خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تسخیرکننده‌ی سفارت آمریکا: مهاجمان به سفارت عربستان تندرو هستند

ابراهیم اصغرزاده، از فعالان و طراحان اصلی تسخیرکننده ی «لانه ی جاسوسی» (سفارت آمریکا در تهران) در سال 58، می گوید: حمله به سفارت عربستان، اسیدپاشی به سیاست خارجی در حال پیشرفت دولت روحانی و ضربه زدن به برجام بود.

به گزارش انصاف نیوز، اصغرزاده در گفت‌وگویی با خبرگزاری ایلنا که هیچ اشاره ای به سابقه ی او نکرده است، ضمن محکوم کردن حمله به سفارت عربستان از سوی تندرو‌ها و نیروهایی که خودسر خوانده می شوند، گفته است: حمله به سفارت عربستان یک فاجعه بود و می‌توان از آن به عنوان اسیدپاشی به سیاست خارجی جمهوری اسلامی و همچنین سیاست خارجی در حال پیشرفت دولت روحانی و ضربه زدن به برجام تعبیر کرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین گفت: این افراد با حمله به سفارت عربستان دست به اقدامی ناشایست و به دور از اخلاق زدند. مردم در انتخابات اسفندماه، پاسخ روشنی به این اقدام تندرو‌ها در حمله به سفارت عربستان و ضربه‌زدن به برجام خواهند داد.

اعلام آمادگی اصغرزاده برای عذرخواهی

او سال گذشته در گفت‌وگویی با سایت فارسی بی‌بی‌سی گفته بود از هیچ تلاشی که در چارچوب منافع ایران، به حل و فصل کدورت میان ایران و آمریکا بر سر ماجرای گروگانگیری بیانجامد، فروگذار نمی‌کند، «حتی اگر متضمن عذرخواهی باشد». او همچنین با بیان اینکه درک می‌کند موضوع سفارت برای آمریکایی‌ها همچون یک «کابوس» بوده، گفته که «با خانوادۀ گروگان‌ها ابراز همدردی می‌کنم.»

البته اصغرزاده در همان گفتگو توضیح داده است: این طرف را هم در نظر بگیرید. در ناخودآگاه جمعی ایرانیان، مساله ی کودتای ۲۸ مرداد و سقوط دکتر مصدق، دائما با جامعه ی ما قبل و بعد از انقلاب عجین بوده است. اگر بخواهیم این گذشته را کالبدشکافی کنیم، باید منصفانه به تاریخ نگاه کنیم و قبول کنیم که الان جنگ سرد تمام شده، دنیا عوض شده و خیلی از سیاست‌ها چه در ایران و چه در آمریکا تغییر کرده است.

باقی اظهارات اصغرزاده درباره ی جیبوتی و برجام

اصغرزاده در گفتگوی امروز با ایلنا، همچنین با انتقاد از برخورد برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی که اقدام به تمسخر ملت‌ها و کشورهای طرف دعوی می‌کنند، اعلام کرد: همه کشور‌ها فارغ از وسعت، ثروت، قدرت نظامی و غیرنظامی، میزان جمعیت و مسائلی از این دست، از یک رای در سازمان ملل برخوردارند و طبیعتاً ما به رای مثبت تمامی این کشور‌ها در سازمان ملل احتیاج داریم و کوچک یا بزرگ‌بودن کشور‌ها تاثیری در احترامی که باید برای آن‌ها قائل باشیم، ندارد.

او اضافه کرد: هر کشوری که دارای قانون اساسی، انتخابات و یک سازوکار و نظام سیاسی است، از نظر ما مورد احترام است و نمی‌توان کشوری را به دلیل وسعت اندک یا جمعیت کم مورد انتقاد یا تمسخر قرار داد.

اصغرزاده، فرآیندی که در سیاست خارجی ایران درخصوص تعامل با دنیا آغاز شده را اتفاقی ارزشمند دانست و گفت: نمی‌توان این فرآیند را متوقف کرد. عده‌ای که سعی در تلقین این مسئله دارند که برجام معادل ترکمانچای است، سعی در خلل وارد کردن به مسیر پیشرفت سیاست خارجی دارند اما مردم در کنار اولویت‌هایی که دارند، برای سیاست‌خارجی و اجرایی شدن برجام نیز جایگاه ویژه‌ای در نظر دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا