خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درباره بازداشت یک روزنامه‌نگار با شکایت دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی

محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در یادداشتی تلگرامی نوشت:

بدلیل انتشار یک مصاحبه غیرواقعی با آقای شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی در نشریه داخلی حرم مطهر رضوی، امروز آقای تقی دژاکام سردبیر این نشریه برای چندساعت زندانی شد.

او بعد از آزادی در یک پیام توییتری نوشت انتشار مصاحبه بدلیل اعتماد بیجا به یک خبرنگار بوده است.

دژاکام را حدود 24سال است می شناسم. آرام،صمیمی،صبور،نسبتا دقیق،خوش برخورد، غیرمتعصب و رفیق ویژگی هایی است که شاید همه دوستان و همکاران قدیم وجدید ، آنها را قبول دارند. به اینها بیفزایید سه دهه سابقه و تجربه کار حرفه ای. با این حال دژاکام در جایگاهی که شایسته اش بوده،قرار نگرفته. همکاران کم تجربه تر از او رئیس و مدیر شده اند اما او … بماند.

با دژاکام اختلاف نظرهایم بسیار شدید است اما لازم می دانم در شرایطی که جناح بندی های سیاسی آتش به جان رفاقت ها انداخته و حتی دفاع از دوستان، بنا به مصلحت های سیاسی،به راحتی ترک می شود، در باره صداقت و پاکی او گواهی بدهم.

انتشار مصاحبه غیرواقعی حتما خطایی است بزرگ که کارنامه هر روزنامه نگاری حتی با 30سال سابقه را لکه دار می کند. شخصا به موضع دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی در برابر اقدام نشریه ای که دژاکام سردبیرش بوده،ایرادی ندارم. گرچه به گمانم کشاندن او به زندان تا حدی تند بود. و شاید پی بردن به همین تندی تصمیم و نیز یقین به غیرعمدی بودن کار او، موجبات آزادی اش را فراهم کرده است.

مجددا تاکید می کنم شکایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی حتما لازم بوده است اما آنچه هدف این نوشته کوتاه است اینکه در روزها و هفته های اخیر، مصاحبه ها و سخنرانی ها و اظهارنظرهای بسیار تند و خلاف امنیت و آرامش جامعه بصورت مکرر علیه افراد و سازمانهای مختلف در فضای رسانه های مکتوب و مجازی منتشر شده،و برخی از انها مورد بهره برداری رسانه های ضدانقلاب خارج از کشور قرار گرفته اما از سوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی،واکنش رسانه ای در برابر آنها مشاهده نشده است. بعید می دانم مطرح کنندگان آن حرفها مانند دژاکام ، فاقد سوءنیت باشند اما مورد تسامح و ارفاق واقع شده اند و همین چشم پوشی، جری شدن آنها را در پی داشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا