خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش وزیر دادگستری به اظهارات احمدی‌نژاد

وزیر دادگستری در خصوص اظهارات رئیس دولت‌های نهم و دهم گفت: عقده گشایی‌های شخصی و تخریب شخصیت‌های نظام نباید به جریان اجتماعی تبدیل شود.

علیرضا آوایی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص انتقادات احمدی‌نژاد به قوه قضائیه و وزارت دادگستری گفت: تخریب قوا،‌ شخصیت‌های نظام و مسئولان خلاف قانون، اخلاق و همچنین خلاف مصالح ملی و عقل است.

وی با بیان این که ما نقد را قبول داریم، عنوان کرد: گاهی اوقات افراد به مجموعه و روسای قوا نقدی دارند مثلا می‌گویند اگر به طریق دیگری تمشیت کنید، بهتر است و ماهم این روند را قبول داریم. نقد دلسوزانه از لوازم جمهوری اسلامی ایران است و همه آن را پذیرفته‌اند اما اینکه عقده‌گشایی‌های شخصی و تخریب شخصیت‌های نظام را تبدیل به یک جریان اجتماعی کنیم، درست نیست.

وزیر دادگستری در پاسخ به سوالی مبنی بر این که بازنگری در قانون تعزیرات به کجا رسید، گفت: باید نکته‌ای را بگویم، ما قرار است در شیوه‌هایی که در رابطه با نحوه برخود با افراد وجود دارد، بازنگری داشته باشیم.

وی ادامه داد: گاهی اوقات افراد مدعی می‌شوند که به خاطر نبود دلایل کافی حقی از آن تضییع شده و همه راه‌های تجدیدنظر بسته است.

آوایی با بیان این که بر اساس همین ادعا و شنیده‌ها، با دوستان جلساتی را تشکیل دادیم، گفت: برخی از شیوه‌ها را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادیم و تعدادی از پرونده‌ها را دوباره بازبینی کردیم.

وی تاکید کرد: تلاشمان این است که مشی اعتدال را در پرونده‌ها رعایت کنیم، قرار نیست مسامحه داشته باشیم. مدارا کردن با این افراد باعث ظلم به مردم، کشور، نظام و اقتصاد می‌شود.

آوایی با اشاره به اینکه نباید بخواهیم به نام برخورد با متخلفان بی‌احتیاطی کنیم، عنوان کرد: نباید بر مبنای دلایل ضعیف و گزارشاتی که خیلی مستند هم نیستند به عنوان قاطعیت یک انسان، خانواده و یا طائفه‌ای را نابود کنیم.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: سعی کردیم حد تعادل را رعایت کنیم و دوستان ما در سازمان تعزیرات هم به سمت تعادل گام برداشته‌اند.

وی تاکید کرد: اگر در حین کار به این نتیجه برسیم که باید اصلاحاتی را انجام دهیم، حتما این کار را می‌کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا