خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عصائب اهل الحق: هیئت‌های دیپلماتیک و سفارت آمریکا را هدف قرار نمی‌دهیم

قیس خزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد: هر روز وحشی‌گری آمریکا و اینکه برای آن چیزی جز اجرای طرح‌هایی در خدمت رژیم صهیونیستی در کل خاک عراق و منطقه مهم نیست ثابت می‌شود و موضع اخیر آمریکا که مخالف خروج فوری از خاک عراق است، دلیلی بر این گفته ماست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المیادین، قیس خزعلی، دبیرکل عصائب اهل الحق اظهار کرد: امیدوار بودیم ملت آمریکا بر دولت این کشور فشار بیاورند تا به منظور خروج نیروها و تجهیزات‌شان به کشورشان وارد عمل شود تا خون بیشتری ریخته نشود، ما امیدوار بودیم کنگره آمریکا موضعی شجاعانه مثل پارلمان عراق داشته و تصمیم درستی بگیرد اما متاسفانه تاکنون چنین چیزی را شاهد نبوده‌ایم. از این رو خودمان را ناگزیر می‌بینیم تا به وظیفه خود در پایان دادن کامل به اشغالگری آمریکا در خاک عراق عمل کنیم.

خزعلی اظهار کرد، آنچه روز گذشته درباره هدف گرفتن سفارت آمریکا در بغداد با دو موشک منتشر شده کار جبهه مقاومت عراق نیست.

این رهبر مقاومت عراق تاکید کرد: اعلام آمادگی گروه‌های مقاومت عراق جهت پاسخ، منعکس کننده آمادگی این گروه‌ها برای پاسخ قریب‌الوقوع است.

وی خاطرنشان کرد: هنوز ساعت صفر اجرای عملیات انتقام شهید ابومهدی المهندس آغاز نشده است. پاسخ ما کمتر از پاسخ ایران به ترور شهید سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نخواهد بود.

خزعلی تاکید کرد: ما هیئت‌های دیپلماتیک را در حال حاضر هدف قرار نمی‌دهیم و به رغم حضور نظامی و اطلاعاتی آمریکا سفارت این کشور را هدف قرار نداده‌ و نمی‌دهیم.

دبیرکل عصائب اهل الحق عراق تصریح کرد: تلاش ما به طور اساسی بر پایان دادن به حضور نیروهای آمریکایی متمرکز است.

وی تاکید کرد: اگر عقب‌نشینی را رد کنید منتظر پاسخ زلزله‌وار عراقی باشید، فردا نزدیک است.

در همین رابطه جواد طلیباوی، یکی از رهبران حشد شعبی اظهار کرد: صحبت‌ها درباره اینکه حشد شعبی منطقه الخضرا (سبز) را با موشک هدف گرفته عاری از صحت بوده و دقیق نیست.

خبرگزاری عراق به نقل از طلیباوی‌ گزارش داد، حشد شعبی هیچ عملیاتی علیه سفارت آمریکا و دیگر حضور نظامی خارجی صورت نداده و حشد برخلاف دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق عمل نمی‌کند و طبق فرامین فرمانده کل عمل می‌کند و ماموریت آن حمایت از نیروهای امنیتی است.

وی تصریح کرد: شایعات و اخبار کذب در این زمینه برای کشاندن این نهاد ملی به سمت مخالفت با دستورات نخست‌وزیری است و حشد شعبی و رهبری آن این موضوع را نمی‌پذیرند.

طلیباوی تاکید کرد: حمله موشکی به منطقه الخضرا احتمالا رویکردی انفعالی و فردی یا تلاشی از سوی برخی گروه‌ها برای ضربه زدن به وجهه حشد شعبی و به هم ریختن اوضاع باشد، گروه‌هایی که پشت این مساله هستند باید دست از اقداماتی که به وجهه حشد شعبی ضربه می‌زند، بردارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا