خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دو پرسش عبدالله شهبازی درباره‌ی سقوط هواپیمای اوکراینی

عبدالله شهبازی، تحلیلگر سیاسی در یادداشتی تلگرامی نوشت:

سحام نیوز ۱۱ دقیقه پس از اینکه توئیت الحدث سعودی را بازنشر کردم مطلبی را که فردی بنام ناصر کرمی علیه من نوشته منتشر کرد. چرا؟ آیا فعال رسانه‌ای بودم و مطلب یا مطالبی منتشر کردم له یا علیه فرضیه سقوط هواپیمای مسافربری بعلت اصابت موشک؟ تنها پست من درباره سقوط هواپیمای بوئینگ شرکت هواپیمایی اوکرائین یادداشت ساعت ۱۲:۳۵ صبح جمعه ۲۰ دی/ ۱۰ ژانویه (به وقت تهران)، یعنی دو روز پس از حادثه، است درباره سقوط ۴٫۳ میلیارد دلاری ارزش سهام بوئینگ پس از اعلام خبر سقوط هواپیما به دلیل نقص فنی و جهش ۳ درصدی آن پس از اعلام نظرات احتمالی پنتاگون درباره اصابت موشک به بوئینگ در روز پنجشنبه. تبیین علت سقوط هواپیمای مسافربری نه حوزه تخصصی من بود و نه اظهارنظر علنی کردم.

در این رابطه دو پرسش برایم مطرح است:

۱- پذیرفتنی است که آمریکا و بریتانیا (و به تبع آنان کانادا و استرالیا) به دلیل تجهیزات پیشرفته فنی از شلیک موشک مطلع شوند ولی عجیب است که الحدث سعودی (زیرمجموعه العربیه) حدود یک ساعت و نیم پس از سقوط هواپیما در توئیت خود با قطعیت علت آن را اصابت موشک ایرانی عنوان کند. این قطعیت را تا قبل از اعلام ایران حتی آمریکا نداشت و پنتاگون با احتیاط و اما و اگر عنوان می‌کرد.

۲- با توضیحات سردار حاجی‌زاده،‌ فرمانده هوافضای سپاه،‌ روشن شد که هواپیمای مسافربری در کریدور هوایی پرواز می‌کرده و به علت نقص فنی یا حمله سایبری از مسیر عادی خود خارج نشده. اینک این پرسش مطرح است که آیا درخواست لغو پروازهای معمولی در فضای جنگی انجام گرفته یا خیر، و اگر انجام گرفته چرا و از سوی کدام مرجع به آن اعتنا نشده؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. با توجه به بند یک این نوشته، موضوع احتمال خرابکاری در سپاه باید بصورت جدی بررسی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا