خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حماس و آنچه درباره‌ی آن نمی‌دانیم!

حماس نامی است که در روزهای اخیر و‌ با توجه به تحولات رخ‌داده در فلسطین بیشتر از گذشته در رسانه‌ها شنیده می‌شود.

به‌گزارش انصاف نیوز، حماس مخفف عبارت «حرکة الامقاومة الاسلامیة» است که با رهبری عبدالعزیز رنتیسی و شیخ احمد یاسین فعالیت خود را در سال ۱۹۸۷ آغاز کرد.

این سازمان سیاسی و نظامی فلسطینی هدف خود را از ابتدا «آزادی تمام خاک فلسطین» اعلام کرده و به‌عنوان شاخه‌ی فلسطینی اخوان المسلمین از آن یاد می‌شود.

حماس و آنچه درباره‌ی آن نمی‌دانیم!

در حال حاضر اسماعیل هنیه به‌عنوان شناخته‌شده‌ترین چهره‌ی حماس در جایگاه رئیس دفتر سیاسی این سازمان فعال است و ابومرزوق معاون اوست.

آمریکا و برخی دیگر از کشورها از این گروه با عنوان گروهی تروریستی یاد می‌کنند و از طرف دیگر ایران و‌ بعضی کشورهای دیگر رابطه‌ای نزدیک با حماس دارند و‌ آنها را بخشی از نمایندگان واقعی مردم فلسطین می‌دانند.

شاخه‌ی نظامی این سازمان که بنا برخبرهای منتشرشده رخدادهای اخیر در فلسطین بر اساس طرح فرماندهان آن پیش می‌رود گردان‌های شهید عزالدین قسام نام دارد.

حرکة الامقاومة الاسلامیة علاوه بر حوزه‌ی نظامی در فعالیت‌های سیاسی در فلسطین نیز نقش پررنگی ایفا می‌کند و‌ چند سالی‌ست که اسماعیل هنیه، از چهره‌های ارشد حماس یکی از افراد اصلی تصمیم‌گیر در ساختار سیاسی فلسطین است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. انصاف، انصاف بخرج بده و منتشر کن!!
    در فضای مجازی، جستجو کنید تا عکس اسمال هنیه رو ببینید کنار معشوقه اش که دست خود را دراز کرده و سعی میکند جلوی بطری ویسکی را که در دست معشوقه اش است، بگیرد و پنهان کند تا در عکس نیفتد و مشخص نباشد!! چرا این موجودات و فرزندانشان در خط مقدم مقاومت نمی جنگند و فقط مردم مظلوم و بینوای فلسطین را جهت جنگ اعزام میکنند!!؟ چرا خودشان و فرزندان شان عملیات استشهادی انجام نمی دهند!!؟

    1
    3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا