خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عضو مجلس خبرگان: چطور اشتباه به این بزرگی ممکن است؟

نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان  با اشاره به ماجرای هواپیمای اوکراینی گفت: چطور اشتباه به این بزرگی ممکن است؟ نمی‌گوییم اشتباه نشده، یقینا اشتباه شده، چرا که با ملت خود دوست هستند و آنان نیز ناراحت هستند، اما چرا باید اشتباه شود؟ اشتباه هم حد و اندازه‌ای دارد. اشتباه باید قابل توجیه باشد؛ خلاصه باید بررسی شود تا مردم قانع شوند، اینکه فقط بگوییم اشتباه پدافندی بوده و گذشت کنید، این جان مردم است و جان مردم بسیار عزیز است.

آیت‌الله هاشم هاشم زاده هریسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حادثه هواپیمای اوکراینی در روزهایی که در سوگ شایسته‌ترین انسان‌ها، عزادار بودیم، داغ دیگری بر قلبمان گذاشت و عزا در عزا شدیم. حادثه بسیار سوزناکی بود، مخصوصا بعد از این‌که معلوم شد مسئله در نتیجه خطای پدافندی بوده است، این موضوع غم و غصه‌ را بیشتر کرد.

وی اضافه کرد: آنقدر باید احتیاط کنیم که غم و غصه به خانواده‌ها و ملت ایران اضافه نشود. در این روزها حادثه‌هایی را تجربه کردیم که جانباختن تعدادی از هم‌وطنان در نتیجه ازدحام در مراسم تشییع نیز از جمله آن بود، این اتفاق در اثر ازدحام و محبت مردم ناشی شد و در نتیجه‌ی عشق و معنویت بود، مسایل دیگر هم از یک طرف قوز بالای قوز شد و در نتیجه همه جمع شد و چندین نفر از مردم عزیزمان را از دست دادیم. باید این مسایل را کنترل کنیم، باید مراقب باشیم و دقت و احتیاط کنیم، جان مردم باارزش است. این ها همه اشتباهات است و حداقل باید مایه عبرت شود تا از ملت‌مان خوب حفاظت کنیم.

وی در ادامه گفت: مسئله هواپیمای اوکراینی نیز باید به دقت بررسی شود که چطور اشتباه به این بزرگی ممکن است؟ نمی‌گوییم اشتباه نشده، یقینا اشتباه شده، چرا که با ملت خود دوست هستند و آنان نیز ناراحت هستند، اما چرا باید اشتباه شود؟ اشتباه هم حد و اندازه‌ای دارد. اشتباه باید قابل توجیه باشد؛ خلاصه باید بررسی شود تا مردم قانع شوند، اینکه فقط بگوییم اشتباه پدافندی بوده و گذشت کنید، این جان مردم است و جان مردم بسیار عزیز است.

آیت‌الله هاشم زاده هریسی با بیان این‌که همه باید از نفوس انسانی مراقبت کنیم، چراکه بسیار محترم هستند، تاکید کرد: باید مردم در هر صورت این عزاها که بسیار از این مسایل و مشکلات دیده‌ایم را اندکی تحمل کرده و مسئولان هم باید بسیار به این مسایل حساس باشند. باید مردم را حفظ کنیم و نگذاریم حتی یک انسان از دست برود.

وی با تاکید بر ضرورت وجود شفافیت در این ماجرا، تاکید کرد:حتی اگر شفافیت هزینه دارد باید شفاف باشیم، چرا که شفافیت اعتبار است و اعتباری است که حکومت، دولت و مسئولان هرچه در حوادث دیگر دلیل بیاورند، مردم باور می‌کنند اما اگر شفافیت نباشد باور نمی‌کنند و حتی کارها و حرف‌های درست را هم باور نمی‌کنند، چرا که اعتبار از دست می‌رود.

آیت‌الله هاشم زاده هریسی با تاکید بر این‌که، اعتبار، سرمایه بزرگی است، بیان کرد: باید با ملت شفاف و روراست بود، این یک وظیفه است و باید در تمامی کارها شفافیت باشد. شفافیت اعتباری برای نظام بوده و مهم است.

وی در این خصوص افزود: البته شاید این ماجرا در بین برخی مسئولان روشن نبوده و سپس روشن شده و آمده اند موضوعاتی را بیان کرده اند، یا شاید اشتباه در محل و پایگاه بوده و نمی‌توان به کل حساب حکومت و دولت گذاشت و بعدا که روشن شده، شفاف‌سازی کرده‌اند، اما شفافیت و روراستی با ملت ضرورت دارد. شفافیت اعتبار ماست و باید رعایت کنیم حتی اگر هزینه داشته باشد، چراکه هزینه عدم شفافیت به مراتب بیشتر  است.

آیت‌الله هاشم زاده هریسی در خاتمه بیان کرد: خطا باید جبران شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا