خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افشاگری یک فعال چپ گرا علیه سپیده قلیان

آیا ادعای بازداشت در فرودگاه و از دسترس خارج شدن پیج توییتر دروغ بود؟

امیر امیرقلی فعال رسانه‌ای چپ گرا که با سپیده قلیان در پرونده‌ی هفت تپه هم پرونده است، ادعای بازداشت چند ساعته‌ی او در فرودگاه اهواز را دروغ خوانده و افشاگری‌های دیگری درباره‌ی او کرده است از جمله می‌گوید خبرسازی در مورد از دسترس خارج شدن حساب توییتر سپیده قلیان در دو هفته پیش هم کار خود او بوده است.

به گزارش انصاف نیوز، او در این افشاگری‌ها به فرآیندی که ادعاهای به گفته‌ی او غیرواقعی در رسانه‌های خارجی منتشر شده پرداخته است. امیرقلی می‌گوید روز سه‌شنبه با قلیان در یک رستوران بوده‌اند که قلیان ادعای بازداشت خود را برای کسانی ارسال می‌کند.

شاهد علوی، از گزارشگران سایت ایران وایر، سه‌شنبه ساعت ۲۰:۱۴ توییت کرد: اطلاعات اهواز، برای جلوگیری از ادای شهادت سپیده قُلیان در دادگاه بررسی شکایت وزارت اطلاعات از اسماعیل بخشی به خاطر طرح شکنجه شدنش در فضای عمومی، امروز سپیده را به بهانه بازجویی ۴ ساعت در فرودگاه اهواز در بازداشت نگه داشت تا جلسه بازپرسی اسماعیل تمام شود و او نتواند شهادت دهد!

نیکی محجوب، گزارشگر ایران اینترنشنال، نیز سه‌شنبه، ساعت ۲۱:۳۸ نوشته بود: اطلاعات اهواز، سپیده قلیان را امروز ۳ تا ۴ ساعت در فرودگاه به بهانه‌ی بازجویی نگه داشته تا او به عنوان شاهد شکنجه‌ی اسماعیل بخشی نتواند در جلسه‌ی دادگاه بررسی شکایت وزارت اطلاعات از اسماعیل بخشی حاضر شود و جلسه بدون حضور شاهد برگزار شد

سپیده قلیان، ۷ ژانویه، ساعت ۲۳:۴۷ توییت کرد:‌ «خبر مبنی بر بازداشت اینجانب در فرودگاه اهواز کذب محض می‌باشد».

محجوب البته دو ساعت بعد در توییتی دیگر نوشت: با توجه به اینکه سپیده قلیان خبر بازداشت چند ساعته‌اش در فرودگاه اهواز را تکذیب کرد، برای جلوگیری از پخش اخبار ناصحیح توییتم را پاک کردم


ادعاهای امیر امیرقلی

امیر امیرقلی یکی از متهمان پرونده نشریه‌ی چپگرای «گام» که در ماجرای هفت‌تپه بازداشت شده بود، چهارشنبه در توییتر نوشت:

خبر بازداشت سپیده قلیان کذب محض است

هنوز باور نمیشه به این آدم مثل چشام اعتماد داشتم

یه خبر دروغ از سوی کسی که اینفلوئنسر سیاسی است برای جلب توجه‌ها به سوی خودش میتونه به شدت مورد سواستفاده دستگاه‌های امنیتی قرار بگیره برای تکذیب اخبار دروغ [تشنه‌ی] توجه نباشیم

خبر بازداشت شما در فرودگاه اهواز که کذب محض بود. سوال این است در دادگاه حاضر شدید و شهادت دادید؟ یا اصلا در دادگاه حاضر نشدید؟

پاسخگویی به سبک مبارز سیاسی و قهرمان رسانه؛‌ اینفلوئنسر سیاسی بهت فرصت دادم حقیقت رو بگی خودت نخواستی تا کی میخوای خودت رو با دروغ بزرگ کنی؟

دیروز خبری دروغ و کذب در رسانه‌های خبری فارسی زبان منتشر شد مبنی بر اینکه #سپیده_قلیان برای حضور در دادگاه #اسماعیل_بخشی به اهواز پرواز کرده است و برای جلوگیری از حضور در دادگاه توسط نهاد‌های امنیتی چند ساعتی بازداشت و سپس آزاد میشود خبر توسط نیکی محجوب و ایران وایر

به شهادت توییت سپیده قلیان و نیکی محجوب و شهادت خبرنگار شجاع شاهد علوی، این خبر از اساس کذب و دروغ بوده است. اما سوال اینجا است این خبر از کجا و از چه طریقی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است؟ و هدف تولید خبر دروغ چیست؟ سوال اول رو‌ من پاسخ میدم و سوال دوم سپیده قلیان باید پاسخ بدهد.

[سه‌شنبه] ظهر من و خانم قلیان در رستوران گیلانه راه چوبی ناهار می‌خوردیم
دیروز ظهر من و خانم قلیان در رستوران گیلانه راه چوبی ناهار می‌خوردیم که ایشون در تماس با یکی از نزدیکانشون خبر دروغ رو منتقل میکنن که به اسماعیل بخشی و خانم زیلابی وکیل ایشون گفته بشه برای علت عدم حضور در دادگاه. خبر توسط خانوم زیلابی به شاهد علوی گفته میشه.

شاهد علوی شخصا به من‌گفت که سپیده قلیان در صحبت با ایشون خبر رو تایید میکنه و جزئیاتی رو که منتشر هم نشده از بازداشتشون در اختیار آقای خبرنگار قرار میده. خانوم قلیان دیروز تا ساعت ۵ عصر با من بود و بازداشت نبود، از اون به بعد تا حدود ساعت ۲۳:۳۰ که ایشون رو با تهدید به افشاگری دیدم و وادارش کردم توییت تکذیب رو بنویسه خبری ازش نداشتم اما یقین دارم بازداشت نبود. از لحظه‌ای که ایشون رو دیدم تا روشن شدن کامل ماجرا در حدود ۴ صبح انواع دروغ‌ها رو باز شنیدم. دیشب هم به سپیده قلیان و شاهد علوی گفتم حقیقت رو بگید اگر نگید‌ من میگم که نگفتن.

این رو‌ هم‌ بگم خبرسازی در مورد از دسترس خارج شدن حساب توییتر سپیده قلیان در دو هفته پیش هم‌کار خودشون بود؛ حساب رو دی‌اکتیو کردن و به راحتی به عالم و عالم خبر دادن حساب از دست من خارج شده است
پ.ن : منتظر سرازیز‌ شدن تهمت ها هستم
پ.ن‌۲: مکالمات خصوصیم‌ رو منتشر نمی‌کنم

==

امیرقلی در پاسخ به کسی که از او پرسید «اینو نفهمیدم، سپیده مدعی شده پرواز کرده اهواز و اونجا بازداشت شده یا نه؟ می‌خواسته پرواز کنه و فرودگاه تهران بازداشتش کردند؟ یا خارج از فرودگاه و تهران بازداشت شده؟ اگه پرواز کرده بلیط و کارت پرواز ایناش باید که باشند»، نوشت: «ایشون مدعی است که از تهران به اهواز پرواز کرده و در اهواز برای جلوگیری از حضور در دادگاه برای چند ساعت بازداشت شده است در حالی که نه بلیط داشته ؛ نه پرواز کرده ؛ نه اصلا از تهران خارج شده از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۵:۱۵ با من بود ، ۴ جا با هم رفتیم»

==

امیرقلی در پاسخ به یوسف السرخی که نوشته «اگر به اصرار رفقا درباره این حرف‌ها بخواهم اظهار نظری کنم، باید بگم رفقای نزدیک سپیده از این مسائل قبلا اطلاع نداشتند؟ اختلاف گام با سپیده سر مساله‌ی افشاگری از وضعیت زندانیان زن عرب چه بود؟ این دروغ‌پردازی همه افشاگری‌های سابق را هم دربر می‌گیرد؟ بگویید بدانیم!»، نوشت: «من از قبل هم اطلاع داشتم؛ بهش تذکر داده بودم اما اصرار بر خبرسازی دروغ در مورد خودش داره؟ بعد چه اختلافی با من داشت تا دیروز که با من بود؟ چه را مساله اعراب به خصوص اهل سنت رو که تحت ستم هستند و به چشم خودم شاهدش بودم در زندان اهواز می‌چسبونید به دروغ گویی سپیده قلیان؟»

==

او همچنین چهارشنبه شب نوشت: چپ پیشروترین نیروی جامعه است؛ اگرکمونیست نبودم و شرافت و حیثیت جنبش کمونیستی ایران برام اولویت اول نبود هرگز در مورد دروغ‌های بزرگ سپیده قلیان هیچی نمی‌نوشتم. قرار نیست جنبش کارگری و آلترناتیو شوراها از دروغ‌های یک نفر ضربه بخوره.

قلیان روز پنجشنبه توییت کرد: روز شنبه در دادگاه رسیدگی به شکنجه‌‌های زمان بازداشت حاضر خواهم بود. عده‌ای اینجا دروغ می‌فروشند تا شرف بخرند اما چون نمیخواهم مشکلی از جانب من در رسیدگی به پرونده به وجود آمده باشد جواب دروغ‌پردازی‌هایشان را به بعد جلسه‌ی دادگاه موکول می‌کنم

امیرقلی بعد از این توییت قلیان، نوشت: بی‌صبرانه منتظر پاسخ‌گویی شما هستم تا سیه رو شود هرکه در او غش باشد.

کاربری به نام سعید هم در واکنش به توییت‌های امیرقلی نوشت: «فرهان توی موج اول بازداشتها بهش گفت میخوای آروغ زدن دادستان سپیده رو هم توییت کنی …؟! برای اعتبار گرفتن هرچی لازم بود رو لو داد، الانم اومده با رمز اینفلوئنسر سیاسی و قهرمان رسانه هرچی آدم بیرونن رو به کسی که زیر سنگینترین فشارهای امنیتیه وصل کرده که «صداقت» دارم! گفته «دی‌اکتیو» کردن کار خودشون بود!:) چه خوب که بهمون حالی میکنی! آخه فکر میکردیم آمنه سادات توییترش رو دست گرفت و دی‌اکتیوش کرد. از کیهان گرفته تا 4 میلیارد بودجه 20:30 برای دروغ پراکنی نسبت به یه نفر بسیج شد، تا تو بیای بهمون یادآوری کنی دی‌اکتیو کار خودشه، ابله! #بولدوزر»

امیرقلی به او پاسخ داد: «۱-این که چی‌میگم به خودم ربط داره. ۲-من چیزی لو ندادم تو پرونده هفت‌تپه آخرین نفری بودم‌‌ که دستگیرشدم رای دادگاه بدوی هست کی چی لو داده مشخص است ۳-خودت زمانی که سپیده دی‌اکتیو کرد توییت نکردی بازداشت شده؟ تو دایرکت بابای من رو درنیاوردی که بازداشت شده یا رفته خارج ؟من انکار کردم»

سعید نوشت: هدفت «زدنه»؟ دیگه این بازیا چیه؟ به شهادت(درست یا غلط) خودش یه نفر خودش رو چپگرا نمیدونه، چطور دلیلش برای عنوان کردن این حرفها اولویتش در «حیثیت جنبش کمونیستی ایران»ـه؟ چرا این سلسله دلائلش برای مطرح کردن این موضوع تمومی نداره؟

امیرقلی پاسخ داد: چون ایشون خودش رو چسبونده به جنبش کارگری و شوراها و از طریق این جنبش مطرح شده است و کارهاشون به پای اعتبار‌چپ ایرانی نوشته میشه

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. یک خودشیفتگی مشمئز کننده ای بنظرمیرسد……احتمالا کل این داستان یک بازی مسخره باشد….

    3
    1
  2. من آین ها رو می شناسم هم امیر (با نام شناسنامه‌ای علی ) امیرقلی دروغگوهه هم قلیان.
    امیرقلی که دم از مبارزه با سرمایه داری میزنه خودش شرکت فلان رو داره می تونین برین سایت روزنامه رسمی ببینید
    https://rasm.io/company/14004537750/دایره%20طلایی%20خاورمیانه/

    این هم مدرکش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا