خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیش‌بینی ساینس از رویدادهای مهم علمی در 2020

مجله‌ی آمریکایی ساینس در گزارشی، رویدادهای علمی و فنی مهم دنیا که در سال 2020 به وقوع خواهد پیوست را پیش بینی کرده است.

به گزارش سیتنا، از میان این وقایع می‌توان به ساخت نخستین رایانه‌ی رده‌ی E در چین و اعلام نتیجه‌ی آزمایش تکنولوژی ویرایش ژن اشاره کرد.

بر اساس پیش بینی این مجله‌ی شناخته شده‌ی ساینس در حوزه علوم و فنون، چین تا سال 2020 نخستین رایانه‌ی رده‌ی E دنیا را خواهد ساخت. سرعت رایانش این ابررایانه‌ به یک میلیون هزار میلیارد در ثانیه می‌رسد. آمریکا، ژاپن و اتحادیه اروپا همگی برنامه‌هایی برای ساخت این نوع ابررایانه دارند. در حوزه‌ی بیوتکنولوژی نیز بر اساس پیش بینی مجله ساینس، نتایج آزمایش های جداگانه‌ی پژوهشگران چینی و آمریکایی تا سال 2020 مشخص و نیز اعلام خواهد شد.

به علاوه، این مجله پیش بینی کرد، آزمایش پیوند عضو از حیوان به انسان با اتکا به تکنولوژی CRISPR به منظور رفع کمبود اعضا در عمل های پیوند عضو انسان، نیز در سال 2020 کلید می خورد.

مجله‌ی ساینس در حوزه‌ی محیط زیست نیز پیش‌بینی کرد که سال 2020 مقطعی حساس برای تلاش های دنیا در برخورد با گرم شدن کره‌ی زمین خواهد بود؛ چرا که در در سال 2020، مهمترین نشست سازمان ملل درباره‌ی تغییرات اقلیمی که از سال 2015 به این سو در انگلستان برگزار شده، برپا می شود و آمریکا نیز رسما از پیمان پاریس خارج خواهد شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا