خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گفت‌وگوی تلفنی وزرای دفاع ایران و‌ ژاپن

امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران گفت: رفع تنش ها در منطقه با پایان داده شدن به حضور اشغالگرانه و مداخله گرانه امریکا در منطقه امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع ایران در تماس تلفنی وزیر دفاع ژاپن با وی، ترور یک مقام رسمی ارشد نظامی توسط یک کشور دیگر در خاک کشور ثالث را جنایتی بزرگ و بی سابقه عنوان کرد و گفت: براساس قطعنامه صریح شورای امنیت سازمان ملل اقدام آمریکا مصداق واقعی تروریسم دولتی است.

امیر سرتیپ حاتمی عامل اصلی تنش و بی ثباتی در منطقه را حضور آمریکایی ها عنوان کرد و گفت: برای تنش زدایی و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه باید حضور اشغالگرانه و مداخله گرانه آمریکا هرچه زودتر پایان داده شود.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین کشور ساحلی منطقه خلیج فارس و دریای عمان همواره به نقش خود در تأمین امنیت آبهای منطقه ای عمل کرده و کسانی که قصد کمک به تنش زدایی و ایجاد ثبات در منطقه را دارند باید به آمریکایی ها که عامل ناامنی در منطقه هستند  گوشزد کنند که منطقه را به منظور برقراری ثبات و آرامش ترک کنند.

امیر سرتیپ حاتمی در این گفتگوی تلفنی همچنین بر لزوم محکومیت اقدام تروریستی دولت آمریکا توسط تمامی کشورهای مستقل و آزاده جهان تأکید کرد.

«تانو کونو» وزیر دفاع ژاپن نیز در این تماس تلفنی اظهار داشت: کشورش برای ایفای نقش تنش زدایی و ایجاد صلح و ثبات در منطقه آماده است.

وی همچنین بر تصمیم کشورش برای مشارکت نکردن در ائتلاف های نظامی به رهبری امریکا در منطقه تأکید کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا