خرید تور تابستان ایران بوم گردی

الف: هاشمی از رادیکال کردن فضا سود می‌برد

علی قلهکی در سایت الف به مدیرمسوولی احمد توکلی، از فعالان سیاسی اصولگرا، در یادداشتی حاوی ادعاهایی نوشت:

روند رادیکال شدن ادبیات هاشمی طی سال های گذشته سرعت گرفته و می توان آغاز آن را از قبل انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در نظر گرفت. روندی که پس از فاصله گرفتن از تریبون نماز جمعه در تیرماه همان سال، که جایگاه رسمی بود و تعویض آن با جایگاه غیر رسمی دیدار با برخی از سیاسیون ورشکسته، در سراریزی تند تری قرار گرفت.

از کمک کردن به چیدمان “گزارش های احمد شهید” تا سخنان عجیب! در دانشگاه امیر کبیر همه و همه طی این سالها روندی رو به فزونی از مواضع ناآشنا با هاشمی دو سه دهه اول انقلاب را به نمایش گذاشته است.

هاشمی طی این سال ها پایگاه حامیان خود را کاملا عوض کرده و موضع گیری های این سال ها طیف مخاطبان متفاوتی را برای هاشمی به ارمغان آورده که با توجه به این سبد رای! هاشمی سخن بر زبان می راند.

هاشمی رفسنجانی ۱۲ بهمن ماه در مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) در فرودگاه مهرآباد در سخنانی بی‌سابقه به شورای‌نگهبان حمله کرد. او در سخنان خود گفت: “صلاحیت شخصیتی که اشبه به جدش امام خمینی است را قبول نمی‌کنید؛ شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ چه کسی به شما اجازه داد که یکجا بنشینید و داوری کنید؟ برای مجلس و دولت و جاهای دیگر و اختیارات را در دست بگیرید؟ چه کسی اجازه داد که اسلحه برای شما باشد و تریبون‌ها برای شما باشد؟ چه کسی اجازه داد که تربیون‌های نماز برای شما باشد و صداوسیما برای شما باشد؟ چه کسی به شما این‌ها را داد؟ اگر امام خمینی و نهضت ایشان و اراده عمومی مردم نبود هیچ‌کدام از این‌ها نبودند. زمانی که باید همه به هم تبریک بگوییم هدیه بدی به بیت امام دادید.”

درباره مواضع هاشمی رفسنجانی در باب عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی چند نکته گفتنی است.

حمله هاشمی به شورای نگهبان دقیقا بعد از تایید صلاحیت
هاشمی چند روز پس از مطمئن شدن از تائید صلاحیت خود فاز جدید حمله تند به شورای نگهبان شد. این حمله به شورای نگهبان پس از سکوت رسانه های نزدیک به هاشمی طی هفته قبل از تایید صلاحیت، خبر از بازی طراحی شده برای بعد از احراز صلاحیت هاشمی می دهد.

چگونه قرار است بدهی به بیت امام(ره) جبران شود؟!
با نوع ادبیات آقای هاشمی درباره بدهکاری نباید موافق بود، تسری به بیت و خانواده ها را نباید قبول داشت، چون این تسری به خانواده سایر بزرگان دخیل در انقلاب هم ادامه پیدا می کند و صف طلبکاران زیاد می شود.
بدهكاری به امام (ره) وجود دارد، ولي بدهكاری به بيت امام (ره) را بايد ديد منظور از بيت امام (ره) چه کسی است دقیقا و بدهكاري براي بيت امام (ره( چطوري بايد برداخت بشود؟

مثلا آيا اگر همسر مرحومه و مكرمه امام (ره) را براي مجلس شورای اسلامی انتخاب مي كرديم اين بدهی پرداخت می شد؟ آيا به سيد حسين خمینی هم بدهكاريم؟ ايا خانومها زهرا و نعيمه و نعيما نيز جزء بيت امام (ره) هستند؟ آيا آقاي محمدرضا خاتمي هم به همين ترتيب جزء بيت امام (ره) محسوب مي شوند؟ آيا گاهي معنای بدهكاری و احترام را خلط نمي كنيم؟

ذهنیت هاشمی از بازی”حمله به شورای نگهبان”
اگه فرض را بر این بگیریم که سيد حسن خمینی در بازنگری تاييد می شود، با اين سخنرانی هاشمی اينطور وانمود می شود كه تحت تاثير يا فشار يا لابی آقای هاشمی بوده است، اگر هم رد بشود، باز ضرري براي آقاي هاشمي ندارد، زیرا خود را در افکار عمومی به عنوان حامی نوه خمینی کبیر نشان می دهد.
این سخنرانی می تواند یک ضد حمله رد صلاحیت سید حسن خمینی باشد برای ادامه عمر سیاسی هاشمی.

دامن زدن به فضای دو قطبی
هاشمی یک بار عنان این بازی را در سال ۹۲ به دست گرفت و علی رغم رد صلاحیتش در آن سال توانست “بار رای” خود را به روی سبد رای حسن روحانی بیاندازد.
این بار اما هاشمی با حمله به شورای نگهبان بعد از عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی، می تواند با ایجاد فضای دو قطبی، به روی سبد رای خود با مظلوم نمایی در قامت حامی بیت امام (ره) بیافزاد و نقش انتخابات سال ۹۲ را برای خود ایفا کند.

فضای تندی که در نهایت به نفع هاشمی است؟!
هاشمی پس از اظهارات مجدد خود در مورد “شورایی نمودن رهبری” و سایر نظرات خاص این چند ساله اش در حوزه سیاست و خاطره گویی از امام؛ پیش بینی این را می نمود که امکان دارد از لیست جامعه روحانیت مبارز کنار گذارده شود.
از بین رفتن وجهه ای که می توانست با جای گرفتن مجدد در لیست جامعه روحانیت کسب کند، باید با یک هیاهوی برنامه ریزی شده پر می گردید، پس این بار هم سعی کرد که از این کنار گذاشته شدن نهایت استفاده را انجام دهد.

فضای انتخاباتی آرام چندان خروجی خاصی برای هاشمی ندارد زیرا مردم به این واقعیت می رسند که دولتی که هاشمی رفسنجانی سال ۹۲ بیشترین حمایت را برای رای آوری اش انجام داد، آورده خاصی برای اقتصاد کشور و جوانان بیکار آنها نداشته است و تنها صحبت های خارج از اصول و حمله به شورای نگهبان، می تواند ذهن مردم را از “حوزه اقتصاد” به “حوزه سیاست بکشاند.

انتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا