خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | موشک‌باران «عین الاسد»، واکنش ترامپ و سقوط بوئینگ

توییت‌های با موضوع حمله‌ی موشکی ایران به پایگاه «عین الاسد»، واکنش دونالد ترامپ به این حمله و هم‌چنین سقوط بوئینگ۷۳۷ هواپیمایی اوکراین در حنوب تهران را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

میثم شرفی: ‏حالا خط به خط اتفاقات چند روز گذشته از ساعت شروع با ترور شیر شهید قاسم سلیمانی تا پایان سخنرانی ترامپ را میشود تحلیل کرد، ثانیه به ثانیه رفتار ایران بعد از انتشار خبر شهادت عاقلانه و دقیق بود، شاهد بلوغ سیاسی ودیپلماسی و نظامی تاریخی در ایران هستیم.

مصطفی تاجزاده: ‏سخنان ‎#آیت‌الله_خامنه‌ای در مجموع خردمندانه بود و آرام‌بخش. ترامپ پاسخ روشنی به جنایت تروریستی خود گرفت. او صلح را به‌خطر انداخت و اکنون باید از پیامدهای شهادت سردار ‎#سلیمانی درس بگیرد و با پرهیز از اشتباه محاسبه مجدد، جنگی ویرانگر با نتیجه باخت-باخت به منطقه تحمیل نکند.

امیر جمشیدی: ‏برخلاف چیزی که از حسن عباسی و علیز تا مصی علینژاد می‌خواهند نشان دهند، جمهوری اسلامی کاملا متعارف و براساس اصول بین الملل عمل کرده و ترور فاجعه آمیز یکی از مسئولان ارشدش که نوعی اعلان جنگ بوده است را به شکلی متعارف و در چارچوب و با هشدار قبلی و به شکل یک دولت نرمال پاسخ داده است.

نصرت‌الله تاجیک: ‏گویا اخباری از اطلاع آمریکائیها از حمله دیشب وجود دارد!اخبار ص و س و توئیت ترامپ و ظریف هم حاکی از رضایت طرفین است!امید است اینگونه باشد! بیشتر تلاش کنیم علاوه بر ماده 51 منشور سازمان ملل ظرفیتهای حقوقی بین المللی را برای ‎#شکایت_از_ترامپ جهت ‎#ترور_نظامیان_ایرانی_و_عراقی فعال شود!

علی علیزاده: ‏ترامپ بعد ترور حاج قاسم، پرچم آمریکا توییت کرد. ولی امشب پرچم ایران را سعید جلیلی، این سرباز قدیمی و جانباز جنگ توییت کرد نه رهبری یا روحانی. یاد سخنرانی حاج قاسم مرداد ۹۷ افتادم: «جواب به تو آقای ترامپ در شان رییس جمهور محترم ما نیست. من به عنوان سرباز ملت جواب تو را میدهم.»

فرشاد توماج: ‏اینکه ‎#ظریف چنین مسلط، با زبان سیاست‌خارجی دفاع میکنه برای من بینهایت لذت‌بخشه: ‎#ایران اقداماتی متناسب دفاعی ذیل ماده ۵۱منشور ملل‌متحد را اتخاذ و به پایان رساند. پایگاهی که از آن حمله مسلحانه بزدلانه علیه شهروندانمان انجام شد را هدف قرار داد
ما به دنبال تشدید تنش نیستیم ولی…

مسعود بهنود: ‏سخنان ‎#ترامپ یک خبر خوش بسیار بزرگ دارد و آن تغییر سیاست امریکا، یعنی پذیرفتن مذاکره برد-برد است. این یک فرصت شناسی از سوی ایران است و خبر بدی برای کسانی که روی قرعه ترامپ برای سرنگونی جمهوری اسلامی شرط بندی کرده بودند.

حسین نخلی: ‏خدا حاج‌قاسم‌سلیمانی را رحمت کند.
امیدوارم سردار قاآنی عزیز، به فکر رسانه‌ی نیروی قدس باشند.
ما نیاز داریم که هدف قراردادن آمریکایی‌ها در پایگاه عین‌الأسد در عراق را خودمان روایت کنیم.
دیگران در حال روایت ما در عراق هستند و ما دستمان خالی‌ست.

سهیل جان‌نثاری: ‏جنگ آغاز نشد. جنگ ادامه یافت. شروع جنگ رو به گردن ایران نندازید.

احمد هادوی: ‏دیروز و دیشب وحشت زیادی داشتم از جنگ.
ولی «نوع» اقدام ایران و سخنان امروز رهبری نشان داد که جمهوری اسلامی بسیار عاقل‌تر از آن است که در محاسبه توانش دچار خطا شود و احساسات‌گرایی جایش را بگیرد.
خطر جنگ دور شد و ادامه مسیر ‎#انتقام_سخت از جنس سخت نیست.

سعید جعفری: ‏اگه میخواید بدونید ‎#ترامپ چی گفت، تقریبا میشه گفت هیچ چی نگفت.

فرداد فرحزاد: ‏ترامپ گفته داعش دشمن مشترک ایران و آمریکا است و در این زمینه میتوان با هم همکاری کرد.

حمزه غالبی: ‏امیدوارم پاسخ ایران بتواند به جنگی که آمریکا شروع کرده است پایان بدهد!/‏عجیب‌ترین نکته اینکه ترامپ گفت ما تجربه خوبی با ایران مبارزه با داعش داشتیم و باز هم روی همین موضوع می تونیم باهم کار کنیم. در واقع پیشنهاد همکاری و تعامل داد.

وحید اشتری: ‏الجزیره با ۶ جا (بغداد و بیروت و تهران و…) داره لایو میره همزمان غیر از ۶ جا دائما کنفرانس خبری ها و اعلام مواضع تو کشورهای رو داره پوشش میده جورب که آدم نمیتونه از جلوش بلند بشه
شبکه خبر ما هم به جاش تا الآن ۳ بار پشت سر هم ‎#حامد_زمانی پخش کرده

رضا رمضان‌نژاد: ‏ترامپ پیغام فرستاده بود که اگر مقابله‌به‌مثل کنید، خود رهبری را می‌زنیم!
رهبری برای اولین بار پخش زنده رفته از سخنرانی‌اش. یعنی من اینجام. مردی بزن!

امید بلاغتی: ‏ترامپ قابل پیش‌بینی نیست و مشخص نیست جواب همین حمله موشکی را چگونه بدهد اما آن‌ها که چه در طرفداری و چه مخالفت این حمله را کوچک جلوه می‌دهند(به بزرگی و کوچکیش کاری ندارم)این‌ها عمیقا خواهان یک جنگ بزرگ و ویرانگرند و ویرانی طلبی صفتی برازنده‌شان است./‏اگر تلفات جانی داشت می‌گفتند تروریست هستید! حالا که به روایت خودشان ندارد می‌گویند این بود انتقام سختتان؟! چند روز پیش مردم شرکت کننده در مراسم تشییع را با مردم آلمان نازی مقایسه می‌کردند حالا می‌گویند چرا مراقب جان بدنه اجتماعی فاشیسم نیستید؟! ماجرا هنوز هم برایمان روشن نشده؟

سیدمرتضی فاطمی: ‏این سطح از درایت و هوشمندی در مدیریت یک بحران پیچیده بین‌المللی واقعا قابل ستایش و غرورانگیزه.
شاید وقتش الان نباشه اما واقعا وقتی ما میتونیم عاقلانه و سنجیده برخورد کنیم، چرا در مدیریت داخلی استفاده نمیکنیم؟

حیران: ‏چند بار هم دهان کثیفش رو باز کرد و به سردار سلیمانی گفت “تروریست”. سلیمانی بر خلاف شما برای صلح کشورش و منطقه‌ جنگید و سربلند هم شد که شاهدش اتفاقات پنج روز گذشته‌ست.
قدر سلیمانی و سلیمانی‌ها رو مردم ایران و منطقه الان هم ندونن قطعا سال‌ها بعد خیلی خوب خواهند فهمید.

فاطمه کریمخان: ‏«گزینه نظامی» از روی میز، به «زیر میز» منتقل شد!

سیدمیلاد ناظمی: ‏حامد زمانی چیه آخه؟ دنیا از خبر حمله نظامی ما در حیرت‌ه اما شبکه‌های اصلیمون (سه و خبر) نماهنگ‌های تباه نشون میدن؟

مینا ورشوچی: ‏مهم اینه که ایران این ترور رو جواب داد.
بقیه ماجرا فقط حاشیه است.
بقول قرائتی:
یه صلوات بفرستید.
انشالله که ‎#جنگ شعله ور نشه.

ای‌لیا: ‏امثال شاهد علوی که میگفتن ایران جرات واکنش نداره الان میگن نخیر این واکنش متناسب نبوده و آمریکا نفر دوم ایران رو کشته و ایران نتونسته جواب بده و کسی رو نکشته و … عجب […] این بشر، چقدر دوست دارن ایران حتمن وارد جنگ بشه و خراب بشه همه چیز، یه مشت وطن‌فروش.

حسین درخشان: ‏این جمله‌ی «دست سلیمانی را قطع کردید، پایتان را از منطقه قطع می‌کنیم» شبیه توییت‌های دکتر آشنا نیست؟ ‏کار هرکی هست خیلی چندلایه و درجه یکه و به بهترین شکلی در داخل فریم می‌کنه ماجرا. حتا در خارج هم کار می‌کنه، ولی با لایه‌های کمتر. بعد مدتها آفرین!

آنا: ‏البته که گناه مردم این وسط چیه ولی شما اینو وقتی آمریکا از برجام خارج میشه، تحریم می‌کنه، مقام ارشد نظامی رو ترور می‌کنه هم دستپاچه توئیت کن نه فقط دیشب.

روزبه علمداری: ‏همانقدر که ضدیّت با جنگ «اخلاقی ترین» و «ضروری ترین» موضع ممکن است، پاسخ به یک حمله تروریستی بی سابقه نیز «واقعی ترین» مطالبه/ عمل در مقابل آن است. این دو ساحت را با هم مخلوط نکنیم که هر دو را ضایع می کند.

محمد وحیدی: ‏کسانی که الان قدرت موشکی ایران را مسخره می‌کنند و از به هدف نخوردن و تلفات ندادن ‎#آمریکا خوشحالند. همان‌هایی هستند که اگر ارباب تلفات جانی و مالی را تایید کند، ایران را خونریز و تروریست خطاب می‌کنند. اینها کلا از تناقض پاره‌اند، کاری به کارشان نداشته باشید.

محمد لطف‌اللهی: ‏رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و سخنگوی دولت ایران امروز اعلام کردند که انتقام ایران به پایان رسیده است. روحانی حتی تاکید کرد که هر اتفاقی هر جای دیگری بیفتد به ایران ربطی ندارد. روحانی گفت ما نیابتی نداریم

مرتضی نوروزپور: ‏حضور در جنگ شجاعت میخواهد اما ایستادن مقابل کسانی که عطش جنگ دارند و با خون سیراب میشوند شجاعت بیشتری میخواهد، اولی فقط جانت رو میگیره اما برای دومی، کل وجود و شخصیتت رو باید بذاری

یسرا: ‏ولی عیار رضا پهلوی هم مشخص شد
در یکی از مهم‌ترین برهه‌های تاریخ معاصر ‎#ایران جرات نکرد موضع گیری کنه!

محمد کشوری: دوتا کارشناس یک هفته‌ است، سرقفلی تحلیل‌های شبکه‌ی خبر رو کنترات برداشتن.
بعد میگن چرا مردم به بی‌بی‌سی فارسی و شبکه‌های فیلتر شده گرایش دارن.
نمی‌فهمید و نخواهید فهمید؛ در جهل مرکب خود باقی بمانید.

محمدرضا باقری: ‏من اسم نمیبرم اما ببینید در چند سال گذشته چه کسانی به حاج قاسم تهمت می‌زدند، احمق‌هایی که می‌خواستند به او درس بصیرت سیاسی بدهند، ساده‌لوح هایی که از او عدالتخواهی میکردند، آنان که وی را دلواپس سیاسی و دارای اهداف انتخاباتی معرفی میکردند.شهید که جای حق است،مراقب این نامردها باشید.

رضا رئیسی: ‏اتکای ما به مردم است
جمهوری اسلامی بدون خواست و کمک مردم و بدون آرای موافق و مثبت و اراده‌های مردم که چیزی نیست، معنایی ندارد
پی نوشت: آیت الله خامنه‌ای ۱۸ دی ماه ۹۸ ساعاتی بعد از ‎#انتقام_سخت و هنرنمایی نظامی این حرف را می زند که معنای مضاعف دارد
قدرت یعنی حمایت مردم و تمام

سیدمحمد آل‌طه: ‏حالا که سایه جنگ از کشور دور شد
جا داره بگیم سه عامل اصلی غیر نظامی دیگر هم هستند که موجب قوام کشور خواهند شد
اول درهم‌تنیدگی اقتصادی با جهان
دوم حل اختلافات داخلی بجای عمیق‌تر کردن آن از جانب تندروها
و سوم آزادی های اجتماعی و رفع فیلتر(ما اینجا از کشور دفاع می‌کردیم…)

محمدعلی کامفیروزی: ‏چهار اصلی که خیلی از ما در این ایام فراموش کردیم:
۱-کشته شدن هر آدمی، بخودی خود، فاجعه بار است.
۲-رنجها و مشکلات آدمها را نمیتوان طبقه بندی کرد.
۳-ما دربرابر تبعات حرفها و اعمالمان مسئولیم.
۴-پایبندی به واقعیت در هرحال ضروری است. واقعیت محدود به ما، اطرافیان و حال و هوای ما نیست.

دواهکین گلفری: ‏از لحاظ زبان بدن:
ترامپ دست‌هاش رو پنهان کرد.
حتی یک بار دستش رو به حالت تهدید (☝️) بالا نیاورد.
مونوتون صحبت کرد که یعنی روی هیچ نقطه‌ای از حرفش تاکید نداشت.
جمع‌بندی شخصی: این سخن‌رانی صرفا برای خالی نبودن عریضه بود و معتقدم تیم ترامپ هنوز به جمع‌بندی مشخصی برای واکنش نرسیده.

سعید کاکاوند: ‏اقای نظام اتفاقات چند وقت اخیر و شهادت ‎#قاسم_سلیمانی نشان داده در زمینه اطلاع رسانی و وجود شبکه های خبری در داخل و خارج فاجعه بودیم. از ‎#صداوسیما و ‎#العالم و پرس تی وی خیری نمیرسد.فکری اساسی کنید ‎#بدیهیات

نیلوفر قدیری: ‏ولی جهان پرشتابی داریم.
صبح تایملاین من سراسر مارش جنگ بود. الان در مدح عقلانیت همه طرف‌ها و احیانا حرکت به سمت آرامش.

حسام‌الدین قاموس مقدم: ‏اونایی که با ناراحتی میگن «سر کار گذاشتنمون، جنگ نمیشه»، همونایی هستن که میگن «این همه پول آزمایش دادیم، آخرشم هیچیمون نبود»

حسین رزاق: ‏دیشب تا خواستم بخوابم عین‌الاسد رفت هوا. تا دوباره چشمم گرم شد بوئینگ افتاد. باز یه ربع نگذشته بود از خوابم که با صدای آقای خامنه‌ای پریدم. الان هم میخوام بخوابم که یهو سر و کله‌ی این موطلائی پیدا میشه!
خدایا خودت بگو چه خوابی دیدی برامون که نباید بخوابیم!!!

مرتضی گل‌پور: ‏الان اگه خود ترامپ هم بیاد بگه نیروهای امریکایی کشته شدند یا به تجهیزات ما خسارت وارد شد، باز هم زنان و مردانی از سرزمین پارس هستند که میگن: خالی می بنده، باهم بستن، دارن ما رو سیاه می کنن

نفیسه: ‏تاکید بر اینکه جانباختگانِ ‎#سقوط_هواپیما باهوش، زیبا، تحصیل‌کرده و… بوده‌اند، تغییری در ارزش جانشان نمی‌دهد. جانِ انسان مهم است و عزیز، هرکس که باشد. این تاکید بی‌مورد است و موجبِ رنجِ روحِ آنها که عزیزانشان در این دسته‌بندی‌ها نیستند

مرجان لقایی: ‏همکارم شاهد حلاج می‌گوید: به گفته ساکنان منطقه پرند خلبان پرواز 737 اوکراینی که صبح امروز سقوط کرد با زحمت زیاد هواپیما را از منطقه مسکونی دور کرد تا فاجعه ای عظیم‌تر رخ ندهد.

مرتضی نائمه: ‏نشستم عین دیوونه‌ها عکس‌های جوونای دسته‌گلی رو می‌بینم که امروز پر پر شدند، آدم‌هایی که برای زندگی متفاوت‌تر تلاش می‌کردند؛ دریغ و افسوس!

سینا رحیم‌پور: ‏دیروز گفتیم ‎#کرمان_تسلیت با نزدیک به ۸۰ تا کشته
امروز با ‎#سقوط_هواپیما باید بگیم ‎#ایران_تسلیت با ۱۷۰ کشته
مجموع درگذشته‌های این ۲ روز روی هم ۲۵۰ نفره
چرا اینقدر نسبت به مرگ و میر «سر» شده بدنمون؟
چه صبریه که ما داریم با این حجم از خبرای بد؟
چه وضعیتیه آخه؟

یسرا: ‏۱/حملات شب گذشته از ‎#كرمانشاه و ‎#لرستان انجام شده
از ‎#تهران که شلیک نشده تو راه هواپیما رو زده باشن
۲/به گمانم سامانه پدافند هوایی تومرز مستقره که مانع نقض حریم هوایی بشه
۳/هواپیما جعبه سیاه داره
اجازه بدید نتایج تحقیقات منتشر بشه الکی احساسات خانواده‌های داغدار رو به بازی نگیرید

محمد جهانگرد: ‏این که ناراحت و غمگین باشیم به خاطر عزیزان ایرانی که در حادثه‌ی ‎#هواپيماى_اكراينى جان باختند قابل درکه
اما اینکه بدیهیات رو درنظر نگیریم و بخواهیم باز ایران رو بکوبیم کاملا نادرسته
مسئولیت ایران، فرودگاه و آسمان امن بوده
خلبان تشخیص داده بپره
ایران‌ مسئولیتی در مورد سقوط نداره

حسین دهباشی: ‏سربازی شهید می‌شود زار می‌زنی، مردم‌ات متحد می‌شوند شاد می‌شوی، عزاداران جان می‌بازند غمگین می‌شوی، دشمن موشک‌باران می‌شود می‌خندی، هموطنان‌ات به مقصد نمی‌رسند گریه می‌کنی
بس نیست؟ جان به لب شده‌ای از این‌همه نوسان میان تلخ وشیرین وحادثه و التهاب وبازیچه‌ی ایام که دل آدمیان است!

خزر معصومی: ‏نه لزوماً. مثلاً بعد از سقوط هواپیمای ایرفرانس نزدیک برزیل، سیاست برزیل و فرانسه کاملاً متضاد بود. برزیل هم با اسم و عکس قصه‌ی قربانیان رو می‌گفت. فرانسه اما به خاطر احترام به زندگی خصوصی آدم‌ها و بازماندگان یادمه چیزی نمی‌گفت. ‏نمی‌گم سکوت راجع به حادثه درسته، خیر غلطه. اما انتشار عکس و قصه‌ی قربانیان تنها راه احترام گذاشتن بهشون نیست.

ابوالفوارس: ‏وقتی حادثه‌ای رخ میده، اگر عزیزی، دوستی، کسی نباشه در اون پرواز، متاثر می‌شید، اما عمق فاجعه براتون ملموس نمیشه،تا وقتی که هی خاطراتی که با اون دوستان‌تون داشتید، مرور شه در ذهن‌تون و هی با بغض از خودت بپرسی:” یعنی نسیم سوخت؟ همین امیرحسینی که می‌شناختم پرپر شد؟”
بُهت و بغض مطلق

حیران: ‏به خدا همینطوری‌اش هم سقوط هواپیما و مرگ این همه آدم با کلی آرزو ناراحت‌کننده‌ست. نیازی به توضیح اضافه نیست.
اگه این مسافرا پیام نوری بودن و می‌خواستن یه شهر دیگه داخل کشور برن باز براشون اینطور عزا می‌گرفتن؟

حسین درخشان: ‏آخه ابله‌ها، اگه تئوری توطئه‌ میخواین تفت بدین باید بگین ترامپ هواپینای مسافری رو زده به سبک ارباس روی خلیج فارس که ایران رو تسلیم کنه. آخه چرا ایران باید هواپیمای خودشو بزنه که ترامپ رو بترسونه؟

سعید برآبادی: ‏راستش را بخواهید دیگر توانی برای ادامه دادن ندارم. 4 رفیقِ دور و نزدیک را امروز و در این پرواز،از دست داده‌ام، درست چند ساعت بعد از آنکه به پدرم زنگ زدم و گفتم: چرا طالع ما، تجربه دو جنگ بود؟
دو سه باری هم سیگار کشیده‌ام و رو به آسمان درخواست کرده‌ام که مرگم را تعجیل کند.

خسرو نقیبی: ‏دو توصیف در همان خط اول نوشته‌ی حامد اسماعیلیون برای ازدست‌رفته‌هاش هست که بغض این چند روز را منفجر کرد. آرزوهای… چشم‌های…
از تصورش بر خودم، که مگر می‌شود این‌قدر محکم بود که حتا نوشت درباره‌اش؟ من، شاید درجا می‌مردم. کاش طاقت بیاورد این حجم درد را.

دخت آبان: ‏فکر کنم اون وینتر ایز کامینگی که می‌گفتن همین زمستون ۹۸ بود.

نیوسرجیو: ‏صبح زود خبر سقوط هواپیما رو خوندم
تو دلم یه خدا بیامرزی فرستادم و رفتم سر کار
ظهر اومدم اینستاگرام چک کنم، دیدم پسر دایی نازنینم تو همین پرواز بوده و به همین راحتی از دست دادیمش.
قشنگ دارم خل میشم

صوفیا نصراللهی: ‏ما داغدار نشستیم و من برام سواله که چرا مقامات رسمی کشور یه تسلیت خشک و ساده ای که معمولا اینجور مواقع میگفتن و قول مهملشون برای پیگیری ماجرا رو حتی الان نمیگن؟ ۱۸۰ نفر مردن لامصب ها! یه واکنشی نشون بدین لااقل بفهمیم میدونین!

دایی مه‌دی: ‏حالم از این اخبار به هم می‌خوره که:
«زن و بچه ی فلان شاعر
۱۲ تا از فلان دانشگاه
فلان استاد فلان دانشگاه
توی هواپیما بوده.»
آقاااااااااااا ۱۷۰ تا «انسان» توی هواپیما بوده، ۱۷۰ تا انسان، بقیه ش مهم نیست…

مینا ورشوچی: ‏چنان میگن نخبه بودن انگار بقیه که رفتن خارج از ایران تحصیل کردن پخمه بودن.
این مرزبندی ها تا کی ؟!
👈انسان بودن
این سرمایه انسانی در ایران تلف میشه چه کارگر باشه چه دکتر.

بابک مجیدی: ‏قرار نبود سرنوشت اینجوری باشه که یکهو چنان دردی بگیری که تا سالها کنارت هست و فراموش کردنش کار بسیار دشوار
روا نبود واقعا
#هواپیمای_اوکراینی

دغدغه‌م حاجی هستش: ‏قصد ارزش‌گذاری ميان شهداى آبان، فاجعه ديروز كرمان و جوانان امروز هواپيماى اوكراينى رو ندارم اما چند ده قاسم سليمانى رو به راحتى هر چه تمام‌تر از دست داديم، دريغ از اينكه ذره‌ای خم به ابرو بياريم.

رضاد: ‏یعنی الان خنده‌دارتر از این سوال نیست که یکی از آدم بپرسه چته؟ چرا تو همی؟ از کجاش واست بگم؟!

محسن بیات‌زنجانی:‏ متأسفانه خواهر یکی از دوستانم همراه همسرش در پرواز ‎#تهران_کیف بوده.
دو هفته برای دیدن خانواده آمده بود که امروز برای همیشه از همه خداحافظی کرد.
خدا به خانواده‌اش صبر بده

حوا: ‏هميشه يه غمى هست كه اون گوشه‌ها بپلکه…
جان‌باختگان مراسم دیروز
هواپیمای امروز

م. بابایی: ‏مرگ یک نفر هم دردناکه، تو ۲۴ ساعت ۲۲۵ هم‌وطن رو از دست دادیم🏴

ستاره تاج‌الدین: ‏بعد از اخبار دیشب، نزدیک‌های صبح بود که گفتم یکم بخوابم بالاخره آروم می‌شه شرایط؛ چشمم رو باز کردم خبر ‎#سقوط_هواپیما و کشته شدن ۱۷۰ نفر از هموطن‌های عزیزم رو دیدم …..
خدایا این ملت مگه چقدر کشش دارند؟

فرحناز قاضی‌زاده: ‏انگار همه کشته شدگان پرواز امروز رو می‌شناختم. شاید به خاطر فضای مجازی فاصله ها کم شده، از صبح به چند نفر از آشنایانم تسلیت گفتم. این خبر مهم و دردناک، زیر خبرهای ترسناک احتمال جنگ گم شد. یه روز خوب بیاد که انقدر خبر مرگ و ترس و بدبختی نباشه.

احسان مازندرانی: ‏آسیب جدی اخبار این روزها به افکارعمومی ایرانیان تغییر ارزش‌های شش‌گانه خبری مرسوم و کلاسیک در رسانه‌ها برای آنهاست.
احتمالا زین پس کمتر خبری دیگر به ما هوی خبر برای ایرانی‌ها جذابیت دارد!
این افکارعمومی دیگر چه ندیده که برایش شگفت‌انگیز، شهیر، بدیع، موثر و… باشد؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا