجاب چیست؟

انتقادات قالیباف به لایحه حجاب چیست؟ این پرسشی است که در نامه‌ی رئیس مجلس یازدهم همسر شهید باب‌الخانی پاسخ داده شده است.

محمدباقر قالیباف در بخشی از این نامه می‌نویسد: قبول کنید پیرامون لایحه بحث‌هایی جدی و انتقاداتی قابل‌توجه وجود دارد. بی‌توجهی به تقویت بنیان خانواده، ندیدن کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی در تربیت نسل جوان و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و تردیدها دربارهٔ میزان بازدارندگی مؤثر مخصوصاً دربارهٔ سلبریتی‌ها، هنجارشکنان، پیاده‌نظام‌های تابوشکن، مروجین بی‌حجابی در فضای مجازی اشکالاتی بود که در نقد لایحهٔ دولت مطرح می‌شود.

او در ادامه نوشت: در کنار آن، ایجاد دوقطبی در جامعه، سوءاستفادهٔ دشمن، مجرم‌کردن نوجوانان و جوانانی که –از روی غفلت و ناآگاهی و نه غرض و دشمنی– دچار خطای رفتاری شده‌اند بخشی از نگرانی‌هایی است که در تنظیم قانون باید به آن‌ها توجه شود.

انتقادات قالیباف به لایحه حجاب
انتقادات قالیباف به لایحه حجاب چیست؟

خبرگزاری فارس نوشت:

«محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در نامه ای به همسر شهید باب‌الخانی دربارۀ مطالبۀ تصویب لایحۀ عفاف و حجاب پاسخ داد.

متن پاسخ محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:

«خواهر گرامی، خانم پناهی
سلام علیکم

سخنان دغدغه‌مندانۀ شما را، که با انگیزه‌های الهی و انقلابی بیان کرده بودید، شنیدم. گرچه من به‌عنوان یک کارگزار جمهوری اسلامی مکلف هستم به تک‌تک مردم ایران پاسخگو باشم، اما برای ما، که شاهد عروج دوستان زیادی از هم‌رزمان خود بوده‌ایم، خانوادۀ شهدا جایگاه متفاوتی دارند.

ما در هر شرایطی خود را بدهکار همیشگی خانوادۀ شهدا می‌دانیم و معتقدیم اگر انقلاب اسلامی ایران در برابر همۀ هجمه‌های بیرونی و ناکارآمدی‌های داخلی پاینده و سرافراز به پیش می‌رود، نتیجۀ جهاد فی‌سبیل‌الله شهدا و دعای خانواده‌های آن‌هاست. به همین دلیل، بیان دلسوزانۀ دغدغه‌های شما را فرصتی دیدم که پاسخی به نگرانی خانوادۀ شهدا در موضوع حجاب و عفاف بدهم.

به شما حق می‌دهم که نگران تأخیر در تصویب قانون برای حجاب و عفاف باشید. اما در نظر بگیرید که لایحه فقط یک ماه است که به دست مجلس رسیده است. ساده‌ترین کار برای ما تصویب دوفوریتی و چندروزۀ لایحۀ دولت بود، اما قبول کنید پیرامون لایحه بحث‌هایی جدی و انتقاداتی قابل‌توجه وجود دارد.

بی‌توجهی به تقویت بنیان خانواده به‌عنوان منطق اصلی ضرورت حجاب و عفاف، ندیدن علت اصلی وضعیت اسف‌بار موجود یعنی کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی در تربیت نسل جوان و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و همچنین تردیدها دربارهٔ میزان بازدارندگی مؤثر مخصوصاً دربارهٔ سلبریتی‌ها، هنجارشکنان، پیاده‌نظام‌های تابوشکن، مروجین بی‌حجابی در فضای مجازی اشکالاتی بود که در نقد لایحهٔ دولت مطرح می‌شود.

در کنار آن، ایجاد دوقطبی در جامعه، سوءاستفادهٔ دشمن، مجرم‌کردن نوجوانان و جوانانی که –از روی غفلت و ناآگاهی و نه غرض و دشمنی– دچار خطای رفتاری شده‌اند بخشی از نگرانی‌هایی است که در تنظیم قانون باید به آن‌ها توجه شود.

این‌ها مواردی است که اگر در قانون به‌صورت کارشناسی تعیین‌ تکلیف نشود، قانونی ناکارآمد تصویب می‌شود و مجلس با رفتاری سیاسی صرفاً توپ بی‌حجابی و بدپوششی را به میدان فراجا انداخته است، بدون اینکه مسئله‌ای را حل کند.

مخصوصاً که هم‌اکنون نیز مأمورین فراجا کمبود قانونی برای برخورد با جرم مشهود ندارند. بنابراین عجله در تصویب قانون صرفاً برای رفع تکلیف نمی‌توانست وظیفهٔ ما را درقبال این تکلیف الهی رفع کند.

همین‌جا لازم است برای آرامش خاطر شما و مردمی که نگران حفظ بنیان خانوادهٔ خود هستند، اطمینان دهم با برگزاری پرحجم و فوری جلسات کارشناسی در حضور خودم و کمیسیون‌های تخصصی مجلس و مرکز پژوهش‌ها، حتی یک روز در تصویب قانون حجاب تأخیر نخواهیم داشت و شما به‌زودی شاهد بررسی آن در مجلس خواهید بود.

خواهر گرامی‌ام،

به شما اطمینان می‌دهم که من پیروِ همان مرام رهبر انقلاب هستم که بدون ذره‌ای انفعال بی‌حجابی را حرام شرعی و سیاسی اعلام کردند و، در کنار آن، دختران کم‌حجاب را مخالف انقلاب و دین نمی‌دانند و حتی به حالات معنوی آن‌ها غبطه می‌خورند. به فضل الهی، قانونی تصویب خواهد شد که با عقلانیت انقلابی این دو رویکرد را، با مصوبات ایجابی مؤثر در کنار برخوردهای بازدارندهٔ بجا، لحاظ خواهد کرد تا ما شاهد تقویت بنیان خانواده‌های ایرانی باشیم.

سلام من را به دیگر خانواده‌های شهدا، مخصوصاً فرزند عزیزتان، برسانید.

والسلام
محمدباقر قالیباف»»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خواهر گرامی خانم پناهی
    ایا شما به جهت بدهکاری مسئولین به خانواده شهدا از جهات مختلف تحصیلی شغل و معاش و…. دغدغه های کارامد تری از جهت حل مشکل اشتغال تورم مسکن تبعیض اختلاف طبقاتی عدم برقراری عدالت در تمام اقشار جامعه و…. را دارید که به رئیس قوه منظوره نامه نگاری و مکاتبه فرمایید وایشان خود رو ملزم به پاسخگویی باشند
    توصیه میکنم ای کاش کمی از این امتیاز خودتون برای مبارزه با اختلاس و…. هم استفاده کنید قطعا در این صورت با وجدان اسوده تری سر روی بالش میگذارید البته اگر بدهکاری های مسئولین به شما جایی برای فهم درد مردم براتون گذاشته باشد و فارغ از سهمیه دانشگاه سهمیه اشتغال در ارگان های دولتی فرزندانتون و مزایای دیگه
    و من الله توفیق

  2. سلام‌خانم‌محترم‌حرام‌خوری‌درجامعه
    زیاد‌شده‌اشکال‌وشکلهای‌آن‌‌جایی‌قانونی
    جایی‌رانتی‌ویاشخصی‌و…میباشدکم
    فروشی‌وگرانفروشی‌‌تقلب‌احتکار‌.
    مارک‌سازی‌سفارش‌پارتی….ازنوع‌
    شخصی‌وبقیه‌دولتی‌وحکومتی‌است
    بی‌جهت‌نیست‌که‌حضرت‌علی.ع.موقع
    نوشتن‌‌مورد‌شخصی‌ازجوهر‌وقلم‌دولتی
    استفاده‌نمیکرد‌.یابابرادرکور‌خودجناب
    عقیل‌به‌جهت‌درخواست‌چند‌دینار‌اضافی
    ازبیت‌المال‌آنگونه‌رفتار‌کرد‌حرام‌وقتی
    وارد‌وارد‌بدن‌میشود‌حیا‌که‌یک‌‌حالت
    باطنی‌است‌تضعیف‌میشود‌غرایز‌سربه
    شورش‌برمیداردشیطان‌هم‌که‌بیکار‌
    ننشسته‌وارد‌کار‌میشود‌دربعد‌انقلاب
    درس‌اخلاق‌ومحاسن‌حجاب‌وعفاف
    کم‌نبود‌ه‌امااما‌ترازو‌درتقسیم‌بیت‌المال
    اصلا‌نبوداین‌مورد‌اخیر‌باید‌درقانون
    حجاب‌مدنظر‌باشد‌تاتاثیر‌آن‌را‌ببینیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا