خرید تور تابستان ایران بوم گردی

منتجب نیا: هیچ نهادی نباید شهدا را مختص خود کند

«رسول منتجب نیا»، دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی با تاکید بر اینکه وحدت و انسجام ملی بزرگ‌ترین منشاء قدرت ما در برابر زورگویی آمریکاست، گفت: هیچ گروه و نهادی هم نباید شهدا را مختص خود کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا با قدردانی از حضور حماسی و کم‌نظیر مردم کشور در مراسم تشییع سردار سلیمانی، اظهار کرد: این حضور یکپارچه فراتر از سلایق، عقاید و گرایش‌های سیاسی و حزبی بود و نشان داد مردم در قبال اصول و ارزش های خود متحد هستند و اگر اختلافی هم وجود دارد، اختلاف سلیقه است و وقتی پای اصول و ارزش‌ها به میان می‌آید، اختلاف سلایق کنار گذاشته می شود. از سوی  دیگر حضور مردم نشان داد که آنها برای فداکاری و ایثارگری بزرگان خود ارزش قائل هستند.

وی ادامه داد: مردم شهدا را متعلق به یک جریان نمی دانند. همه شهدا به همه ملت و حتی به جهان اسلام تعلق دارند. هیچ گروه و نهادی هم نباید شهدا را مختص خود کند. مردم با حضور در مراسم تشییع شهدا، شعارهایی در تکریم آنها دادند و به مسئولان پیام دادند که در برابر زورگویان و مستکبران مقاومت کنند و این جنایت کم‌نظیر را با قدرت، تدبیر و دوراندیشی پاسخ دهند. حضور مردم این پیام را داشت که هر عکس‌العمل ایران در قبال شهادت سردار سلیمانی، نه فقط خواست حکومت بلکه خواست ملت هم هست.

این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه ما با ملت آمریکا کاری نداریم و معتقدیم آنها زیر سلطه و ستم یک حکومت ستمگر هستند، تصریح کرد: ضربه ایران به ترامپ و دولت این کشور است. دولت ترامپ از فاسدترین دولت‌هایی است که ما از آمریکا به یاد داریم.

منتجب‌نیا خاطرنشان کرد: حضور گسترده و کم‌نظیر مردم در مراسم تشییع شهدا نشان داد ماده اولیه انسجام ملی وجود دارد. حالا باید دسته‌بندی و مرزبندی مردم را کنار گذاشت. اگر اختلاف نظری هم وجود دارد نباید  مسئولان آن را تشدید کنند. صاحبان تریبون باید به جای مرزبندی مردم به دنبال تحکیم وحدت و انسجام ملی باشند؛ زیرا وحدت و انسجام ملی بزرگ‌ترین منشاء قدرت ما در برابر زورگویی آمریکاست.

دبیرکل حزب جمهوریت ایران اسلامی ادامه داد: باید آرمان‌های انقلاب اسلامی مثل آزادسازی قدس و دفاع از مستضعفین قاطع، محکم و کم هزینه و مدبرانه دنبال شود تا دشمن تصور نکند با به شهادت رساندن سردار سلیمانی، این آرمان‌ها کنار گذاشته شده است. سردار سلیمانی فقط یک نظامی نبود. او یک انسان مومن، عارف و فداکاری بود که هیچ‌گاه دنبال مطرح کردن خود یا استفاده از موقعیتش نبود. مدتی پیش شایع شده بود که او خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری آماده می‌کند، ولی من همان زمان گفتم این مسائل با شخصیت سردار سلیمانی تطبیق ندارد. نه اینکه این مساله مذموم باشد ولی او آماده بود خود را قربانی آرمان‌هایش کند. حالا وظیفه ماست که آرمان‌های او را حفظ کنیم.

منتجب‌نیا در پایان با اشاره به تهدید اماکن فرهنگی ایران توسط ترامپ خاطرنشان کرد: ترامپ از انسانیت بویی نبرده است و یک شخصیت ضدانسانی و ضدفرهنگی است. او یک شیطان در قالب انسان است که با انسانیت دشمنی دارد. او ممکن است دست به هر کاری بزند. ترامپ جلو چشم همه یک قرارداد بین‌المللی را کنار می گذارد یا در کشور ثالثی دست به جنایت و ترور می‌زند. ملت آمریکا در چند شهر و ایالت علیه ترامپ تظاهرات کردند اما همه باید علیه او قیام کنند و اجازه ندهند چنین شیطانی بر آنها مسلط شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا