خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش وزیر راه به شایعه «دلایل غیرطبیعی» سقوط هواپیما

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شایعات مطرح شده درباره نحوه سقوط هواپیما اوکراینی حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) درست نیست، گفت: نقص فنی هواپیما موجب آتش سوزی و سقوط آن شده است.

به گزارش ایسنا، صبح امروز یک فروند هواپیمای بوئینگ ۸۰۰-۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با شماره پرواز ۷۵۲ در ساعت ۶:۱۲ امروز چهارشنبه ۱۸ دی ماه از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کی‌یف پرواز کرد اما پس از قطع ارتباطات این هواپیما با بخش کنترل ترافیک در ساعت ۶:۱۸ صبح امروز در شاهدشهر تهران سقوط کرد و موجب جان‌ باختن ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پروازی این هواپیما شد.

محمد اسلامی -وزیر راه و شهرسازی- درباره شایعات برخی رسانه‌های خارجی درباره طبیعی نبودن علت سقوط این هواپیما به ایسنا گفت: شایعاتی مبنی بر تروریستی بودن، انفجار یا تیراندازی به هواپیما به عنوان علت بروز سانحه و سقوط هواپیمای ۷۳۷ اوکراینی درست نیست و نقص فنی دلیل این حادثه بوده است.

وی با بیان اینکه اگر چنین اتفاقاتی که در فضای مجازی و برخی سایت‌های خارجی عنوان می‌شود رخ داده بود، هواپیما باید در آسمان منفجر می‌شد، افزود:  اما این اتفاق نیفتاد چرا که نقص فنی هواپیما موجب شد هواپیما دچار آتش سوزی شود و پس از قطع سیستم‌های مخابراتی و کنترلی سقوط کند. شاهدان عینی نیز این موضوع را دیده و تایید می‌کنند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا جعبه سیاه هواپیما به شرکت سازنده آن یا کشور دیگری می‌رود، گفت: این اتفاق نخواهد افتاد و جعبه سیاه این هواپیما در ایران و توسط گروه بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به اضافه اعضای صلاحیت دار شرکت سازنده این هواپیما مورد بررسی قرار گرفته و خوانده می‌شود. بنابراین باید منتظر انتشار گزارش نهایی پس از خوانده شدن جعبه سیاه این هواپیما ماند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا