خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعلام آمادگی آمریکا و فرانسه برای بررسی سقوط هواپیمای اوکراینی

ایسنا نوشت: «فرانسه نیز برای پیوستن به کارگروه تخصصی بررسی علل و نحوه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ ایرلاین اوکراینی در تهران اعلام آمادگی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، فرانسه روز جمعه در خصوص همکاری و مشارکت برای بررسی و تحقیقات مربوط به سقوط هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ ایرلاین اوکراین اینترنشنال اعلام آمادگی کرده است.

مطابق قوانین و مقررات بین المللی، از آنجایی که محل سقوط این هواپیمای اوکراینی حوالی تهران بوده است، ایران مسئولیت انجام تحقیقات و بررسی های مربوط به علل و نحوه حادثه را برعهده دارد.

اما با توجه به آنکه هواپیمای مذکور به ایرلاین اوکراین اینترنشنال تعلق داشته و ساخته شرکت بوئینگ آمریکا بوده است، ایالات متحده و اوکراین نیز در تحقیقات مربوطه همکاری و مشارکت خواهند داشت. همچنین فرانسه نیز در این امر دخیل خواهد بود؛ چراکه موتور این هواپیما در این کشور ساخته شده است.

دقایقی پیش خبر دیگری مبنی بر اعلام آمادگی آمریکا و پذیرش دعوت ایران از این کشور برای اعزام نماینده ویژه به منظور پیوستن به تیم تخصصی تحقیقات مربوط به سقوط مرگبار هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ منتشر شده بود.

صبح چهارشنبه بود که یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین تنها دقایقی بعد از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران سقوط کرد و تمامی ۱۷۶ نفر مسافر و خدمه پروازی آن در این حادثه جان باختند. این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال (Ukraine International)  بود، قرار بوده در ساعت  ۵:۱۵ به مقصد پایتخت اوکراین پرواز کند که با تاخیر یک ساعته در ساعت ۶:۱۲ پرواز کرده است.

سقوط سحرگاهی هواپیمای ۷۳۷-۸۰۰ اوکراینی در تهران در حالی رخ داد که شرکت هواپیماسازی بوئینگ در شرایط وخیم و نابسامانی که برای آن تحت تاثیر سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس به وجود آمده است، به سر می برد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا