خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مصاحبه سردار حاجی زاده و چند نکته

حجت الاسلام شهاب الدین حائری شیرازی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «مصاحبه سردار حاجی زاده و چند نکته» نوشت:

مقدمه: مردم می‌پرسند چطور نیروی هوا و فضا می‌تواند با دقت چند سانتیمتر پایگاه عین الاسد را هدف قرار دهد اما نمی‌تواند از مورد اصابت قرار دادن یک هواپیمای مسافربری تا سه روز مطمئن شود!

1) مصاحبه صادقانه انجام شد این مصاحبه باید روز اول انجام می‌شد.

2) مقصر تاخیر و انکار رسانه‌های رسمی ستاد کل نیروهای مسلح است آیا این ستاد نمی‌توانست از همان ساعات اولیه لااقل تمامی رسانه‌ها را از قضاوت برحذر دارد تا نتیجه‌ی تحقیق روشن شود؟

3) آنچه از مجموع اظهار نظرهای رسمی نتیجه گرفته شد انکار رسمی و شدید و اکید اصابت موشک به هواپیما بود که طبعا پس از برملا شدن حقیقت به کاهش اعتماد عمومی انجامید.

4) خطای شلیک کننده که بدون چک کردن پرنده درحال پرواز با مسوولین آنرا منهدم نموده از جانب سردار حاجی زاده خبط و خطای بزرگ نامیده شد چیزی شبیه قتل عمد یا شبه عمد است او باید نسبت به ماهیت پرنده استعلام می‌کرد.

5 ) تعطیلی پروازها و به اصطلاح پاک شدن فضا با توجه به وضعیت خاص آن لحظات ضروری می‌نمود که سردار حاجی زاده مسوولیت کوتاهی در این زمینه را به مقامات نظامی بالاتر از خود معطوف ساخت.

6 ) این تجربه‌ی تلخ نشان داد باز بودن فضای رسانه‌ای چقدر می‌توانست این حادثه تلخ را کم هزینه‌تر کند طبعا اگر مطبوعات آزاد بودند، بخوبی می‌توانستند به مساله احتمال اصابت موشک به هواپیما بپردازند و دیگرانی هم نمی‌توانستند به این راحتی خلاف واقع را حقیقت بنمایانند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا