خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم‌الهدی: در سانحه هواپیمای اوکراینی هم‌میهنان ما به شهادت رسیدند

«سیداحمد علم‌الهدی»، امام جمعه مشهد می‌گوید: در حادثه ناگوار سانحه هواپیمای اوکراینی بیش از 140 نفر از هم‌میهنان ما به شهادت رسیدند که واقعا شهادت بود، زیرا در بین آنها عزیزانی از بین رفتند که نخبه‌های ذی‌قیمتی از فارغ‌التحصیلان یا دانشجویان دانشگاه شریف و استعدادی کلان بودند و نه تنها در علم و فناوری، بلکه در دین‌دار بودن و انقلابی بودن نیز نخبه بودند که متاسفانه این عزیزان را در این سانحه از دست دادیم.

به گزارش ایسنا آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: هفته‌ای که بر ما گذشت، هفته‌ای مالامال از شور و هیجان و در حقیقت یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب مقدس اسلامی ما بود. یک طرف حادثه تلخ و دردناک شهادت عزیزی از عزیزان این ملت جامعه و مردم ما و جهان اسلام را داغدار کرد.

وی افزود: از طرف دیگر برکت این خون در تولید وحدتی که از درون جان انسان‌ها، دل‌ها را به هم پیوند داد و پیوند قلبی و باطنی نه تنها بین مردم این کشور، بلکه بین آحاد جهان اسلام ایجاد شد. این یک نقطه عطف در تاریخ انقلاب بود، ما چنین پیوندی را در روزهای پیروزی انقلاب در سال 57 بین مردم داشتیم و خوشبختانه نماد 40 سال قبل، بعد از 40 سال دوباره در جریان این شهادت تجدید شد.

علم‌الهدی بیان کرد: اگر تمام مجاهداتی که شهید سلیمانی در پهنه زندگی خود کرده بود را در یک کفه ترازو بگذارند، شاید اثری که خون و شهادت وی بر توسعه اسلام، وحدت مردم، آوردن آنها به صحنه در جریان انقلاب و دشمن‌ستیزی مردم داشت، با همه مجاهدت‌ها برابری کند. ما هفته پرشوری را پشت سر گذاشتیم، یعنی جریان این حرکت و هیجان عمومی به هیچ وجه در هیچ حادثه، سانحه و جریانی در این انقلاب به این زودی قابل پیش‌بینی نبود و برکت خون این شهید و شهدای مظلوم این واقعیت در جریان انقلاب مقدس اسلامی و نقطه عطف در ابتدای گام دوم و 40 سال دوم انقلاب بود.

امام جمعه مشهد ضمن تشکر از مردم و احساسات پاک، خالص و دلدادگی مخلصانه به اهل بیت پیغمبر و انقلاب و نظام وابسته به اهل بیت، گفت: از شما مردم مشهد در این شوری که هم در جمعه گذشته در آن مراسم و هم در جریان تشییع پیکر از خود نشان دادید و تحمل بیش از نصف روزه‌ای که گرسنه، خسته و تشنه در جریان مراسم تشییع داشتید، تشکر می‌کنم. حادثه کرمان آن روز باید در مشهد هم با این تراکم جمعیت در نزدیکی میدان بسیح اتفاق می‌افتاد، اما هشیاری و بیداری مردم و با بصیرت و کمکی که داشتند، نرده‌های خیابان را کندند و خوشبختانه تلفات نداشتیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: از تلفاتی که در کرمان به وجود آمد متاسفیم. اینکه از مردم انقلابی، جان‌داده و پاک‌باخته در تراکم جمعیت 60، 70 انسان عزیز را در کنار خون شهید سلیمانی از دست دادیم، مایه تاسف بود.

وی خاطرنشان کرد: در حادثه ناگوار سانحه هواپیمای اوکراینی بیش از 140 نفر از هم‌میهنان ما به شهادت رسیدند که واقعا شهادت بود، زیرا در بین آنها عزیزانی از بین رفتند که نخبه‌های ذی‌قیمتی از فارغ‌التحصیلان یا دانشجویان دانشگاه شریف و استعدادی کلان بودند و نه تنها در علم و فناوری، بلکه در دین‌دار بودن و انقلابی بودن نیز نخبه بودند که متاسفانه این عزیزان را در این سانحه از دست دادیم. حادثه جانگذار سقوط اتوبوس به دره نیز از حوادثی بود که در هفته گذشته اتفاق افتاد که به خانواده‌های بازماندگان آنها تسلیت عرض می‌کنم.

علم‌الهدی با اشاره به رشادت ایثارگران سپاه پاسداران در سیلی که به دشمن زدند، تصریح کرد: در خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها حرف در این خصوص زیاد است. دشمن حرف‌های زیادی می‌زند و ادعاهای بسیاری می‌کند، اما آنچه مسلم بوده این است که مقام معظم رهبری این حرکت را به یک سیلی تعبیر فرمودند که یک سیلی عادی نبود.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: در دهه فاطمیه این سیلی ما به دشمن نواخته شد. وجود مقدس صدیقه اطهر(س) در فرازی از خطبه خود تصویری از امیرالمومنین(ع) دارند و می‌فرمایند علت اینکه دشمن با علی دشمن بوده، به خاطر چند مورد است، یکی اینکه علی شمشیر بران دارد، دوم اینکه علی روی خط ایستاده، تکان نمی‌خورد و محکم است، سوم اینکه درافتادن با علی سخت و جنگیدن با علی مشکل است، چهارم اینکه علی از سر گذشته و در مقام جان دادن بی‌باک است، مراعات خود را نمی‌کند و هستی خود را در راه دین می‌دهد و خاصیت پنجم اینکه علی آنجا که پای خدا به وسط می‌آید، سرسخت است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: این سیلی که به دشمن زده شد، همه خاصیت‌ها را برای نظام وابسته به علی و برای علی زمان ما ثابت کرد که مقام مقدس ولایت وارث و جانشین علی است و جنگ با جریان این نظام و عزیزان ایثارگر در پای ستون خیمه سخت است، در خط خود پا به قرص ایستادند و عقب نمی‌روند. سپاه از سر گذشته است و ایثارگران بسیج جان‌داده هستند. این مردم هستی خود را پای قدم‌های وجود اقدس امام زمان(عج) ریختند و آنجایی که با دشمن پای خدا وسط بیاید، سرسخت و محکم هستند. شمشیرشان بران و اسلحه‌شان گران است.

وی با بیان اینکه 13 موشک به بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا زدند، عنوان کرد: 13 موشک نقطه‌زن به آمریکایی که می‌گفتند هر کس یک گلوله به طرفش بزند، بلافاصله رهگیری‌های پدافندی او حرکت می‌کند نمی‌گذارد یک هواپیما و موشک بیاید، زده شد. گفتند ما ضایعه انسانی نداریم، بحث داشتن یا نداشتن ضایعه انسانی نیست، دشمن باید از این منطقه برود.

علم‌الهدی افزود: انقلاب ما 40 سال پیش پیروز شد و آمریکا را از این کشور بیرون کرد، 40 سال از این انقلاب گذشت، شهید سلیمانی جان خود را نثار کرد، بنابراین آمریکا باید از این منطقه اخراج شود، همان‌طور که آمریکا را از این کشور بیرون کردیم، در اسرع وقت از این منطقه نیز اخراج می‌کنیم. انتقام خون مظلومانه شهید سلیمانی بیرون راندن آمریکا از منطقه است و ما به کمتر از این در انتقام راضی نخواهیم شد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها رفتند که به طبیعت خود رفتند اما نرفتند، 13 موشک ما به یک پایگاه نظامی نسبتا دوردست آنها و بزرگ‌ترین پایگاهش اصابت کرد و سردار ما نیز گفت که 100 موشک آماده کرده بودیم. با 100 موشک اگر بخواهیم می‌توانیم تمام پایگاه‌های نظامی و ناوگان آمریکا در خلیج فارس را هدف قرار دهیم که از یک آمریکایی، یک نفس‌کش باقی نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دلیرمردان ما در سپاه و ارتش و در قوای رزمنده این نظام با فرماندهی فرمانده کل قوا تا اینجا ایستادند و انتقام را در این صورت محقق خواهند کرد. مساله تنها این نیست که چند آمریکایی کشته شوند، آنها دروغ می‌گویند، دستگاه‌هایشان گفتند که مهم‌ترین آمبولانس هوایی آمریکا از این پایگاه حرکت کرد و مجروح برد و گفتند بالگردها و هواپیماها به طرف تل‌آویو حرکت کردند و مجروحان را به اسرائیل بردند.

وی اضافه کرد: بی‌خود می‌گویند ضایعه انسانی نداشتیم، ضایعه انسانی هم داشتند و قدرت آمریکا در هم کوبیده شد. بعد جنگ جهانی دوم وقتی که عزیزان ما جاسوس‌خانه آمریکا را گرفتند، امام(ره) فرمودند یک سیلی به صورت آمریکا زده شد و مقام معظم رهبری نیز فرمودند سیلی دوم را هم ما زدیم. 40 سال قبل یک سیلی و الان نیز یک سیلی زده شد. تا این 40 سال تمام شود، نه تنها آمریکا باید از منطقه بیرون رود، بلکه استکبار آمریکا نباید روی کره زمانی باقی بماند.

علم‌الهدی بیان کرد: هرچه این هیجان، شور، عظمت و حماسه از شما بیشتر دیده می‌شود، دل‌ها برای مظلومیت علی و زهرا بیشتر می‌سوزد. این تشییع پیکر بود و یک تشییع پیکر دیگر نیز در این روزها و شب‌ها، 1400 سال قبل انجام گرفت. هرچه بیشتر این حماسه را ایجاد می‌کنید، دل‌ها برای مظلومیت عزیزان خدا و پیغمبر بیشتر می‌سوزد. این حرکت دیروز مردم و صف کشیدن در کنار قبر شهید سلیمانی بر این دلالت می‌کند که داغ تمام نشده، مردم هنوز داغدار هستند، داغ مردم به پایان نرسیده و حق هم دارند، زیرا عزیزی را از دست دادند که نمادی از تابلوهایی بود که امام حسین(ع) در کربلا نصب کردند و یکی از آنها تابلوی قمر بنی‌هاشم بود.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: دشمن با حضور سردار سلیمانی به این نتیجه رسیده بود که دیگر جنگ‌های نیابی در منطقه اثر ندارد. سردار سلیمانی همان نقشی که قمر بنی‌هاشم داشتند را در مقابل دشمن داشت، هر وقت از سردار سلیمانی یادشان می‌آمد، می‌دانستند با تکفیری، ارهابی و تروریست نمی‌توان در منطقه کاری انجام داد، زیرا چنین سرداری برای اسلام وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: وقتی ژنرال آمریکایی نامه ترامپ را به وی داد، گفت نامه را قبول نمی‌کنم، زیرا من یک سرباز هستم، فرمانده دارم و آقا فرمانده من است، حتی حاضر نشد نامه رئیس‌جمهرور آمریکا را از دست ژنرال آمریکایی بگیرد، این به خاطر تابلویی است که سیدالشهدا در کربلا نصب کردند. آن تابلوی ولایت چنین شاگردی را می‌پروراند که حاضر نیست نامه رئیس‌جمهور آمریکا را بگیرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا